أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۱۲۱۰
زمان انتشار: ۱۷:۰۸     ۰۸ آذر ۱۳۹۹
دکتر بهداروند در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
چندی پیش شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور در مصاحبه ای که با حجت‌ الاسلام و المسلمین‎ دکتر محمد مهدی بهداروند از نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس و عضو هیئت موسس پایگاه خبری 598 داشته بودند، در خصوص واژه شهادت پس از مکثی کوتاه بیان می دارند؛ شهادت و ما ادراک ما "شهادت"؛ دعا کنین عاقبت بنده مثل شهید شهریاری بشود .
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، چندی پیش شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور در مصاحبه ای که با حجت‌ الاسلام و المسلمین‎ دکتر محمد مهدی بهداروند از نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس و عضو هیئت موسس پایگاه خبری 598 داشته بودند، در خصوص واژه شهادت پس از مکثی کوتاه بیان می دارند؛ شهادت و ما ادراک ما "شهادت"؛ دعا کنین عاقبت بنده مثل شهید شهریاری بشود.


شهید فخری زاده در سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری در یک عملیات پیچیده به آرزوی خود نائل شدند . براساس بررسی های سایت 598، حداقل یکبار پیش از این نیز ایشان هدف ترور ناموفق قرار گرفته بود و همین امر سبب شده بود حفاظت از ایشان با حساسیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

شهید محسن فخری زاده مهابادی متولد یکی از کوچه قدیمی قم به نام کوچه رهبر است و تا مقطع متوسطه نیز در شهر قم تحصیل نمودند. ایشان برای ادامه تحصیل به تهران نقل مکان می کند و تا پیش از عضویت در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، تحصیلات خود را تا کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای ادامه می دهد. در اوائل دهه 1370 به عضویت هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه در می آیند و تا پیش از شهادتشان، رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بودند.

نام شهید محسن فخری‌زاده یکی از پنج شخصیت ایرانی است که در فهرست ۵۰۰ نفره، قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده بود قرار دارد و همین توانایی های علمی و مجاهدتهای ایشان سبب شد که در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل به عنوان دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC) قرار بگیرد.


* علی شعبانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها