أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۸۱۳۰۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۱۰ آذر ۱۳۹۹
یکی از زحمت‌کشان سینما که در تشییع و خاکسپاری بسیاری از هنرمندان قدیمی و سرشناس سینما نقشی مهم داشته، امروز با حضور تعدادی از دوستان، همکاران و هم‌صنفی‌هایش به خاک سپرده شد.
به گزارش پایگاه 598، یکی از زحمت‌کشان سینما که در تشییع و خاکسپاری بسیاری از هنرمندان قدیمی و سرشناس سینما نقشی مهم داشته، امروز با حضور تعدادی از دوستان، همکاران و هم‌صنفی‌هایش به خاک سپرده شد.
 
یار غمخوار سینمایی‌ها هم به خاک سپرده شد
 
علی بابایی از اعضای شورای مرکزی انجمن بازیگران بدلکار، از اعضای انجمن دستیاران فیلمبردار و بازیگر قدیمی بود که روز گذشته 9 آذر ماه براثر سکته قلبی درگذشت.
 
در مراسم خاکسپاری این عضو خانه سینما که صبح دوشنبه، 10 آذر در قطعه هنرمندان برگزار شد، جمع قابل توجهی از صنوف سینمایی حضور داشتند، در حالی که اطلاع‌رسانی مشخصی در این باره به دلیل شیوع کرونا صورت نگرفته بود اما دلیل این حضور صرفا برای فعالیت‌های صنفی مرحوم بابایی که اتفاقا از افراد فعال هم بوده، نبود بلکه بیشتر بخاطر خدماتی است که او در طول سال‌های مختلف برای هنرمندان سینما انجام داده است.
 
یار غمخوار سینمایی‌ها هم به خاک سپرده شد
 
بسیاری از همکارانش او را عاشق سینما می‌دانند و می‌گویند، در بخش زیادی از قطعه هنرمندان که آرامگاه ابدی سینماگرها شده است، زنده‌یاد علی بابایی حضوری همیشگی برای پیگیری و انجام کارهای اداری و تشییع و تدفین درگذشتگان سینما داشته است.
 
او دوستی و همکاری زیادی با بسیاری از چهره‌های قدیمی سینما مثل محمدعلی فردین، ناصر ملک‌مطیعی و نصرت الله وحدت داشت و در آخرین روزهای زندگی‌اش نیز برای انجام امور خاکسپاری مرحوم چنگیز جلیلوند و کامبوزیا پرتوی علیرغم ناخوشی احوالش حضور داشت و بیشتر از توان جسمی خود زحمت می‌کشید. 
 
یار غمخوار سینمایی‌ها هم به خاک سپرده شد
 
مجید علیزاده - رییس انجمن بازیگران بدلکار - درباره او به ما می‌گوید: زنده‌یاد بابایی 52 سال قبل وارد سینما شد و علاوه بر فعالیت‌های صنفی مسئولیت تدفین خیلی از سینمایی‌ها را برعهده داشت و با وظیفه‌ای که از سوی خانه سینما به او سپرده شد، خیلی خوب همه کارها را پیکیری می‌کرد. او آدم بی‌غل و غشی بود و کسی که در این سینما او را نشناسد انگار سینما را هم نمی‌شناسد.
 
او اضافه می‌کند: سال‌ها قبل وقتی قرار بود فیلم «کاکا سیاه» را بسازیم، با ایشان آشنا شدیم و بعد از آن دیگر در سینما ماندگار شد.
 
یار غمخوار سینمایی‌ها هم به خاک سپرده شد
 
در مراسم خاکسپاری این سینماگر، برخی اعضای صنوف سینمایی و دوستان و همکارانش از جمله پویان کفیلی -رییس انجمن دستیاران فیلمبردار-، مجید امانی‌زاده - رییس انجمن مدیران تدارکات سینما- ، مجید علیزاده - رییس انجمن بازیگران بدلکار -، محمد برسوزیان - عضو هیات مدیره سندیکای بازیگران سینما و تلویزیون - ، رجب بهلولی - ریس انجمن هنرمندان -، محمد نیکبخت از همکاران خانه سینما، کامران ملکی - عضو هیات مدیره و بازرس خانه سینما -، فرشته طائرپور - رییس انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان - و منوچهر شاهسواری - مدیرعامل خانه سینما - حضور داشتند.
 
یار غمخوار سینمایی‌ها هم به خاک سپرده شد
 
شاهسواری در سخنانی بیان کرد: علی بابایی علاوه براینکه در خانه سینما و در ارتباط با انجمن دستیاران فیلمبردار و بازیگران بدلکار  یک فعال صنفی بود، یار غمخوار سینماگران کشور هم بود. او در تمام مراسم تشییع و ترحیم هنرمندان از دست رفته زحمات بسیاری را بی‌توقع و بی‌دریغ برعهده داشت و امشب قطعا خیلی از هنرمندان فقید به استقبالش خواهند آمد و او را تنها نخواهند گذاشت.
 
همچنین به مناسبت درگذشت این عاشق سینما، انجمن عکاسان سینما پیام تسلیتی را منتشر کرد که در آن آمده است:«علی بابایی از جمله سینماگرانی بود که همواره جایگاه ویژه‌ای در خانواده سینما داشت.تلاش‌ها و و زحمات بی‌دریغ او هیچ گاه از خاطرمان دور نمی‌شود. درگذشت علی بابایی گرانقدر را به خانواده آن مرحوم واهالی سینما تسلیت می‌گوییم و برای بازمانگان صبر  آرزومندیم. یادش گرامی»
 
علی بابایی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در جوار مزار ناصر اتکالی از اعضای انجمن بازگران بدلکار به خاک سپرده شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها