أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۱۳۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۱۲ آذر ۱۳۹۹
دیاثت سیاسی-رسانه ای؛
آقایان دولت! برای اینکه زمزمه‌ی مذاکره‌‌ خاموش نشود و راه این مذاکرات بسته نشود از بردن اسمِ شهیدِ هسته‌ای حتی وحشت داشتید، حالا نشان #شهید_محسن_فخری_زاده را که بابت پژوهش‌های هسته‌ای بوده به نام نشان خدمت در مذاکرات برجام جا میزنید؟!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، خبرگزاری دولتی «ایرنا» روز گذشته تصاویری از مراسم اهدای نشان خدمت به اقدامات هسته ای شهید فخری‌زاده با عنوان «نشان خدمت "برجام" بر سینه فخر ایران» منتشر کرد که با واکنش تند فعلان این عرصه و همچنین فعلان فضای مجازی مواجه شد.

این تصاویر در شرایطی توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شد که از زمانی که خبر ترور محسن فخری زاده منتشر شد دولت و خبرگزاری های دولتی تلاش گسترده ای را انجام دادند تا واژه دانشمند هسته ای به این شهید نسبت داده نشود و از واژه های دانشمند ایرانی و غیره استفاده میکردند.

در واقع واقعیت این است که نشان اهدایی به شهید فخری‌زاده، نشانِ خدمت به خاطر صنعت هسته‌ای بوده و ربطی به برجام ندارد.


در این رابطه فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه امروز دارند فخری زاده را به عنوان یک فرد برجامی معرفی می‌کنند،‌ گفت: اساسا به نوعی من فخری زاده را جذب کردم و رساله دکترای وی با من بوده است و عمده تخصص وی هسته‌ای بوده و حتی صداوسیما را هم تحت فشار قرار دادند که او هسته‌ای نیست.


عباسی بیان داشت: در شروع دولت یازدهم با فخری زاده خوب برخورد نکردند و مزاحمت برای او و مجموعه زیر دست او ایجاد کردند. چقدر تلاش شده مجموعه تحت مدیریت آقای فخری زاده را ضعیف کنند، البته نقطه تقویت خود را از جای دیگر آورد.

وی افزود: ایشان در دهه ۶۰ مسول بود نقشه راه صنعت هسته ای را طراحی کند و اگر می‌بینیم در دهه ۷۰ این صنعت جان گرفت بخاطر آن بود که این صنعت از دست جناح کارگزاران رها شد.

عباسی بیان داشت: یک اخطار به عناصر دولت می‌دهم که اگر بخواهند فخری‌زاده را حامی برجام جلوه دهید که اینکار را هم کرده اند و حرف خود را پس نگیرید من وارد عمل می شوم و آن‌وقت من به مطبوعات چیزهایی را خواهم گفت. کسی بنده را مخل امنیت ملی معرفی نکند نکاتی را میدانم در مورد آقای فخری زاده و کارهایی که دست داشتند و می خواست انجام دهند و تهدید می کنم اگر بخواهند این طایفه و قبیله برجامی، این شهید بزرگوار را برای مطامع خود مصادره کنند من اقدام شدیدی خواهم کرد من حاوی اطلاعات هستم و می‌گویم اینها با فخری زاده می خواستند چه کنند‌.

در همین خصوص در فضای توئیتر هم اعتراضات زیادی به جریان تحریف صورت گرفت که گلچینی از آن در ادامه می آید:


*کمالوندی: شهید #محسن_فخری_زاده ربطی به دانشمندان هسته ای ندارد، حال همه دانشمندان هسته ای خوب است.
 واعظی: شهید در برجام به دلیل نقش آفرینی در توسعه و بالندگی صنعت هسته ای از رئیس جمهور نشان خدمت گرفته.
رهبر انقلاب: اگر #جریان_تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد.


*آقایان دولت! برای اینکه زمزمه‌ی مذاکره‌‌ خاموش نشود و راه این مذاکرات بسته نشود از بردن اسمِ شهیدِ هسته‌ای حتی وحشت داشتید، حالا نشان #شهید_محسن_فخری_زاده را که بابت پژوهش‌های هسته‌ای بوده به نام نشان خدمت در مذاکرات برجام جا میزنید؟!


*دولتی ها این عکسو تحت عنوان اعطای نشان خدمت برجام بر سینه فخر ایران منتشر کردند! درحالیکه همینها بودند که به صداوسیما فشار آوردند که لفظ دانشمند هسته ای به کار برده نشه و این تشکرها صرفا به خاطر خدمت هایی که این شهید به صنعت هسته ای داشته بوده! تحریف ممنوع!


*فربد ابراهبمی: دولت روحانی روز اول شهادت شهید فخری‌زاده کلاً منکر دانشمند هسته ای بودن ایشون بود و خود روحانی هم تا ۲۴ساعت پیام تسلیت نداد. الان مدعی شدن که ایشون مشاور برجام بوده و نشان خدمت گرفته. احتمالا فردا ظریف اعلام میکنه هرهفته با شهیدفخریزاده جلسه داشته و اصلا برجام رو ایشون امضا کرده!


*نشان خدمت که از طرف رئیس‌جمهور به شهید فخری زاده اهدا شد در حقیقت دلجویی از پدر هسته ای ایران، به دلیل توقف فعالیت های هسته ای بود و نه برای برجام که خبرگزاری ایرنا منتشر کرد مگر می شود کسی حاصل دسترنج خود را اینگونه از دست بدهد و شاد باشد؟


* به یکی از مسئولینِ سازمان انرژی اتمی زنگ زد گفت چرا جمع نمی‌کنی این‌ها را بریزی بیرون؟ اگر کارگر نداری بگو از ریاست جمهوری برایت بفرستیم.این‌گونه سایت فردو را جمع کردند. حالا بعد از سالها، عکس شهید فخری زاده رو منتشر کردن که بگن نشان خدمت دادن؟



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها