کد خبر: ۴۸۱۶۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۲۰ آذر ۱۳۹۹
ایمپلنت دندان نیز جزو جراحی‌های مهم و اساسی در عرصه دندان پزشکی است که به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارد. بیش از چند دهه است که پزشکان استفاده از ایمپلنت دندان را برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته به بیماران توصیه میکنند.
پایگاه 598-رپرتاژ/ ایمپلنت دندان نیز جزو جراحی‌های مهم و اساسی در عرصه دندان پزشکی است که به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارد. بیش از چند دهه است که پزشکان استفاده از ایمپلنت دندان را برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته به بیماران توصیه میکنند.  هر چه بعد از کاشت ایمپلنت دندان مراقبت‌های خوبی از آن انجام دهید باعث میشود ماندگاری و طول عمر آن افزایش یابد. طی تحقیقاتی که انجام شده است بیش از 95 درصد افرادی که از ایمپلنت دندان استفاده میکنند بیش از 15 سال آن را داشته و دیگر نیازی به تعویض یا ترمیم ندارند. اما برای افزایش عمر و ماندگاری ایمپلنت دندان باید مراقبت‌های خود را افزایش دهید و مانند دندان طبیعی خود از ایمپلنت دندان مراقبت کنید. 

آشنایی با مراقبت های ایمپلنت دندانی و ایمپلنت های کامل

برای آشنایی کامل با مراقبت های ایمپلنت دندان به لینک زیر مراجعه کنید .


عوامل مختلفی برای مراقبت دندان ایمپلنت شده وجود دارد که بهداشت دهان و دندان شمارا تضمین میکند فقط کافیست به دقت آنها را انجام دهید و پس از کاشت ایمپلنت حداقل یک مرتبه در سال برای معاینه و چکاپ دندان خود به متخصص دندان پزشکی مراجعه نمائید. معاینات و چکاپ سالانه باعث میشود در صورتی که برای دندان ایمپلنت شده شما مشکلی پیش آمده است زودتر از آنکه نتایج بدی برای شما به ارمغان بیاورد مشکل را حل کنید و هر چه سریعتر آن ار رفع کنید. در صورت انجام مراقبت لازم سال‌ها میتوانید از ایمپلنت دندان که عملکردی بسیار شبیه به دندان طبیعی شما دارد استفاده کنید. ایمپلنت دندان مانند یک پیچ است که از جنس فلز تیتانیوم ساخته شده است و این فلز دارای درصد بسیار زیادی سازگاری با بدن انسان است. در راستای این زیست سازگاری ایمپلنت دندان به آسانی با استخوان فک انسان جوش خورده و عملکرد دندان طبیعی را شبیه سازی میکند. مدت زمان جوش خوردن ایمپلنت دندان با استخوان فک انسان ممکن است 3 ماه و یا بین  3 الی 6 ماه به طول انجامد. 
البته بسیاری افراد با بهانه بالا بودن قیمت ایمپلنت به روش‌های مشابه آن رو می‌آورند اما باید بدانید با توجه به ماندگاری و دوام ایمپلنت دندان استفاده از روش ایمپلنت برای پر کردن جای خالی دندان قیمت ایمپلنت دندان را به صرفه‌تر خواهد کرد. حتی برای افرادی که کل دندان‌های خود را از دست داده‌اند نیز استفاده از ایمپلنت مزایایی بسیار زیادی دارد. اگر بفکر هزینه آن هستید باید بدانید که قیمت ایمپلنت کامل نیز زیاد بالا نیست زیرا برای ایمپلنت کامل فک بالا یا فک پایین تقریبا 2 الی 8 ایمپلنت نیاز است که به عنوان پایه دندان‌های دیگر قرار گیرند.

قیمت ایمپلنت دندان 
برای دریافت قیمت ایمپلنت دندان به همراه معرفی کامل ایمپلنت دندان و ایمپلنت فوری می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.


هر آنچه در این مقاله باید بخوانید طبق سر فصل‌های زیر به شما ارائه میگردد:
مراقبت‌های لازم پس از کاشت ایمپلنت چیست؟
ایمپلنت کامل یا اوردنچر چیست؟
مراقبت‌های لازم پس از کاشت ایمپلنت چیست؟
بهترین روش برای جایگزینی جای خالی دندان استفاده از ایمپلنت دندان است که به صورت کاملا دائمی کاشت میشود و از طریق جراحی این فرآیند انجام میشود پس از ایمپلنت دندان خود مانند دندان طبیعی مراقبت کنید. دقت داشته باشید در صورتی که اطراف ایمپلنت شما ذره‌های غذا باقی بماند باعث ایجاد باکتری و تجمیع پلاک میشود و در صورتی که به موقع به آن رسیدگی نکنید باعث ایجاد عفونت در ناحیه ایمپلنت میشود. پس باید از روش‌های مناسب برای پاک سازی و تمیز کردن ایمپلنت استفاده کنید. کمترین کاری که بعد کاشت ایمپلنت دندان باید اجام دهید مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده مرتب از دهانشویه غیر اسیدی است. البته در روزهای اول کاشت ایمپلنت دندانی بهتر است دندان ایمپلنت شده را مسواک نکنید و اطراف آن را مسواک کنید و از نخ دندان مخصوص ایمپلنت استفاده کنید. البته بهتر است از مسواک بین دندانی استفاده کنید که دارای نرمی خاصی برای دندان حساس ایمپلنت شده هستند.

برخی از پزشکان استفاده از واتر فلاسر را نیز توصیه میکنند که باعث کاهش التهاب لثه و کمتر شدن پلاک دندان میشود. دقت داشته باشید از واتر فلاسر با نوک غیر فلزی برای تمیز کردن دندان خود استفاده کنید و حداقل استفاده از را به تعداد دو مرتبه در برنامه خود قرار دهید. در نهایت میتوانید با استفاده از محلول‌هایی که فاقد الکل است و آنتی باکتریال نیز هست برای تمیزکردن واتر فلاسر خود استفاده نمائید.

هنگامی که ایمپلنت دندان انجام میدهید طبیعی است که بعد از آنکه اثر مواد بی حسی از بین میرود کمی احساس درد و ناراحتی داشته باشید. بهتر است یک ساعت قبل از انجام ایمپلنت دندان از یک مسکن قوی استفاده کنید تا پس از آن درد کمتری را حس کنید.

بهتر است پس از انجام ایمپلنت دندان به مدت یک هفته از ورز‌های سنگین، فعالیت بدنی شدید یا جا به جا کردن وسایل سنگین بپرهیزید و استراحت کنید حداقل باید این مراقبت را به مدت 7 روز رعایت کنید.

پس از انجام ایمپلنت دندان باید از مواد غذایی بسیار نرم استفاده کنید تا فشار زیادی به دندان ایمپلنت شده شما وارد نشود. بهترین غذاهایی که میتوانید استفاده کنید عبارت است از سوپ، پودینگ و هرگونه مواد غذایی مایع.

استفاده از سیگار و هرگونه مواد مخدر حداقل به مدت سه ماه ممنوع میباشد زیرا باعث ایجاد لقی یا شکست در ایمپلنت دندان میشود. استفاده از هرگونه نوشیدنی دارای الکل نیز ممنوع است و بهتر از نوشیدنی دارای کافئین نیز استفاده نکنید.

پس از انجام ایمپلنت دندان باید از نوشیدنی‌هایی خنک و ولرم استفاده کنید برای مثال آبمیوه‌های طبیعی، شیر سرد و دوغ بسیار بعد از ایمپلنت توصیه میشود. 
 
ایمپلنت کامل یا اوردنچر چیست؟
 
بهترین نوع اوردنچر، اوردنچر بر پایه ایمپلنت است که به ایمپلنت کامل نیز معروف است. ایمپلنت کامل به معنای کاشت چند پایه در استخوان فک و سوار کردن تاج‌های دندانی بر روی آن است. این روش جایگزین استفاده از دندان مصنوعی است که باعث تحلیل رفتن استخوان فک میشد. البته قیمت ایمپلنت کامل مانند قیمت ایمپلنت دندان بالا است اما با توجه به مزایا و جلوگیری از ایجاد معایب روش‌های مشابه خود محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مخصوصا برای افراد سالمند این روش به دلیل جلوگیری از مشکلاتی در جویدن مواد غذایی و جابه جایی هنگام صحبت کردن طرفداران زیادی را پیدا کرده. البته استفاده از اوردنچر، دندان شما ظاهری بسیار مشابه دندان طبیعی پیدا میکند و عملکرد دندان طبیعی را نیز اجرا میکند.

برای آشنایی بیشتر با قیمت ایمپلنت و قیمت ایمپلنت کامل به لینک زیر مراجعه کنید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها