أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۱۹۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۲۹ آذر ۱۳۹۹
از مردم می‌خواهیم در این شب یلدا برای حمایت از پرستاران امسال این دید و بازدیدها و دورهمی‌ها را متوقف کنند و از طریق تلفن و فضای مجازی این مراسم را بدون حضور انجام دهند.
به گزارش پایگاه 598، حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز، شنبه (۲۹ آذر) در جلسه ستاد ملّی کرونا با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، از کادر درمانی در مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم در این شب یلدایی به خاطر اینکه مصادف است با روز پرستار و برای حمایت از پرستاران عزیز و حمایت از سلامت از مردم جامعه در مراسم یلدایی که همیشه بوده و اساس آن احترام به بزرگ خانواده و صله رحم بوده، به خاطر حفظ و سلامتی همان افراد مسن، امسال این دید و بازدیدها و دورهمی‌ها را متوقف کنند و از طریق تلفن و فضای مجازی این مراسم را بدون حضور انجام دهند.

روحانی ادامه داد: جمله‌ای که این روزها در فضای مجازی شایع شده، جمله درستی است؛ «جمع نشویم تا کم نشویم». این جمع‌شدن‌ها باعث می‌شود خدای ناکرده عزیزی را از دست بدهیم و تأسف دائمی برای ما به‌جا بگذارد.

رئیس‌جمهور با تشکر از مردم بابت همکاری در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دوماه اخیر و تبعیت از مصوبات ستاد ملّی کرونا گفت: کسبه، اصناف،وسایل حمل و نقل و خانواده‌ها خیلی مراعات کردند و این افتخار بزرگی است که اول آذر آن همه نگران بودیم و دیدیم که ۱۶۰ شهر ما قرمز بود و الان که روزهای پایانی آذر هستیم الحمدلله شهرهای قرمز ما صفر است. این فقط با همّت و بزرگواری و همکاری مردم عزیز ما حاصل شده است.

روحانی در ادامه گفت: امروز وقتی آمارها و نمودارها را نگاه می‌کردیم تقریبا همه جا موج سوم از موج قبلی بیشتر بوده است. در موج سوم که بسیار سهمگین بوده به خاطر اینکه هم ویروس قوی‌تر شده بود و هم به سمت سرما رفته بودیم. بحمدالله یک کار خوب و بزرگی در  این مدت انجام گرفته است.

رییس جمهور با قدردانی از مردم ‌گفت: کادر درمان بالاترین سهم را در این مبارزه داشته است که از آنها هم قدردانی می‌کنیم. از همه آنهایی که در شرایط کرونایی برای رشد و اقتصاد کشور اعم از کشاورزان، کارگران، مهندسین، بخش صنعت و کشاورزی تلاش کردند، قدردانی می کنیم.

 وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال رشد اقتصادی هم با نفت و هم بدون نفت مثبت بود، خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی ما بدون نفت  ۱.۴ و با نفت ۱.۳ بود که یکی از افتخارات بزرگ برای ملت ما در این شرایط سخت است. ضمن اینکه بخشی از کسب و کارها تعطیل شده و یا نتوانستند فعالیت می‌کنند اما در عین حال بخش‌های دیگر مانند بخش صنعت، بخش کشاورزی به صحنه آمدند و جبران کردند و این بسیار افتخارآمیز است.

روحانی افزود: در شرایطی که اکثر کشورها با رشد منفی اقتصادی منهای ۷ و منهای ۹ و منهای ۵ مواجه هستند، کشورهایی که رشد اقتصادی‌شان مثبت است محدود هستند و ما جزو کشورهایی هستیم که علیرغم اینکه مشکلات تحریم و جنگ اقتصادی و همچنین کرونا داشتیم، رشد اقتصادی ۶ ماه اول ما مثبت بوده است.

وی ادامه داد: امید ما و محاسبات ما بیانگر این است که امسال رشد اقتصادی ما مثبت است و سال آینده رشد اقتصادی بهتری خواهیم داشت. ان‌شاءالله در زمینه تورم هم بتوانیم تورم را مهار و کنترل کنیم و در زمینه اشتغال هم بتوانیم خدمات ارزشمندی انجام دهیم.

روحانی با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای کمک معیشتی به مردم گفت: مجلس هم مصوبه‌ای داشت و ما با هماهنگی که با مجلس داشتیم، دو مصوبه را تلفیق کردیم و قرار شد آن افرادی که مجلس مشخص کرده بود، نفری ۱۲۰ هزار تومان در این چهارماه بگیرند و بقیه هم صدهزار تومان. قسط اول که مربوط می‌شده به آذر پرداخت شده و سه قسط دیگر تا پایان سال پرداخت خواهد شد. مشکلات مقرراتی هم به خاطر همین تلفیق دو مصوبه داشتیم که امروز آن را اصلاح کردیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها