کد خبر: ۴۸۲۴۵
زمان انتشار: ۱۷:۳۲     ۱۹ فروردين ۱۳۹۱

روزنامه 'الاخبار' از آموزش دانشجویان لبنانی مقیم آمریكا توسط سازمان جاسوسی آمریكا (سیا) از سال 2008 میلادی ( 1387 ) تاكنون پرده برداشت.

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: سیا از سال 2008 میلادی با شعار 'حمایت از ایجاد فرصت های شغلی برای دانشجویان لبنانی مقیم آمریكا' به آموزش و افزایش سطح آمادگی نظامی و اطلاعاتی این افراد پرداخته است.
 
در این راستا گروهی از دانشجویان لبنانی مقیم آمریكا با تلاش سازمان سیا به عضویت 'شبكه لبنانی دانشگاهی' ( LCN) درآمده اند.
 
مدیریت این شبكه در اختیار گروهی لبنانی است كه برای افزایش شمار اعضا و جذب باشگاههای لبنانی از میان دانشگاههای آمریكا تلاش می كند و تاكنون موفق به جذب بیش از 20 باشگاه لبنانی شده است.
 
این شبكه در گزارش سالیانه خود ضمن شرح اهداف و برنامه های این شبكه، از برگزاری دوره های آموزش اطلاعات سیا با مشاركت بیش از 100 دانشجو خبر داده است.
 
طی این جلسات دانشجویان ضمن آشنایی با سازمان جاسوسی آمریكا از وجود فرصت های شغلی در این سازمان اطلاع یافته و سئوالاتی را پیرامون میزان حقوق، عملكرد و سیاست های این سازمان از نمایندگان این سازمان به عمل می آورند.
 
این شبكه در گزارش سالیانه خود، سخنی از حمایت سیا از خود به عمل نمی آورد و مدعی است كه این شبكه، یك مؤسسه غیرسیاسی و غیر مذهبی است كه تنها با هدف حمایت از دانشجویان لبنانی و پیشرفت آنها تلاش می كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها