يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۰۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۳۰ دی ۱۳۹۹
مارلین شیابا" وزیر مشاور در امور شهروندی فرانسه دوشنبه شب در اظهاراتی ضد اسلامی گفت که وی تحمل دیدن حجاب کودکان را ندارد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا از تارنمای شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم"، شیابا افزود: نمی‌توانم تحمل کنم که کودک حجاب به سر داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد به قانونی که به افراد زیر ۱۸ سال اجازه نمی‌دهد در اماکن عمومی فرانسه حجاب داشته باشند، مواد دیگری اضافه شود.


دولت فرانسه پیش از این پیش‌نویس قانون "افراط‌گرایی اسلامی" را که "امانوئل مکرون" رییس جمهوری اعلام کرده بود به تصویب رساند. پیش نویسی که بسیاری آن را جنجال برانگیز خواندند.

دولت فرانسه آذرماه گذشته، انجمن "تجمع علیه اسلام هراسی در فرانسه" را که یک تشکل مبارزه با نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان بود، منحل کرد. این اقدام آنچنان زننده بود که داد سازمان های حقوق بشری غربی را نیز درآورد.

پس از کشته شدن معلم فرانسوی در ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ به دست یک جوان که به گفته مقامات فرانسه چچنی بوده است، فشارها علیه سازمان‌های جامعه مدنی اسلامی و مساجد در فرانسه شدت گرفته است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که این معلم کاریکاتورهای موهن به پیامبر بزرگ اسلام (ص) را در یکی از مدارس حومه پاریس به دانش‌آموزان نشان داده بود.

وزیر کشور فرانسه سوم نوامبر گذشته در سخنانی اعتراف کرد که از سه سال گذشته که مکرون حکومت را در دست گرفته است، ۴۳ مسجد در فرانسه تعطیل شدند.

مکرون نیز ۱۲ مهرماه سال جاری ادعا کرد که اسلام امروزه در سراسر دنیا دچار بحران شده است.

این سخنان مکرون منجر به واکنش‌های گسترده‌ای از سوی مسلمانان بویژه در شبکه‌های اجتماعی شد و بسیاری از کشورهای اسلامی به نشانه اعتراض به این سخنان خرید کالاهای فرانسوی را تحریم کردند، اقدامی که زیان های زیادی به پاریس وارد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها