أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۳۵۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
دولت روحانی و شخص او امروز مانند شمعی در کوران 8 سال وعده‌های بر زمین مانده و دستاوردهای هیچش ذوب شده و در میان موم‌های شمع عملکردهای ناکرده اش زمین‌گیر شده است و از عصبانیت، حتی مسئول دفترش از صدا و سیما می‌خواهد که مخالفان دولت را به تلویزیون دعوت نکنند و یا با خشمی آشکار، ناخواسته دور کابینه‌اش خط قرمزی ترسیم کرده و خواستار محاکمه خودش بجای وزیرش می‌گردد.
سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمدزاده؛ تا چند وقت پیش صحبت‌های حسن روحانی و وزرایش بر سر وحدت ملی و حفظ وحدت در میان مردم و مسئولان می‌چرخید خصوصاً مسئولان مرتبط با سیاست خارجی و مشخصاً وزیر امور خارجه محمدجواد ظریف. لیکن پس از انتخابات آمریکا و پیروزی جریان موردنظر غرب‌گرایان وطنی و راه‌یابی ایشان به کاخ سفید ناگهان امید به قافله سراپا نا امید آنان بازگشت و جانی دوباره گرفتند.

این ادعا را می‌شود از بررسی و رصد سخنان و مواضع غرب‌گرایان داخلی به‌خوبی احساس کرد. دوباره لبخندها و امیدها به بیگانه و کشیدن شمشیر تیز چالش‌ها و تنش‌های سیاسی به روی رقبای داخلی به فضای رسانه‌ها و فضای عمومی جامعه بازگشت و حتی چنان را افراطی‌گری در این امر پیموده شد که وظایف عادی و قانونی قوای کشور به‌عنوان حرکتی خصمانه برای از مشروعیت انداختن دولت حسن روحانی و اصلاح‌طلبان حامی‌اش قلمداد گردید.

مطلع این نوشتار را به سخنان حسن روحانی درباره احضار جهرمی وزیر ارتباطات دولت به قوه قضائیه و آزادی وی با قرار وثیقه اختصاص داده و تلاش می‌کنیم تا مختصر و مفید و تیتر گونه موضوعات مرتبط و چرایی بروز این رفتارها در روحانی، ظریف و دیگر دولتمردان در این خصوص را بازخوانی کنیم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور (چهارشنبه 8 بهمن‌ماه 99) در جلسه هیئت دولت به این موارد اشاره کرد که:

* نباید شرایط به گونه‌ای باشد که کسانی که با لحن نادرست علیه دولت سخن می‌گویند آزادی بیان و مصونیت داشته باشند و نه تنها کسی با آن‌ها کاری نداشته باشد، بلکه گاهی پشت‌پرده تشویق هم بشوند که عالی بود، خوب و محکم گفتید اما اگر کسی خواست از دولت تعریف کند، آزادی بیان و مصونیت نداشته باشد و حتی تحت‌فشار قرار گیرد.

* نباید کسی را برای افزایش پهنای باند اینترنت محاکمه کرد، اگر قرار است کسی در این رابطه محاکمه شود، باید بنده را محاکمه کنند چرا که این اقدام به دستور شخص بنده انجام‌شده است. افزایش پهنای باند یعنی دیجیتال و شفاف شدن امور و این یعنی مبارزه با فساد؛ اگر قرار است کسی را بابت مبارزه با فساد محاکمه کنند باید بنده را محاکمه کنند، نه وزیر بنده را.

*همه، حتی کسانی که با این دولت خوب نیستند، اجازه دهند دولت در این ۶ ماه باقیمانده کار کند. خیلی کار برای انجام دادن داریم و وزرای دولت وقت ندارند که بین قوا گردش کنند. ما وزیر بین قوا نداریم.

در پاسخ به چرایی این مبارزه طلبی‌ها و عصبانیت‌های ایشان در موضوع وزیر ارتباطات اشاره به این موارد ضروری است:

الف: کم رنگ شدن نقش قوه مجریه در برابر دو قوه دیگر به‌طوری‌که روسای دو قوه در کشور در حال بازدید و رفع مشکلات هستند اما رئیس قوه مجریه در تهران با ویدئوکنفرانس و در محل‌های ایزوله شده کارهایشان را انجام می‌دهند که در ماه‌های آخر و انتخابات پیش رو نمایش خوبی از کار مادی دولت را نشان نمی‌دهد.

ب: احضار وزیر ارتباطات که نماد جوان‌گرایی در دولت ژنرال‌های پیر می‌باشد دولتی در نگاه افکار عمومی نمایش داده می‌شود که نه تنها در مدیران کارآزموده که استراتژی جوان‌گرایی‌اش نیز فشل و فاقد کارآیی است.

ج: امروز روحانی و اعتدالیون در حالی به پایان راه خود می‌رسند که نتوانستند خود را از سایه اصلاح‌طلبان خارج و هویتی مستقل برای خود تعریف کنند. رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان قطعاً برای همیشه روی شخصیت و شأن سیاسی روحانی سایه خواهد انداخت چه با اصلاح‌طلبان بماند و چه بخواهد دوباره در اردوگاه اصولگرایان به دنبال جایگاه ازدست‌رفته باشد. دولت او دو دوره حامل تمام امکانات مالی و مدیریتی برای اصلاح‌طلبان بوده، در نتیجه شاید تنها راه باقی‌مانده برای او مبارزه‌طلبی و کسب درصدی مناسب از سبد آرای اصلاح‌طلبان باشد زیرا قطعاً در شرایط حاضر اصولگرایان اقبالی به پذیرش روحانی و اعتدالیون نشان نخواهند داد.

در مجموع دولت روحانی و شخص او امروز مانند شمعی در کوران 8 سال وعده‌های بر زمین مانده و دستاوردهای هیچش ذوب شده و در میان موم‌های شمع عملکردهای ناکرده اش زمین‌گیر شده است و از عصبانیت، حتی مسئول دفترش از صدا و سیما می‌خواهد که مخالفان دولت را به تلویزیون دعوت نکنند (واعظی: صداوسیما مخالفان دولت را دعوت نکند/چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ کد مطلب: 752918 جهان نیوز) و یا با خشمی آشکار، ناخواسته دور کابینه‌اش خط قرمزی ترسیم کرده و خواستار محاکمه خودش بجای وزیرش می‌گردد. (اگر می‌خواهید محاکمه کنید/من را محاکمه کنید/چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹/کد مطلب: 752888)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها