کد خبر: ۴۸۳۷۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
نوبت واکسن علی انصاریان و مهرداد میناوند‌؛
واکسن دارو نیست که وقتی دیدند کسی به کرونا مبتلا شده، تزریقش کنند و بیمار مداوا شود. واکسن برای پیشگیری از ابتلای افراد به کروناست. پس چگونه می گویند اگر واکسن خریده بودیم مثلا مرحوم میناوند یا مرحوم انصاریان جان نمی باختند؟
سرویس اجتماعی پایگاه 598-حامد طالبی/ بیشترین سرعت واکسیناسیون در دنیا تاکنون متعلق به رژیم صهیونیستی است. این رژیم از اوایل دی ماه ۹۹ واکسیناسیون کرونا را آغاز کرده است.

رژیم صهیونیستی حدود ۹ میلیون نفر جمعیت دارد و تاکنون ماهانه ۲ میلیون نفر را واکسینه کرده که البته واکسن آمریکایی در اسرائیل تلفات و عوارض هم داشته است.

این رژیم که هیچ محدودیتی در واردات واکسن نداشته و حداکثر سرعت را در واکسیناسیون کرونا دارد در هر ماه، توانسته ۲ میلیون نفر را واکسینه کند. یعنی بدون هیچ تحریم و کارشکنی مالی اگر واکسیناسیون در ایران آغاز می شد، و حتی ماهانه ۱۰ میلیون نفر واکسینه می شدند، بیش از ۸ ماه طول می کشید تا واکسن به همه مردم ایران تزریق شود.‌

کرونا تا همین امروز در آمریکا روزانه بین ۳ تا ۴ هزار کشته دارد. انگلیس بین هزار تا ۱۵۰۰ نفر در روز تلفات کرونا می دهد. اکثر مردم در این کشورها که خودشان واکسن کرونا را تولید و زودتر از همه تزریق را آغاز کرده اند، در نوبت دریافت واکسن هستند.

به عنوان نمونه، هر شهروند انگلیسی ۳ تا ۶ ماه در نوبت خواهد ماند.

یا در آمریکا چهره مشهوری مانند لری کینگ که تازه در اولویت دریافت واکسن باید می بود، نوبتش نرسید و در اوایل بهمن ماه در اثر ابتلا به کرونا جان باخت.‌

فرض کنیم هیچ ابهامی درباره تلفات و عوارض جبران ناپذیر واکسن های آمریکایی و انگلیسی نبود. حتی اگر دستمان هم از لحاظ کانال های مالی برای واردات واکسن از هر کشور و به هر تعداد باز بود، باز هم در این دوماه که واکسیناسیون در جهان آغاز شده، اگر ایران هم واکسیناسیون عمومی را آغاز کرده بود، باز هم نوبت به همه جمعیت ایران نمی رسید و بر اساس استاندارد اولویت واکسن که توسط سازمان بهداشت جهانی مشخص شده، جوانان، ورزشکاران و مانند آنان در اولویت های انتهایی هستند.

واکسن دارو نیست که وقتی دیدند کسی به کرونا مبتلا شده، تزریقش کنند و بیمار مداوا شود. واکسن برای پیشگیری از ابتلای افراد به کروناست.

پس چگونه می گویند اگر واکسن خریده بودیم مثلا مرحوم میناوند یا مرحوم انصاریان جان نمی باختند؟

این حرفها بیشتر از آنکه از روی دلسوزی یا منطقی باشد، برای موج سواری روی داغ دیگران است و تحت تاثیر پروپاگاندای رسانه های ضدایرانی و یا برای سوء استفاده های دیگر بیان می شود که برای عقل سلیم قابل پذیرش نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها