يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۸۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
اگر روز پس از استعفای آخوندی به جرائم متهم ردیف اول آشفتگی بازار مسکن رسیدگی می‌شد، حالا او با حالت طلبکارانه توصیه جان بولتن در فشار به ایران در اجرای FATF را تکرار نمی‌کرد!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق - سو مدیریت دولت روحانی معیشت مردم را به سخت‌ترین وضعیت ممکن رسانده است؛ حالا دیگر تغییر ناگهانی قیمت‌ها فقط شامل خط واردات ویژه موز توسط خانواده داماد حسن روحانی نبوده و شامل تمام اقلام ضروری می‌شود.

به اعتراف خود رئیس‌جمهور دولت طی چند ماه گذشته با دور زدن قانون، اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات برخی کالاها مثل روغن و شکر و حبوبات و چای و لاستیک را حذف‌شده است. نتیجه این کار، تورم‌های ۴۰ تا ۱۳۰ درصدی در اقلام مختلف بر سر سفره مردم است. وضعیت آن‌قدر وخیم است که بازخوانی دوباره بر باد دادن ۱۸ میلیارد دلار ظرف دو ماه توسط دولت، دیگر دردی از مردم دوا نمی‌کند! اما در شش ماه آخر پایان دولت تدبیر همه عوامل و تیم همراه با دولت سعی می‌کنند با سفیدشویی همراه با وارونه‌گویی روایت دیگر از نمایش دولت بسازند.

عباس آخوندی وزیر سابق در دولت روحانی از جمله همین افراد است که با آسمان‌وریسمان بافی تلاش در تبرئه کم‌کاری‌های دولت دارد.

او در آخرین مصاحبه خود سخنانی می‌گوید که بشدت عجیب است[۱] آخوندی از اعضای اصلی حلقه لیبرال‌های دولت که مسکن مهر را کاری کمونیستی و میوه گندیده و حتی مزخرف می‌دانست؛ به ایسنا گفته است که نگذاشتند دولت FATF را اجرا کند!

 سفیدشویی دولت توسط متهم ردیف اول اغتشاش در بازار مسکن

جالب آنکه حسن روحانی و همراهنش در تیم اشرافی مدیران دولتی، بدون سروصدا، تعهدات نامتوازن برجام را اجرا کرده و از خط قرمزها گذشته‌اند! اما حالا با صحنه‌سازی به‌گونه‌ای وانمود می‌کنند که دست‌های پشت پرده مانع از انجام کارهایی دولتی توسط آن‌ها شده است!

این چهره جنجالی که در روزهای آخر حضورش در کابینه با اختلاف‌نظرهای اساسی باروحانی روبرو شده بود؛ این بار در قامت وکیل مدافع دولت درآمده و سخنانی می‌گوید که بسیاری از جملاتش از اساس اشتباه است.

عباس آخوندی درباره اجرای FATF گفته است: دولت کارآمد دولتی است که وقتی مسئله را تشخیص داد بتواند منفعت عمومی را از مجاری قانونی ایجاد کند. فرض کنید دولت تشخیص داده باید مسئله FATF را حل کند. این را به لایحه تبدیل می‌کند. مجلس آن را تصویب می‌کند و شورای نگهبان هم می‌گوید مغایرت قانون اساسی ندارد، اما کسی از جایی دیگر وارد می‌شود و کل عملیات دولت را متوقف می‌کند، پرواضح است که کارآمدی محقق نمی‌شود!

این سخنان از زبان آخوندی با واقعیت‌های اجرای بندهای تحمیلی گروه ویژه اقدام مالی از زمین تا آسمان تفاوت دارد! تیم روحانی با امضای طیب نیا وزیر اقتصاد و رفیق همین آقای عباس آخوندی، بدون سروصدا ۴۱ تعهد به FATF دادند که در اثر اجرای آن‌ها، بسیاری از مجاری دور زدن تحریم‌ها لورفت و گرفتار خود تحریمی بی‌سابقه شدیم. این تیم همچنین، بدون سروصدا دنبال برجام‌های دو و سه و برجام منطقه‌ای بود که به خاطر شکست برجام، ناکام ماند!

عباس آخوندی در این مصاحبه بارها به وضعیت معیشتی ناگوار مردم اشاره‌کرده و می‌پرسد: در جامعه‌ای که پر از فساد است مردم چطور می‌توانند آرامش داشته باشند و مفهوم کارآمدی چیست؟

اما وزیر سابق به این موضوع پاسخ نمی‌دهد که تنها به گزارش روزنامه دولتی ایران، حقوق (نجومی) بالای بیست میلیون تومان همچنان در ۶۰ شرکت دولتی پرداخته می‌شود؛ و مردم آن را مصداق فساد سازمان‌یافته دولتی‌ها می‌دانند.

آخوندی با ادعای حمایت از اقتصاد سرمایه‌داری در این مصاحبه گریزی بر تئوری‌های چپ‌گرایانه هابزی در اقتصاد تو در تو زده و می‌گوید: «وقتی در کشوری امکان تجارت نیست و نتوان تجارت سالم و متعارف داشت، یعنی اقتصاد در حال توقف و درگیر فساد تودرتو و عمیق است. اقتصاد هم که متوقف شود، نتیجه‌اش بیکاری و فقر و به‌راه‌افتادن چرخهٔ فساد است»

البته آخوندی اشاره‌ای نمی‌کند که بنا بود با برجام علاوه بر چرخیدن چرخ سانتریفیوژ؛ چرخ زندگی مردم هم بچرخد؛ اما در واقعه‌ای عجیب، تنها میراث این دولت بدهی بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی است که دود آن به زودی در چشم مردم خواهد رفت.

عباس آخوندی وزیر لاکچری دولت روحانی در حالی با ژست طلب کار از فساد و عقب ماندگی جامعه و دولت در سایه می‌گوید که تنها دستاوردش در کابینه روحانی؛ همین یک جمله رئیس‌جمهور است؛ جایی که او در ارزیابی وضعیت مسکن با کنایه به وزیرش می‌گوید:« احساس می‌کنم دولت در بخش مسکن عقب ماندگی داشته است»!

البته اگر روز پس از استعفای آخوندی به جرائم متهم ردیف اول آشفتگی بازار مسکن رسیدگی می‌شد، حالا او با حالت طلبکارانه توصیه جان بولتن در فشار به ایران در اجرای FATF را تکرار نمی‌کرد! آخوندی در این شش ماه آخر وارد معرکه شده تا وضیت آشفته دولت را صورت شویی کند، اما او یادش رفته که در نامه‌ای پر طمطراق به رئیس‌جمهور نوشته بود هیچ گاه با سیاست‌های او همراه نبوده و نخواهد بود!                                      


[1] https://www.isna.ir/news/99111813507

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها