أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۳۸۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
شاید اگر بگوییم که تا مدتها دیپلماسی ضعیف و نامتجانس با انقلاب استکبار ستیز اسلامی ظریف تا مدتها اثر خود را بر وزارت خارچه و به تبع آن در کشورهای دوست و دشمن خواهد گذاشت ادعای بی دلیل و مصداقی نکرده ایم.
سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمد زاده؛ شاید اگر بگوییم که تا مدتها دیپلماسی ضعیف و نامتجانس با انقلاب استکبار ستیز اسلامی ظریف تا مدتها اثر خود را بر وزارت خارچه و به تبع آن در کشورهای دوست و دشمن خواهد گذاشت  ادعای بی دلیل و مصداقی نکرده ایم...

1- آن روزی که دولت یازدهم روحانی سکان اجرایی کشور و ساختمان پاستور را به تصرف خود درآورد یکی از نگرانی ها با توجه به تفکرات و مناسبات سیاسی حسن روحانی و مرحوم هاشمی رفسنجانی و برخی جریانات سیاسی کشور که برای هیچکس هم پوشیده نیست این بود که پس از دولت های نهم و دهم که تقریبا دو سوم آن با قدرت و عزت انقلاب اسلامی در عرصه های علمی و سیاسی و عمرانی همراه بود ادامه نخواهد یافت.

2- رزومه خانوادگی و سوابق سیاسی محمد جواد ظریف هم وقتی بعنوان وزیر پیشنهادی روحانی به مجلس اعلام شد بر عمق این نگرانی ها افزوده شد و زمانی این دلشوره ها روند صعودی بخود گرفت که پرونده هسته ای کشور از شورای امنیت به وزارت امور خارجه ارسال شد. گذر زمان نشان داد که این نگرانی ها پر بیراه هم نبود.

با ورود ظریف کسی که تقریبا بیشتر نوجوانی و جوانی و حتی بخشی از میانسالی  و حتی دوران خدمت سربازی خود را در فرهنگ غربی - آمریکایی گذرانده و اموزش سیاست را با الگوهای غربی دیده و تجربه کرده بود حساسترین پرونده چالشی انقلاب اسلامی در اختیار اینچنین کسی قرار گرفت. و سیر روند مذاکرات و نتایچ تقریبا هیچ برجامی و قدم زدنهای ظریف و خنده های عمیق وی با شقی ترین دشمنان انقلاب اسلامی نشان داد که تا پایان دوران دولت حسن روحانی روند وادادگی و عقب نشینی در برابر زیاده خواهی های آرمیکا و غرب کماکان ادامه خواهد داشت.

در حقیقت ظریف مانند پرچم سفیدی بود که با حضورش در وزارت خارجه به هگان اعلام می نمود که امید رفع  گشایش در معیشت و پیشرفت کشور امیدی عبث و بیهوده خواهد بود ، دلشوره ای که تا به امروز و با وجود برجام تحریم های پی درپی آمریکا و عدم پایبندی اروپا به تعهدات برجامی اش رو به تزاید بوده است.

در اینجا نگاهی پایانی در این بخش به یک مقاله در باره اثرات فرهنگ آمریکا در باره ظریف که در یکی از رسانه های آمریکایی خطاب به وی منتشر شده است را می آوریم تا تاییدی باشد بر تفکرات وی که به آن در سطور بالا اشاره شد: به اقتضای حضور و همچنین فعالیت دیپلماتیک طولانی مدت در آمریکا، ارتباط گسترده‌ای با جامعه آمریکا و محافل سیاسی و علمی این کشور داشته‌است.( روزنامه هرالد تریبیون، در مقاله‌ای به قلم «وارن هوگ»، به حضور گسترده محمد جواد ظریف در مجامع عمومی آمریکا اشاره می‌کند . و می گوید: محمد جواد ظریف به اندازه‌ای در دانشگاه‌ها، محافل عمومی سیاسی و اجتماعی حضور پیدا می‌کند که لیزا اندرسون، رئیس دانشکده امور بین‌الملل دانشگاه کلمبیا از وی پرسیده‌است که آیا قصد شرکت در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را دارد؟(«چرا به دیپلمات مورد اعتماد رهبر انقلاب حمله می‌کنند؟». خبرگزاری تابناک. ۱۳ مرداد ۱۳۹۲. دریافت‌شده در ۱۳ مرداد).

3- گوشه ای از مواضع سکاندار وزیر خارجه در طول این سالها می تواند بیشتر ما را به دلایل اتخاذ دیپلماسی التماس ظریف و به تبع آن ضعف کشور در برخوردهایی در تراز انقلاب اسلامی آشنا کند:

*لذا تا وزیر خارجه هستم نخواهم گذاشت پروژهٔ صهیونیستی امنیتی‌سازی ایران، منجمله از طریق تخریب وجهه و حیثیت ملی تحت بهانهٔ واهی انکار هولوکاست تحقق یابد.  «متن پاسخ به 4 سؤال نمایندگان در جلسه علنی مجلس». فیسبوک رسمی ظریف. ۷ می ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۵.

کشورش هیچگاه هولوکاست را انکار نکرده و مردی (احمدی‌نژاد) که تصور می‌شد این کار را کرده، دیگر رفته‌! ( توئیتر منسوب به ظریف: انکارکننده هولوکاست، دیگر رفته‌است بی‌بی‌سی فارسی)»*

*راهی به جلو وجود دارد، مسیری سازنده و حرکتی به سوی پیشرفت برای حفاظت از صلح حرکتی رو به جلو و تنها انتخاب بین تسلیم یا رو در رو شدن نیست.» این ویدئو با جمله «من جواد ظریف هستم و این پیام مردم ایران است» پایان می‌پذیرد.()  (ظریف در آستانه مذاکرات ژنو پیام انگلیسی از طریق یوتیوب منتشر کرد بی‌بی‌سی فارسی)

*  تام کاتن در پاسخ به ظریف در سال 94 و در بحبوبه مذاکرات هسته ای به او نوشت: بیا دربارهٔ قانون اساسی (آمریکا) با یکدیگر بحث کنیم» «پیشنهاد من این است؛ در واشینگتن دی‌سی، هر زمانی که شما انتخاب کنی دیدار کنیم تا گزارشی از ظلم و ستم، خیانت و ترور ایران را مورد بحث قرار دهیم» و در بخشی دیگر نیز نوشت: «من متوجه شده‌ام در بیست سالگی، طی جنگ ایران و عراق در حالی که روستایی‌ها و کودکان کشته می‌شدند، تو در آمریکا پنهان شده بودی. این نشانه شجاعت نیست که وقتی کشور شما برای بقا می‌جنگید، در آمریکا پنهان شده بودید. این نشان می‌دهد این شخصیت ضعیف النفس هنوز وجود دارد.
 
 
در مجموع باسخنان دیروز حضرت اقا مبنی بر برداشتن کل تحریمها درعمل ونه روی کاغذوبعدراستی ازمایی،نسخه مذاکره تااطلاع ثانوی پیچیده وپایان دیپلماسی التماسی اعلام شد . در باره دیپلماسی التماسی ظریف باید چنین نتیجه گیری کرد که دیپلماسی التماسی ظریف توان همراهی نه در تفکرات و بسترهای فکری ظریف اوصلا و نه در رفتار و عملکردهای وی در وزارت خارجه با دیپلماسی اقتدار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را ندارد و دستپاچی دولتمردان برای مذاکره با آمریکا را از این منظر می توان ارزیابی نمود که امیدوارند تا در این ماههای پایانی بتوانند به زعم خود گشایش های اقتصادی رابطه با آمریکا! را مالخود نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها