يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۴۱۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
علی نژاد گفت: امسال در برخی شهر‌ها مواردی از قاچاق چوب با آمبولانس حمل جنازه و ماشین‌های حمل گوشت داشتیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشوردرباره آخرین جزئیات قاچاق چوب اظهار کرد: امسال با توجه به افزایش نیاز کارخانجات و کارگاه چوب بری، مشکلات واردات ناشی از تحریم و ممنوعیت بهره برداری از جنگل‌های هیرکانی، قیمت چوب ۸ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود: با توجه به سود سرشار قاچاق چوب، متخلفان این حوزه و حتی مشاغل دیگر به این موضوع روی آوردند که به علت برخورد‌های ما و حضور میدانی در حوزه منابع طبیعی به خصوص جنگل‌ها، ساماندهی بهتر شده است که در نهایت همه این عوامل موجب شده تا متخلفان شرایط را ناامن ببینند، از این رو بحث حمل چوب با تراکتور، کامیون و نیسان به خودرو‌های سواری و بین شهری همچون خودرو‌های شخصی با خانواده و جعبه بغل اتوبوس تغییر شکل پیدا کرده است.

عباس نژاد ادامه داد: در بسیاری از موارد قاچاق چوب با ماشین‌های حمل گوشت و حتی مواردی در استان‌های مازندران، ساری، فارس و کهگیلویه و بویر احمد داشتیم که با آمبولانس دارای جنازه صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۵ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده برای قاچاقچیان تشکیل شده است، گفت: بنابر آمار ۱۰ ماهه امسال برای ۳ هزار و ۲۰۰ خودرو حمل چوب توقیف و تشکیل پرونده قضایی شده، همچنین ۳ هزار و ۳۰۰ متر مکعب چوب قاچاق و ۲ هزار و ۱۰۰ تن زغال کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

جریمه قاچاق چوب ۱۰ برابر شد

او ادامه داد: بنابر پیگیری‌های صورت گرفته، جریمه قاچاق چوب ۱۰ برابر شد که این امر تا حدودی بازدارنده است و همواره از سیستم قضایی تقاضا داریم که تنها به دریافت جریمه اکتفا نکنند و با این افراد به عنوان قطع کننده درخت و تخریب کننده در عرصه منابع طبیعی برخورد شود.

عباس نژاد در پایان تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم که اطلاعات تخریب، تصرف اراضی ملی، قطع درختان و قاچاق چوب را از طریق سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گزارش دهند تا بتوانیم در وظیفه خود بهتر از قبل عمل کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها