أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۵۱۷۷
زمان انتشار: ۱۵:۵۹     ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
معاون اول رئیس جمهور گفت: گشایش‌های اقتصادی را در پیش داریم چرا که دیپلماسی قوی داریم و دنیا می‌داند که با ملتی شریف رو به رو است؛ افتخار نیست در دوره مدیریت ما ملت در صف مرغ ایستادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: معاون اول رئیس جمهور گفت: گشایش‌های اقتصادی را در پیش داریم چرا که دیپلماسی قوی داریم و دنیا می‌داند که با ملتی شریف رو به رو است؛ افتخار نیست در دوره مدیریت ما ملت در صف مرغ ایستادند.

جهانگیری: افتخار نیست ملت در صف مرغ باشند

اسحاق جهانگیری صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی اظهار داشت: در آغاز سال 1400 توفیق نصیب ما شد که به خراسان رضوی سفر کنیم که آرزوی هر ایرانی زیارت امام رضا علیه‌السلام است و خوشحالم که در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در ابتدای سال جدید شرکت کردیم.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: امیدواریم سال جدید که سال پایان قرن گذشته هجری شمسی است، سالی برای گشایش‌های زیاد در ابعاد مختلف زندگی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مردم باشیم.

جهانگیری ادامه داد: آرزومندیم بخش زیادی از مشکلات و گرفتاری‌های موجود در زندگی ملت ایران کم شود.

وی بیان کرد: یکی از جهت گیری‌های اقتصاد مقاومتی این بود که اتکاء به درآمد نفتی کم شود و با تشکیل کارگروه‌ها سعی کردیم این موضوع را در حد توان اجرا کنیم و در نهایت سهم نفت در بودجه کمرنگ‌تر شد و مواردی مانند مالیات جایگزین آن شد.

جهانگیری اظهار داشت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را طراحی کردیم تا با تحقق و به نتیجه رسیدن آن، تاب آوری اقتصاد کشور به طور قابل توجهی زیاد شود تا در دوره تحریم دچار مشکل نشویم؛ یکی از مهمترین این پروژه‌ها، ستاره خلیج فارس بود.

وی گفت: بیش از 150 پروژه تعریف شد که به لطف خدا تعداد زیادی از آنها به نتیجه رسید؛ با کشورهای همسایه میادین مشترک زیادی داریم که یکی از مهم‌ترین آنها، پارس جنوبی بود؛ در سال 92 قطری‌ها 2ونیم برابر ما برداشت می‌کردند که این سهم ملت ایران بود و امروز برداشت ما از قطر بیشتر شده است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در 3 سال گذشته با فشارهای ایجاد شده از سوی آمریکا که به برخورد نظامی انجامید و سردار ما را ترور کردند روبرو شدیم؛ اولین بار پس از جنگ جهانی دوم ایران پایگاه آمریکایی‌ها را با موشک زد و آمریکا از تبعات تصمیم خودش خبر داشت. گشایش‌های اقتصادی را در پیش داریم چرا که دیپلماسی قوی داریم و دنیا می‌داند که با ملتی شریف رو به رو است؛ افتخار نیست در دوره مدیریت ما ملت در صف مرغ ایستادند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تولید با رفع کارهای اداری به تنهایی راه نمی‌افتد و باید سیاست‌های پشتیبانی کننده از آن در حوزه‌های مختلف فرهنگی اقتصادی و اجتماعی وجود داشته باشد.برای شروع یک فعالیت 72 روز طول می‌کشد که با پیگیری‌های دولت به سه روز رسیده؛ پس این کار با لغو برخی امور غیرضرور سنتی، شدنی است. ان‌شاءالله در سال 1400 وزیر اقتصاد به عنوان رئیس کمیته مقررات زدایی بتواند کمک خوبی به مانع زدایی تولید کند.

جهانگیری بیان کرد: در این دوره اقتصادی مرزهای زمینی ما نقش بسیار مهمی داشتند؛ کشور افغانستان بیش از کل اتحادیه اروپا از ما کالا می‌خرد و ظرفیتی بسیار مهم است که باید از آن بهره ببریم. شاید کارخانه‌های بزرگ کشور در خراسان رضوی کم باشد اما ظرفیت صنعت آن بسیار خوب است؛ یکی ار مشکلات این استان، آب است که در حال حل آن با انتقال آب از خلیج فارس هستیم. طرح آبرسانی به استان‌های شرقی کشور شروع شده و از استاندار خراسان رضوی درخواست داریم این مهم را روزانه پیگیری کند تا اگر مانعی وجود دارد به ما منتقل شود.

جهانگیری تصریح کرد: مجلس تصمیم گرفته 7 منطقه آزاد را در یک لایحه بیاورد، 8 منطقه نیز به آن افزوده؛ چندین منطقه ویژه نیز افزوده که شورای نگهبان عنوان کرده است بار مالی دارد. ما بار مالی آن را پذیرفته‌ایم اما بررسی این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شده؛ در حالی که این موضوع مربوط به دولت است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها