يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۳۵۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
با تصویب سردار سلیمانی؛
شهدای شاخص سال ۱۴۰۰ از بین شهدای پیشنهادی سپاه‌های استانی و سازمان‌های اقشاری سازمان بسیج مستضعفین توسط سردار غلامرضا سلیمانی تصویب شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری بسیج، شهدای شاخص سال ۱۴۰۰ از بین شهدای پیشنهادی سپاه‌های استانی و سازمان‌های اقشاری سازمان بسیج مستضعفین توسط سردار غلامرضا سلیمانی تصویب شدند.

شهدای شاخص سال ۱۴۰۰ سازمان بسیج معرفی شدند

شهید میر قاسم میر حسینی به عنوان شهید شاخص برادر و شهیده شیرین روحانی راد به عنوان شهیده شاخص خواهر و شهید سید مصطفی بدرالدین به عنوان شهید شاخص جهان اسلام معرفی شدند.

این شهدای والا مقام با رویکرد جوان مومن و انقلابی به عنوان شهدای شاخص سال ۱۴۰۰ توسط رئیس سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند.

شهید قاسم میر حسینی در خرداد ماه ۱۳۴۲ در سیستان فرزندی پا به این دنیا گذاشت که بعد‌ها آوازه اش در سراسر جبهه‌های جنگ پیچید، پدرش کشاورز بود واورا میرقاسم نام نهاد میر قاسم میر حسینی کوچکترین فرزند خانواده هشت نفری بود.
تحصیلات ابتدایی وراهنمایی رادر جزینک به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به هنرستان کشاورزی زابل رفت. درسال ۱۳۶۰ با اتمام تحصیلات به عضویت سپاه درآمد و باتوجه به لیاقت‌ها و شایستگی هایش در سن هیجده سالگی برای گذراندن دوره فرماندهی به تهران اعزام شد.

در عملیات آزاد سازی خرمشهر شرکت کرد و پس از آموزش تکمیلی به فرماندهی گردان شهید مطهری لشکر ۴۱ ثارا... برگزیده شد.

شهیده شیرین روحانی راد 
  شهیده شیرین روحانی راد پزشک عمومی بیمارستان شهدای پاکدشت بود که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خط مقدم مقابله با این بیماری در اورژانس این بیمارستان مشغول خدمت به مردم بود.
 
وی نخستین شهیده مدافع سلامت شهرستان پاکدشت است که ۲۸ اسفندماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به بیماری کرونا، جان خود را از دست داد.
 
مکاری با مرکز بهداشت شریف آباد و درمانگاه شهید اشرفی اصفهانی شهرستان پاکدشت بخشی از خدمات این پزشک ایثارگر در این شهرستان بود.
 
این شهید پس از ابتلا به بیماری کرونا ابتدا در بیمارستان شهدای پاکدشت بستری شد و پس از آن به دلیل وخیم‌تر شدن بیماری هفته گذشته به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل و به فیض شهادت نائل شدند و به جمع شهدای مدافع سلامت پیوستند.
 
پیکر این شهیده خدمت در گلزار شهدای ده امام به خاک سپرده شد.

شهید سید مصطفی بدر الدین
 شهید سید مصطفی بدرالدین متولد ۶ آوریل ۱۹۶۱ که با نام‌های مصطفی امین بدرالدین، مصطفی یوسف بدرالدین، سامی عیسی، الشبح، الیاس صعب، ابراهیم عیسی، سید ذوالفقار و الیاس فؤاد سائب نیز شناخته می‌شد، مسئولیت بخش نظامی حزب‌الله لبنان را بر عهده داشت و جانشین «شهید عماد مغنیه» فرمانده ارشد شهید حزب‌الله بود.
 
سید مصطفی بدرالدین بامداد جمعه در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۹۵ در انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق، به شهادت رسید. هر چند شبکه المیادین، در گزارش اولیه خود، حمله هوایی اسرائیل را عامل این انفجار و شهادت شهید بدرالدین اعلام کرد؛ اما حزب‌الله لبنان در دومین بیانیه خود اعلام کرد که این حزب کماکان در حال تحقیق برای کشف علت انفجار است و مشخص خواهد شد که این انفجار به وسیله جنگنده بوده یا توپخانه …البته تاکنون جزئیات دقیقی از نحوه شهادت مصطفی بدرالدین منتشر نشده است.


برای دریافت فایل فشرده، حاوی پوستر شهدای شاخص سال 1400 اینجا کلیک نمائید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها