أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۵۵۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
سریال افخمی از شبکه پنجم سیما پخش می‌شود و سریال علیرضا افخمی از شبکه اول سیما و رقابت این دو برادر در نوع خود بسیار دیدنی خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان «صدا و سیما» برنامه‌های مفصلی را تدارک دیده است، «مثل ماه» با اجرای رسالت بوذری و سریال «احضار» به  از آثار بحث برانگیز و پرمخاطب این یک ماه آینده  خواهند بود. به همین بهانه نگاهی اجمالی خواهیم داشت به آنچه صدا و سیما برای این ماه تدارک دیده است.

سریال احضار شبکه یک سیما
احضار هر شب ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد، سریالی که تصویربرداری آن همچنان ادامه دارد. «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی «محمودرضا تخشید»   فضایی ماورایی دارد و به نقد عرفان‌های کاذب می‌پردازد. با انجام تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «احضار»، مراحل فنی هم‌زمان در حال انجام است و آریا عظیمی‌نژاد نیز موسیقی این سریال را می‌سازد. علیرضا افخمی پیش‌تر مجموعه‌های تلویزیونی «تب سرد»، «او یک فرشته بود»، «پنجمین خورشید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» را در پرونده کاری خود به ثبت رسانده است.
 
در خلاصه داستان این مجموعه آمده است که مائده و زهره دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند. آن‌ها همراه با دو تن از دوستان خود، سوسن و شکیبا، برای یک سفر تفریحی عازم شمال شده‌اند. گرچه هر چهار نفر ظاهراً از دوستان صمیمی یکدیگر هستند اما یکی از آن‌ها نسبت به مائده حسادت می‌ورزد و دل خوشی از او ندارد. این سفر بهانه‌ای می‌شود تا کینه‌ورزی‌های او برملا گردد. با پیوستن محسن -خواستگار قبلی مائده - به این جمع حوادثی رقم می‌خورد که زندگی و سرنوشت مائده و زهره را دگرگون می‌کند.
 
فصل چهارم بچه مهندس در شبکه دوم سیما
فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما روی آنتن خواهد رفت. تصویربرداری این پروژه طی پنج ماه گذشته با دو گروه و در دو شیفت انجام شده تا تمامی قسمت‌های مجموعه برای پخش به موقع در ایام ماه رمضان آماده باشد. گروه تولید این مجموعه با اتمام بخش‌های مربوط به شهر مشهد هم‌اکنون در پایتخت مشغول تصویربرداری سکانس‌های پایانی هستند.

یاور شبکه سوم سیما
یاور عنوان سریال شبکه سوم سیما در ماه مبارک رمضان از کارگردان سریال ستایش دارای تم جوانمردی  است.   کارگردانی سریال یاور را سعید سلطانی عهده دار است داریوش ارجمند و سعید سلطانی پیش از این در سریال «ستایش» با هم همکاری کرده بودند. فیلمبرداری این سریال در شرق تهران انجام شده است. یاور داستانی است اجتماعی و محتوایی معمایی دارد. این سریال تم جوانمردی دارد، قصه ای تلخ و غمگین نیست و به گفته تهیه کننده این سریال داستانی شیرین و جذابی دارد. خلاصه داستان سریال یاور اعلام نشده است، اما مضمونی معماگونه دارد. سریال یاور ۳۰ قسمت دارد و با شروع ماه رمضان آغاز شده و احتمالا عید فطر خاتمه می یابد.

سریال «رعد و برق» شبکه پنج
«رعد و برق» پنجمین سریال تلویزیونی است که بهروز افخمی آن را کارگردانی کرده و روایتی از مناطق سیل زده‌ای است که نوروز سال گذشته درگیر شدند. این سریال که از مدت ها پیش در حال تولید است برای پخش رمضانی انتخاب شده است.
 
ایده ساخت سریال «رعد و برق» از کجا آمد؟
بهروز افخمی کارگردان سریال «رعد و برق» که ماه رمضان امسال روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود، جزو اولین کسانی بود که فروردین ۹۸ به همراه حاج حسین یکتا در مناطق سیل‌زده کشور حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت. از آنجا بود که ایده ساخت سریالی درباره سیل‌زدگان شکل گرفت و بر اساس آن بهروز افخمی مجموعه تلویزیونی «رعد و برق» را ساخت.

ویژه برنامه دعوت شبکه یک سیما
ویژه‌برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی کشاورز، سردبیری محیا اسناوندی و با حضور حجت‌الاسلام محمد برمایی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۹:۱۵ پخش می‌شود.

ویژه برنامه مثل ماه هر شب با رسالت بوذری
در میان برنامه‌هایی که نزدیک افطار پخش می‌شوند، رسالت بوذری با اجرای «مثل‌ماه» در ماه رمضان سال گذشته، کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت، امسال بار دیگر برنامه خاص و پرمخاطب «مثل‌ماه» را اجرا می‌کند. آنچه سبب شده در سال‌های اخیر جای خالی برنامه ماه‌عسل احساس نشود، ذات مفرح و تنوع برنامه «مثل‌ماه» است که تسلط رسالت بوذری در اجرای ویژگی و جذابیت‌های این برنامه را چند برابر کرده است.   مثل ماه امسال با اجرای رسالت بوذری هر شب حوالی ساعت ۱۹ پخش خواهد شد. "مثل ماه" به‌تهیه‌کنندگی هادی آشتیانی همچون سالِ قبل از همان شب اول ماه رمضان ویژه افطار به آنتن خواهد رسید. رسالت بوذری مجری آن، پیش از این مجری برنامه‌هایی موفقی چون "شب‌های روشن" و "مخاطب خاص" بوده است  و در ماه رمضان نیز با این ویژه‌برنامه میزبان مخاطبان در شب‌های رمضان باشد. «مثل ماه» همچون سال گذشته قهرمانانی دارد که مردمی‌اند و گروهِ برنامه‌ساز این برنامه در تلاشند امسال با تقویت برخی‌ ویژگی‌هابرنامه جذابتری را روانه آنتن کنند.

محاکات ویژه ماه مبارک
«محاکات» در ابتدای ماه رمضان دوباره به آنتن برمی‌گردد و این بار مخاطبان قصه‌های مردم عادی را می‌شنوند. در نوروز قصه چهره‌های شناخته شده روایت شد  اما در ماه رمضان رویکرد برنامه قصه‌های مردمی است و فضای متفاوتی دارد. از  میان قصه‌هایی که ویژه نوروز در این برنامه پخش شد دو داستان برای رمان و فیلمنامه به دست آمده و این داستان‌ها به دو تیم سپرده می‌شود که آنها را به سرانجام برسانند.

رای انتخاب قصه‌ای که به این مرحله برسد از دل ۱۳ داستان دو اثر انتخاب خواهد شد که بر اساس آرا داوران برگزیده شد. برنامه سه کارشناس ثابت داشت و در هر قسمت کارشناس و داور مهمان هم حضور داشت که از مجموعه آرا و امتیازات همه داوران داستان و فیلمنامه نهایی انتخاب می‌شود. برای ماه رمضان هم انتخاب‌ها تا چهار اثر افزایش پیدا می‌کند و براساس ۳۰ شب ۲ اثر برای رمان و ۲ اثر هم برای فیلمنامه انتخاب می‌شود تا برنامه خروجی  داشته باشد.

«زندگی پس از زندگی» برنامه ای متفاوت درباره مرگ و عالم ماوراء
شبکه چهارسیما برای لحظات عرفانی افطار، ویژه برنامه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی» را هرروز ساعت ۱۸ روی آنتن می برد. «زندگی پس از زندگی» روایت افرادی که در تجربه ی مرگ تقریبی، از کالبد جسم خارج شدند و عالم برزخ را درک کردند و بازگشتند. در این برنامه با سفر به نقاط مختلف ایران و جهان، مخاطبان برنامه مهمان روایت های شگفت انگیز تجربه گران مرگ تقریبی از عالم غیب می‌شوند. این برنامه در ۳۳ قسمت ۹۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید می شود. «زندگی پس از زندگی» در ایام ماه مبارک از شنبه تا جمعه ساعت ۱۸ پخش و ساعت ۱ بامداد و ۱۱:۳۰ ظهر روز بعد بازپخش می شود.

 معرفی ویژه برنامه های شبکه «شما» در ماه رمضان
«بهشت اجابت» تولید مرکز اصفهان، «سفره‌های همدلی» کاری از مرکز خراسان رضوی و «اوباشدانلیق» تولید مرکز زنجان ویژه برنامه سحرگاهی شبکه «شما» «ماه مهربانی» تولید مرکز خراسان جنوبی و برنامه‌ای با همین عنوان تولید مرکز یزد، «ماه دلگشا» کاری از مرکز فارس، «لطیف مثل عشق» تولید مرکز سمنان و «ماهِ ماه» تولید صدا و سیمای مرکز کرمان ویژه برنامه افطارجمع‌خوانی قرآن کریم هر روز در ۲ نوبت بعد از اذان صبح و بعد از اذان ظهر به وقت تهران، تفسیر کوتاه قرآن  هر روز پیش از اذان ظهر به وقت تهران و سخنرانی نمایندگان ولی فقیه همه استان‌ها بعد از اذان صبح به وقت تهران مسابقه جدید «برگ برنده» تولید مرکز گلستان با محوریت انتخابات و متناسب با ماه مبارک رمضان مستندهای جدید «اهل ایمان»، «سفره» تولید مرکز خراسان رضوی، «چهل قرآن» کاری از مرکز چهارمحال و بختیاری، «رمضان در اصفهان»، «رمضان در زنجان»، «برکت» تولید مرکز سمنان و «درخت زندگی» تولید مرکز ایلام و بازپخش مستند «ایرانگرد ۴»مجموعه جدید «خانه آقاجان» تولید مرکز زنجان به کارگردانی علی حسن‌زاده و با هنرمندی آتش تقی‌پور، شهرام عبدلی، حسن اسدی و فاطمه شکری در ایام ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.
 
فصل جدید برنامه سحوری با اجرای ساعد باقری (شبکه چهار)
شبکه چهار سیما سحرهای ماه مبارک رمضان امسال نیز با ویژه برنامه سحوری با اجرای استاد ساعد باقری میزبان روزه داران و مخاطبان فرهیخته است. این برنامه که در گروه اجتماعی این شبکه تولید خواهد به تهیه کنندگی میثم محمدحسنی روی آنتن خواهد رفت.
 در این ویژه برنامه مروری خواهیم داشت بر فرازهایی از نهج البلاغه و صحیفه مبارکه سجادیه و دعای ابوحمزه ثمالی که ذهن و روح انسان را در ارتباط با خویشتن و خدا مصفا خواهد کرد و همچنین با نگاه به متون کهن، برای استفاده از بیش از پیش از برکات ماه مبارک رمضان آماده خواهیم شد. از دیگر آیتم های برنامه می توان به گفتگو با خدا با صدای استاد ساعد باقری، مناجات، یادواره شهدا، گفتگو با انسان های قوی و ... اشاره کرد. «سحوری» در سحرهای ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۴ بامداد پخش می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها