أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۵۶۵۹
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
رئیس‌جمهور گفت: نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: رئیس‌جمهور گفت: نمی توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح های وزارت نفت با اشاره به اینکه سفرها در گسترش کرونایی انگلیسی تاثیر گذار است، گفت: هر کجا پروتکل را رعایت نکنیم دچار مشکل می شویم. باید در اسرع وقت از این پیک عبور کنیم. امیدوارم با مراعات های که مردم رعایت می کنند و واکسنی که به دست ما می رسد، از این پیک عبور کنیم.

روحانی: نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی باشیم

وی ادامه داد: امروز کلید یک واکسن است اتفاقا شرکت های خصوصی راحت تر می توانند واکسن ها را وارد کنند. ما نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم.باید در اردیبهشت و خرداد که بسیار حیاتی است، از واکسن وارداتی استفاده کنیم.

رییس جمهور همچنین گفت: هر شرکتی که برای ورود واکسن کوچک ترین مشکلی دارد، به دفتر رییس جمهور نامه بنویسد. من مستقیم مسأله را دنبال می کنم زیرا در هفته های آینده براحتی می توانیم میلیون ها دوز واکسن وارد کنیم. واکسن می تواند مردم را از مرگ بخوبی مراقبت کند.

روحانی با اشاره به این‌که دولت تا آخرین ساعت خود همه توانش را به کار می‌گیرد، گفت: ما در 100 روز پایانی دولت چهار هدف تامین سلامت و معیشت مردم، شکستن تحریم ها و تکمیل طرح های در دست اجرا را داریم.

وی ادامه داد: برای مبارزه با کرونا به اقدامات جدی تری نیاز داریم که بخشی از آن مربوط به خرید و واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور و در ادامه به ثمر نشستن تولید واکسن داخل است. اگر به 60 تا 70 درصد مردم واکسن تزریق کنیم زنجیره بیماری قطع می شود. البته همچنان باید پروتکل ها را رعایت کنیم. زیرا جهش اخیر کرونا که نوع انگلیسی آن است بسیار خطرناک است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سربازان خط مقدم دیپلماسی ما اکنون در وین هستند گفت: برای ما مهم نیست دشمن چه زمانی رفتار عاقلانه می کند اما آمریکا راهی جز بازگشت به برجام ندارد. اگر آنها به صورت کامل به برجام بازگردند ما پس از راستی آزمایی که زمان زیادی نمی برد، به توافق باز می گردیم.

روحانی با اشاره به ابراز نگرانی اروپایی ها از غنی سازی 60 درصد ایران اظهار کرد: آنها گفته اند با یک حرکت ایران می تواند از غنی سازی 60 درصد به 90 درصد برسد اما آنچه در سر شما اروپایی هاست این است که ما مسیر را برای بمب اتم هموار می کنیم که این اشتباه است. امروز ما می توانیم غنی سازی 90 درصد را انجام دهیم و اگر اراده کنیم این کار را انجام می دهیم اما فعالیت هسته ای ما صلح آمیز است و دنبال بمب هسته ای نیستیم. شما دنبال بمب هسته ای بوده اید و هر سال بمب جدید می سازید و انبار می کنید. این اتهام روی پیشانی شماست و نمی خواهد درباره ملت ایران حرفی بزنید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها