يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۹۴۴
زمان انتشار: ۱۶:۲۲     ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
در فاصله نود روز تا المپیک ژاپن، کابوس کرونا بار دیگر دامنگیر این کشور شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بیماری کووید ۱۹ در ژاپن بسیار گسترش پیدا کرده و اوج گرفته است. شدت شیوع کرونا در ژاپن به حدی زیاد است که در چهار استان از جمله استان‌های پرجمعیت توکیو و اوزاکا وضع فوق العاده اعلام شده است.

براساس همین اوضاع، از روز یکشنبه محدودیت‌های کرونایی در این مناطق در ژاپن به اجرا درخواهد آمد. موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در ژاپن درحالی افزایش می‌یابد که سه ماه تا زمان برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی در این کشور باقی مانده است. همین امر سبب بروز نگرانی‌های جدی درباره سلامت و ایمنی بازی‌های المپیک شده است. مسئولان ژاپنی امیدوارند با این محدودیت‌های کرونایی که تا یازده ماه مه به قوت خود باقی خواهد ماند بتوانند موج جدید کرونا را کنترل کننند. اوج گرفتن کرونا سبب شده است نمایشگاه خودرو در توکیو لغو شود. برگزار کنندگان این نمایشگاه اعلام کرده اند در شرایط کنونی نمی‌تواند این نمایشگاه را برگزار کنند. کارشناسان درباره پیامد‌های اقتصادی این محدودیت‌های کرونایی هشدار داده اند.

این محدودیت‌ها با تعطیلات موسوم به تعطیلات هفته طلایی در ژاپن همزمان شده است که یکی از شلوغ‌ترین ایام خرید در ژاپن است و طبیعی است که تاثیرات آن روی اقتصاد ژاپن کاملا محسوس باشد. همه این تحولات باعث شده است پرسش‌های جدی درباره چشم انداز برگزاری بازی‌های المپیک در ژاپن مطرح شود. زمان به سرعت در حال سپری شدن است و چالش برگزاری بازی‌های المپیک تا سه ماه دیگر در ژاپن بسیار جدی است. تاکنون حدود پانصد هزار نفر در ژاپن به کرونا مبتلا شده اند. شمار فوتی‌های کرونا نیز در ژاپن حدود ده هزار نبوده است.

گونه‌های جدید کرونا که در ژاپن مشاهده شده بسیار نگران کننده است. هشتاد درصد موارد جدید کرونا در ژاپن ناشی از گونه‌های جدید ویروس کرونا است. برنامه واکسیناسیون نیز در ژاپن با مشکلات بسیار مواجه است. با اینکه این کشور یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌های جهان از نظر فناوری است، اجرای برنامه واکسیناسیون در ژاپن با چالش‌های بسیاری همراه شده است. برنامه ریزی ضعیف یکی از علل اصلی در اجرای بد برنامه واکسیناسیون کرونا در ژاپن است. اوضاع به حدی بد است که اکثر کادر درمان در ژاپن هنوز تزریق اول واکسن کرونا را نیز دریافت نکرده اند. دولت ژاپن و نخست وزیر این کشور تاکید دارند که باوجود همه مشکلات بازی‌های المپیک تابستانی ژاپن به موقع برگزار خواهد شد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها