أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۶۰۰۸
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: اگر بر اساس نظرسنجی کسی شایسته تر باشد و مردم اقبال داشته باشند من کنار می کشم . ... لاریجانی را گفته بودم و درباره جهانگیری اگر نظر مردم باشد کنار می روم و کمکش هم می کنم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خراسان: نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: اگر بر اساس نظرسنجی کسی شایسته تر باشد و مردم اقبال داشته باشند من کنار می کشم . ... لاریجانی را گفته بودم و درباره جهانگیری اگر نظر مردم باشد کنار می روم و کمکش هم می کنم.

 مسعود پزشکیان از جمله اصلاح‌طلبانی است که خیلی زود تصمیم خود برای کاندیداتوری را اعلام کرد. برخی او را یک کاندیدای درجه دو و غیر جدی می‌دانند اما برخی نیز تصور می‌کنند که او ظرفیت آن را دارد که حتی به «شگفتی» این انتخابات بدل شود!

درستی یا نادرستی هر کدام از این نظریه‌ها به زودی معلوم خواهد شد اما آنچه اکنون جلب توجه می‌کند، مواضع و اظهارات آقای کاندیدا است. او در روزهای اخیر بارها خبرساز شده. یک بار وی از در خط و نشان کشیدن برای اصلاح‌طلبان درآمد و اعلام کرد که حتی با «تکرار» کسی به نفع یک کاندیداری دیگر کنار نمی‌رود و یک بار هم وقتی از موضع خود عقب نشسته و اعلام کرد که اگر دیگری از او رای بیشتر داشته باشد، کنار می‌رود. حالا هم که در گفت‌وگویی با خراسان برای کنارگیری از رقابت‌های انتخاباتی شرط گذاشته است.

اهم اظهارات وی در این مصاحبه به شرح زیر است:

*در حوزه اقتصادی می گویند چون دست ما به لحاظ مالی و تحریم ها بسته است نمی توانیم حمایت های اقتصادی کنیم تا مردم در خانه بمانند . اگر یک ماه این کار را می کردیم که به نظرم با همین وضعیت هم شدنی باشد امکان پذیر بود .

*(درباره آبان 98) اصلا روش مدیریتی که اتفاق افتاد از نظر علمی و عقلی اشتباه بزرگی بود . ما کار بزرگ تر از این می توانستیم انجام دهیم ولی با اطلاع رسانی و هماهنگی و با در نظر گرفتن اعتراضات و مشکلاتی که مردم دارند . طبیعتا ما باید حرف مردم را بشنویم. نمی شود که مردم یک طرف باشند و دولت با قاطعیت دستور بدهد هر کسی هم خواست حرفی بزند بزنیم و از بین ببریمش، این با هیچ عقل و منطقی همخوانی ندارد.

*در مجلس می گفتیم به جای این که بنزین را سه هزار تومان کنید به همان قیمت فوب خلیج فارس بدهید اما به ازای هر فرد ایرانی بگوییم در ماه 20لیتر بنزین هزار تومانی می دهیم . مثلا یک خانواده 5 نفری 20لیتر می شود 100لیتر اگر این 100لیتر بشود لیتری 20هزار یا 25هزار تومان ، می شود 2میلیون تومان ولی در حقیقت کسی که از بنزین استفاده نمی کند اما عوارض تورم بیشتر یقه او را می گیرد با این پول می تواند قدرت خریدش را حفظ کند در عوض این طرف یک خانواده که سه ماشین دارد هر کدام 60لیتر می گیرند ، یارانه را این می گیرد و هزینه را مردم فقیری می دهند که قدرت خریدشان پایین رفته است . ما الان نزدیک دو میلیون میلیارد یارانه مخفی می دهیم به پتروشیمی ، به پولدارها می دهیم اما از نظر اعتقادی اگر قرار است یارانه بدهند در خوش بینانه ترین حالت باید برابر بدهند بنده اعتقاد دارم به طبقه محروم باید بیشتر بدهی و به طبقه برخوردار اصلا نباید بدهی آن وقت در جامعه آدم هایی پیدا نمی کنیم که برای نان شب قرض بگیرند .

* مگر می شود اصلاحات نکرد و در ضمن در جامعه با قدرت زندگی کرد ؟ حالا یک عده با عده دیگری مشکل دارند و می گویند اصلاحات بد است. بدون اصلاحات یعنی مدیریت مرده است و ما درجا می زنیم . ... صددرصد البته از اصولگراها هم اصولگرا تر هستم . اصلاح طلبی تعریفش مشخص است و من معتقدم برای این که مملکت جلو برود باید اصلاحات کرد . اصلاحات یعنی هزینه اثربخشی، یعنی کارایی، یعنی کیفیت، یعنی عدالت . هر حرکتی در اقتصاد در فرهنگ در سیاست و ... اگر هزینه اش اثربخش باشد،اگر کیفیت داشته باشد یعنی مردم راضی باشند و کارآمد باشد و عدالت در آن باشد یعنی اصلاحات .

*حضور من بیشتر برای این است که بتوانیم جلب مشارکت مردم را داشته باشیم .من نه دنبال قدرت هستم و نه پول و نه پست و در زندگی هم این را ثابت کردم . حرف هایی هم که درباره من می زنند اگر می توانند ثابت کنند . ما جامعه ای ایجاد کردیم که سرمایه اجتماعی را از دست دادیم .

*من دنبال قدرت نیستم و بارها گفته ام . من وقتی از وزارت رفتم در سه سال اندازه سی سال پول به حسابم ریختند از مریض پول نگرفتم، خصوصی هم نرفتم اما از این همه پول که ریختند از خودم بدم آمد چون ما انقلاب نکردیم که این همه پول داشته باشیم یا دنبال قدرت باشیم.

*من رایزنی نداشتم اما الان دیگر کسی از اصلاح طلبان را نگذاشتند که در صحنه حاضر شوند . چند نفر از اصلاح طلبان می توانند از سد شورای نگهبان عبور کنند ؟ این طوری نیست که دستشان باز باشد. این هم به نظرم خیلی بد است ما داریم تک صدایی در کشور ایجاد می کنیم . باید این رقابت وجود داشته باشد. نقد هم منصفانه باشد و دروغ و شایعه سازی نباشد . ما نحوه گفت وگو کردن را نمی دانیم و به هم فحش می دهیم و بی احترامی می کنیم . برای این که می خواهند با برچسب زدن طرف را به هر قیمتی شده از میدان خارج کنند در حالی که مملکت با ما اداره می شود و با من اداره نمی شود .

*اگر بر اساس نظرسنجی کسی شایسته تر باشد و مردم اقبال داشته باشند من کنار می کشم . ... لاریجانی را گفته بودم و درباره جهانگیری اگر نظر مردم باشد کنار می روم و کمکش هم می کنم.

*من اعتقادم این است که دولت روحانی اگر در جایی موفق بوده باشد همین برجام است.

*فیلترینگ معنا ندارد اما فضای مجازی باید قانونمند شود . با فضای مجازی که بخواهد تهمت بزند باید برخورد شود . حتی در آمریکا ترامپ که شروع به حرف های غلط کرد توئیتر صفحه اش را بست اما در کشور ما راحت هر کسی هر حرفی می خواهد می گوید و تهمت می زند و هیچ جایی برای برخورد با تهمت زننده نیست . قطعا سانسور کردن غلط است اما تهمت زدن و آبروی یک انسان را بردن بدتر است. باید ساختاری درست شود که اگر کسی تهمت زد بشود جلوی آن را گرفت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها