يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۶۰۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
به گزارش پایگاه 598: بعد از حدود هشت سال معطل ساختن امکانات و ظرفیتهای خاک خورده داخلی به پای مذاکرات نافرجام برجامی، و بعد از آنکه رهبر معظم انقلاب بارها و با تعابیر گوناگون فرمودند: "کلید حل مشکلات اقتصادی در نیویورک و لوزان و ژنو نیست، برجام خسارت محض بود، من به مذاکرات خوش بین نیستم، رمز عبور از تحریمها و تهدیدها در نگاه به داخل و تکیه به جوانان و برداشتن موانع تولید و ... است" ، متاسفانه این روزها شاهد هستیم که جریان غربگرا همچنان چشم امید به چشم آبی‌های متمدن نمای غربی دوخته، این بار در سراب مذاکرات وین به دنبال کلید حل مشکلات اقتصادی گشته است.

به نظر میرسد که جریان نفوذزده‌ی غربگرا ظاهرا در سودای آن هستند که ولو با تعلیق نمایشی و گزینشی و جزئی تحریمها، اقدام به دستاورد سازی از بیراهه "سازش، تسلیم، مذاکره" کرده، از این رهگذر با فریب و تحریف چندباره افکار عمومی و دلخوش کردن مردم به آبنبات‌های تلخ و ذلت‌بار برجامی، احتمال پیروزی کاندیدای جریان غربگرا در انتخابات ۱۴۰۰ را قویتر سازند.

ادعای گره‌گشایی از نابسامانی‌های اقتصادی در پرتو مذاکرات وین!
همزمان با مذاکرات بیهوده و نافرجام وین، برخی رسانه‌های جریان غربگرا و مدعیان اصلاحات  در اقدامی مسبوق به سابقه با تیترهایی از جمله «ریزش قیمت‌های ارز و سکه همزمان با پیشرفت مذاکرات وین»، «ارز در مسیر ریزش بزرگ»، «عقب‌نشینی بهای دلار با نگاه به مذاکرات در وین» و... یک پروپاگاندای ژورنالیستی و یک شامورتی بازی رسانه ای به‌پا نموده، و اینگونه به افکآر عمومی جامعه القا و تلقین و وانمود کردند که قرار است عن‌قریب خرمشهر اقتصادی کشور را از اشغال دشمن آزاد کرده، و یک عمِلیات فتح المبین عظیم اقتصادی رخ دهد.

پیش از این در مرداد ۹۷ و در شرایطی که تحریم‌ها برقرار بود و ‌ترامپ صرفا از مذاکره با ایران سخن گفت، قیمت دلار و سکه در بازار کاهش یافت و رسانه‌های زنجیره‌ای در آن مقطع نیز با آب‌وتاب به بازتاب این موضوع پرداختند.

کارشناسان و صاحبنظران  پیش از این‌بارها اعلام کرده بودند که افزایش سرسام‌آور قیمت دلار و سکه و افزایش مشکوک قیمت برخی از اقلام، بخشی از عملیات روانی جریان خاص برای گروگان‌گیری اقتصاد ایران و سپس زمینه‌چینی برای تحمیل برجام‌های بعدی است.

فضاسازی رسانه‌های زنجیره‌ای در حالی است که طرف آمریکایی صراحتا اعلام کرده که تحریم‌های ضدایرانی را لغو نمی‌کند. بر همین اساس این اقدام خسارت‌بار مدعیان اصلاحات، چیزی جز شرطی‌سازی اقتصاد و بازی با معیشت مردم نیست.

فضاسازی رسانه‌های زنجیره‌ای برای تطهیر این اقدام غِط دولت، نه تنها هیچ نسبتی با واقعیت ندارد، بلکه به شدت حاکی از ژستهای انتخاباتی است.  متأسفانه دولت همچنان آدرس سراب می‌دهد و معیشت مردم و اقتصاد کشور را به اخم و لبخند مقامات آمریکایی و اروپایی گره زده است.

آیا وقت تغییر ریل از بیراهه مذاکره به صراط مستقیم مقاومت فرا نرسیده ؟!
پرسش بجایی که در اینجا خودنمایی میکند آنست که: در شرایطی که مقامات آمریکایی صراحتا اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند تحریم‌های ضدایرانی را لغو کنند، و از طرف دیگر عبرت ۸ ساله ننگنامه برجام پیش چشم ماست، چگونه در این سو برخی دولتمردان و فعالین مدعی اصلاحات و رسانه‌های زنجیره‌ای، این‌گونه وانمود می‌کنند که قرار است فتح‌الفتوحی اقتصادی در وین آلمان رقم بخورد!

آیا وقت آن فرا نرسیده که ملت ایران در آستانه انتخابات ۱۴۰۰، دیگر بیش از این ملعبه و بازیچه دست گفتمان غربگرا واقع نشده، برای همیشه تکلیف کشور را با این جماعت منفعل و مرعوب و برجام زده مشخص نموده، با انتخاب آگاهانه و صحیح خود، قوه اجرائیه را یک بار برای همیشه به دست اندیشه خلاق و دستهای پرتوان و باانگیزه جوانان مومن مبتکر انقلابی با رویکرد درونگرایی و مانع زدایی از تولید بسپارد؟!

تجربه‌ی موفق اتکا به جوانان مومن خلاق انقلابی در عرصه دفاع مقدس، و نقش آن در عبور موفق از چالشهای سخت دهه شصت، موید آنست که ملت ایران باز هم میتواند از چالش جنگ تمام عیار اقتصادی و از چاله‌ی تحریمهای ظالمانه آمریکا سرافراز بیرون آید، به شرط آنکه آنچه خود داریم را ز بیگانه تمنا نکنیم.

تهیه و تنظیم : رسول رضایی ، پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها