يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۶۳۷۱
زمان انتشار: ۱۷:۱۲     ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
نتانیاهو به مدت ۱۲ سال عهده دار پست نخست وزیری این رژیم بود و یکی از طولانی ترین دوره‌های قدرت را در تاریخ کوتاه مدت رژیم صهیونیستی در اختیار داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، روز ۵ ماه مارس ۲۰۲۱ میلادی آخرین مهلت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کسب توافق و ائتلاف با گروه‌های رقیب برای تشکیل کابینه بود و پس از ناکامی وی در این امر، رئوون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی به صورت رسمی یائیر لاپید رهبر حزب "یش عتید" را مامور تشکیل کابینه آتی نمود.

یائیر لاپید به مدت ۲۸ روز فرصت دارد تا ضمن کسب رضایت احزاب کوچکتر برای همراهی با خود، ۶۱ کرسی مورد نیاز برای تشکیل کابینه را به دست آورده و پست نخست وزیری اسرائیل را به عهده بگیرد.

بنیامین نتانیاهو به پایان راه سیاسی خود رسید / اعطای ماموریت تشکیل کابینه جدید به رهبر حزب رقیب توسط رییس رژیم صهیونیستی

پایان دوران بی بی و دوستان!

بنیامین نتانیاهو در آوریل سال ۲۰۰۹ میلادی با سوار شدن بر موج اعتراضات شدید داخلی نسبت به عملکرد ایهود اولمرت نخست وزیر سابق این رژیم، به ویژه در خصوص شکست‌های مفتضحانه ارتش اسرائیل در دو جنگ ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه، توانست در انتخابات مجلس این رژیم "کنست" به پیروزی برسد.

نتانیاهو به مدت ۱۲ سال عهده دار پست نخست وزیری این رژیم بود و یکی از طولانی ترین دوره‌های قدرت را در تاریخ کوتاه مدت رژیم صهیونیستی در اختیار داشت و در این سالها وعده‌ها و شعارهای رویایی زیادی را به طرفداران خود ابراز کرد که امروز پس از ۱۲ سال در حسرت عملی کردن اکثر آنها مانده و احتمالا به زودی با دنیای سیاست خداحافظی کرده و درگیر پرونده فساد مالی خود خواهد شد.

نخستین وعده بزرگ نتانیاهو در خصوص نابودی جنبش حماس در نوار غزه بود. نتانیاهو از بزرگترین منتقدان آریل شارون، نخست وزیر معدوم اسرائیل به شمار میرفت که در سال ۲۰۰۴ دستور خروج از نوار غزه و کمی بعد دستور خروج شهرک نشینان غیر قانونی این رژیم از این منطقه را صادر کرد. نتانیاهو در آن هنگام وزیر دارایی اسرائیل بود و در اعتراض به این اقدام شارون از مقام خود کناره گیری کرده و در سال ۲۰۰۹ به عنوان رهبر حزب لیکود و با شعار بازگشت به غزه و نابودی حماس پیروز انتخابات شد.

بنیامین نتانیاهو به پایان راه سیاسی خود رسید / اعطای ماموریت تشکیل کابینه جدید به رهبر حزب رقیب توسط رییس رژیم صهیونیستی

دومین وعده بزرگ نتانیاهو در سالهای قدرت، نابودی برنامه هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران و به زعم خود جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بود که با نمایش‌های طعنه آمیز و خنده دار وی در اجلاس‌های سالانه سازمان ملل متحد همراه بود و امروز تنها خیال واهی آن برای بی بی به جا مانده است.

اما سومین و جالبترین وعده وی به زمان آغاز نا آرامی‌های سوریه در سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد؛ جایی که بنیامین نتانیاهو در کنار بسیاری از رهبران مشهور دنیا با قدرت از رفتنی بودن و پایان کار بشار اسد رییس جمهور سوریه سخن می‌گفت و با سر زدن به خطوط تماس تروریست‌ها و بیمارستان‌های میدانی پیشرفته‌ای که ارتش اسرائیل در جنوب منطقه جولان و استان قنیطره در اختیار آنها قرار داده بود، حمایت بی چون و چرای خود را از تروریست‌های بین المللی نشان داد اما ۱ سال و ۲ سال و ۱۰ سال از توطئه بین المللی بنیامین و دوستانش گذشت و سردمدارانی نظیر دیوید کامرون و ترزا می در بریتانیا، سارکوزی و اولاند در فرانسه، عبدالله گل در ترکیه، اوباما و ترامپ در ایالات متحده و چندین تن دیگر از رهبران کشورهای دنیا که یکصدا از پایان کار دولت قانونی سوریه سخن می‌گفتند خود رفتنی شدند و حالا بنیامین نتانیاهو نیز به خیل عظیم آنها خواهد پیوست.

بنیامین نتانیاهو به پایان راه سیاسی خود رسید / اعطای ماموریت تشکیل کابینه جدید به رهبر حزب رقیب توسط رییس رژیم صهیونیستی

آینده سیاسی مبهم اسرائیل؛ تشکیل دولت یا انتخابات پنجم؟

از امروز به مدت ۲۸ روز، حزب یش عتید و رهبر آن یائیر لاپید فرصت دارند تا بخشی از احزاب تحت ائتلاف حزب لیکود و نتانیاهو را راضی به ورود به کابینه مد نظر خود کرده و پست نخست وزیری را در دست بگیرند. در صورتی که لاپید نیز به مانند نتانیاهو در تشکیل کابینه حداکثری ناکام بماند تصمیم با رییس این رژِیم یعنی رئوون ریولین است که فرد دیگری را مامور تشکیل کابینه بکند (که بعید است موفق شود) یا رسما پنجمین انتخابات پیاپی در ۲ سال اخیر را در مجلس کنست اسرائیل شاهد خواهیم بود.

بنیامین نتانیاهو به پایان راه سیاسی خود رسید / اعطای ماموریت تشکیل کابینه جدید به رهبر حزب رقیب توسط رییس رژیم صهیونیستی
از راست به ترتیب، یائیر لاپید، گیدعون صعر و نفتالی بنت، آخرین امیدها برای اتحاد و تشکیل کابینه

اما این موضوع باز هم تاثیری در سرنوشت بنیامین نتانیاهو نخواهد داشت؛ زیرا به هنگام دور سوم انتخابات در مارس ۲۰۲۰ میلادی، بنی گانتس رهبر حزب آبی و سفید اسرائیل به این شرط حاضر به توافق با نتانیاهو و حزب لیکود برای تشکیل کابینه اضطراری تا انتخابات چهارم شد که اگر در این دور انتخابات نیز نتانیاهو موفق به تشکیل کابینه نشود، تا زمان انتخابات پنجم پست نخست وزیری را به بنی گانتس واگذار کرده و بدین ترتیب امکان تصدی مجدد پست نخست وزیری برای او وجود نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها