يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۳۲۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۳     ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد با توجه به روند افزایش قیمت کالاهای اساسی در یک سال گذشته، در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ گوشت مرغ تازه با ۱۲۱.۳ درصد بیشترین افزایش قیمت را داشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا: بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، در یک ماه منتهی به فروردین ماه سال ۱۴۰۰، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه به‌طور میانگین ۲۴ هزار و ۶۹۷ تومان شد که نسبت به مدت مشابه در فروردین‌ماه سال ۹۹ با قیمت ۱۱ هزارو ۱۵۸ تومان بیش از ۱۲۱.۳ درصد رشد داشته است.

بنابراین گزارش، قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی (مخلوط) به‌طور میانگین ۱۳۰ هزار و ۶۷۷ تومان شد که نسبت به مدت مشابه فروردین ماه ۹۹ با قیمت ۹۲ هزارو ۸۳ تومان، حدود ۴۱.۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله در فروردین‌ماه امسال به‌طور میانگین ۱۱۲ هزار و ۵۰۵ تومان شد که نسبت به مدت مشابه فروردین‌ماه سال ۹۹ با قیمت ۷۵ هزار و ۷۸۶ تومان، رشد ۴۸.۵ درصدی داشته است.

همچنین در فروردین‌ماه قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی (درجه یک) ۲۴ هزار و ۵۲۷ تومان، برنج تایلندی (غیر از هومالی) ۱۴ هزار و ۳۳۵ تومان، برنج طارم اعلاء ۳۴ هزار و ۸۹۱ تومان و برنج داخلی هاشمی درجه یک ۳۳ هزار و ۶۹۷ تومان شد که نسبت به مدت مشابه فروردین ماه پارسال به ترتیب حدود ۹۶.۳ درصد، ۹۰.۱ درصد، ۴۶.۳ درصد و ۴۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

برپایه این آمارها، متوسط قیمت هر کیلوگرم شکر سفید در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱ هزار و ۹۱۲ تومان شد که نسبت به مدت مشابه فروردین ماه سال ۹۹ با قیمت ۶ هزار و ۴۵۱ تومان، حدود ۸۴.۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در فروردین ماه سال ۹۹ قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله ۷۵ هزارو ۷۸۶ تومان، گوشت گوسفندی (مخلوط) ۹۲ هزارو ۸۳ تومان ، گوشت مرغ تازه ۱۱ هزارو ۱۵۸ تومان، برنج پاکستانی باسماتی (درجه یک) ۱۲ هزار و ۴۹۴ تومان، برنج تایلندی (غیر از هومالی) هفت هزار و ۵۳۹ تومان، برنج طارم اعلاء ۲۳ هزار و ۸۴۸ تومان، برنج داخلی هاشمی درجه یک ۲۳ هزار و ۵۷۱ تومان و شکر سفید ۶ هزار و ۴۵۱ تومان بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها