يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۳۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
در سالهای گذشته علیرغم عهدشکنی و بی عملی آشکار آمریکا در برجام، مقامات وزارت خارجه در اظهارنظری عجیب گفته بودند «آمریکا برجام را نقض کرده اما هنوز با نقض فاحش برجام فاصله داریم»!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، رسانه های اصلاج طلب در هفته ها و روزهای اخیر صراحتا اعلام کرده اند که منتظر «پاس گل انتخاباتی» از وین هستند.

در همین رابطه در هفته های گذشته، «غلامعلی رجایی» فعال سیاسی اصلاح طلب گفته بود: «اگر...مذاکرات وین نتیجه دهد و این توافق و لغو تحریم‌ها در این دولت اتفاق بیفتد و دولت روحانی این پاس گل را به اصلاح‌طلبان بدهد به نظرم آورده خوبی برای اصلاح‌طلبان خواهد بود».

قطعا هیچ فرد منصف و دلسوزی که دغدغه منافع ملی دارد، از لغو تحریم ها ناراحت نمی شود، اما مسئله اینجاست که هیچ انعطافی در مواضع مقامات آمریکایی و اروپایی درباره لغو تحریم ها مشاهده نشده است، آمریکا با شراکت اروپا به دنبال بازگشت بدون هزینه به برجام است. به عبارت دیگر آمریکا در پی آن است تا بدون لغو تحریم‌ها به برجام بازگشته و در ادامه مذاکرات موشکی و منطقه‌ای و دائمی کردن محدودیت‌های برجامی ایران را به عنوان مسئله اصلی برجام جا بزند.

در این میان این احتمال وجود دارد که آمریکا با حفظ ساختار تحریم‌ها، امتیازات نمایشی و بی‌خاصیت را به عنوان تعهدات برجامی روی میز بیاورد. با این‌حال طیف اصلاح طلب با دهن کجی به منافع ملی و عزت مردم، برای ماندن در پاستور، به دنبال فریبکاری با استفاده از مذاکرات وین است.

با اینحال برخی مقامات ارشد وزارت خارجه از پیشرفت مناسب مذاکرات و افزایش احتمال توافق نهایی در وین سخن گفته اند!

این در حالی است که مطالبه اصلی ایران از آمریکا در برجام، لغو یکباره و دائمی تمامی تحریم هاست. مقامات ایران صراحتا اعلام کرده اند که آمریکا ابتدا باید تمامی تحریم ها را لغو کند و این اقدام توسط ایران راستی آزمایی شده و در صورت تایید، ایران به تعهدات کامل برجامی بازمی گردد.

در سالهای گذشته علیرغم عهدشکنی و بی عملی آشکار آمریکا در برجام، مقامات وزارت خارجه در اظهارنظری عجیب گفته بودند  «آمریکا برجام را نقض کرده اما هنوز با نقض فاحش برجام فاصله داریم»! متاسفانه روند اقدامات وزارت خارجه در وین، شائبه انتخاباتی بودن این اقدامات را تقویت کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها