أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۷۳۸۶
زمان انتشار: ۱۹:۱۸     ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
مطالبات متواتر مردم در «فارس من» برای کنترل گرانی و تورم در دولت روحانی بی‌نتیجه ماند. این گزارش مرور این کمپین‌ها برای رئیس‌جمهور آینده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از گروه فارس من خبرگزاری فارس؛ تورم امان همه را بریده است؛ تورمی که سربند ناتوانی دولت روحانی در رشد نقدینگی به‌صورت سرسام‌آوری افزایش یافت. آمار رسمی از تورم نقطه‌به‌نقطه ۴۱ درصدی در همین اردیبهشت گذشته حکایت داشت؛ یعنی ۲.۱ درصد رشد نسبت به ماه فروردین. همین اعداد و ارقام همین تورم‌های نجومی موجبات گرانی شبانه‌روزی اقلام ضروری خلق‌الله را فراهم آورده است.

 

ریشه تورم کجاست؟ رشد نقدینگی! «تدبیر و امید» ساده‌ترین راه‌حل‌ها را برای جبران کسر بودجه انتخاب کرد؛ چاپ پول! همین سال گذشته (سال ۹۹) بیش از ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان پول جدید چاپ شد! یعنی نقدینگی جامعه بیش از ۴۰ درصد رشد داشت؛ این آمار در ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه است! دست‌گل‌های حسن روحانی برای اقتصاد ایران را سال‌های سال باید در کتاب‌ها برای دانشجویان تدریس کرد.

همین اعداد و ارقام همین تورم‌های تاریخی، سفره‌های مردم را لحظه‌به‌لحظه کوچک‌تر کرد. آنقدر که هر روز مجبور بودند برای تهیه ساده‌ترین اقلام بسیار بیشتر از روز گذشته هزینه کنند. از مرغ و تخم‌مرغ و شیر و گوشت گرفته تا مسکن و خودرو و انواع لوازم خانگی. البته که این گرانی‌ها، همه ندانم‌کاری‌های روحانی در اداره کشور روی شانه‌های خلق‌الله هوار شد. چه مردان آبرومندی که از «نداری» با روی افروخته به خانه رفتند.

 

همه این شاهکارهای اقتصادی البته تولید «نارضایتی» می‌کرد. «فارس من» نمودار روشن همین گلایه‌ها بود. گلایه‌هایی که یک‌جورهایی هر روز بعد از گران شدن هر جنسی در سامانه نمایان می‌شد. مطالبات مردم برای مدیریت بازار و کنترل قیمت‌ها از دولت‌مردان کاملاً به‌جا است. یک روز کمپین مقابله با گرانی پوشک ثبت می‌شد، یک روز گرانی روغن. روز دیگر مبارزه با پرواز بی‌نهایت قیمت مرغ!

بسیاری از این مطالبات بی‌نتیجه ماند؛ پیگیری‌های همکاران من از آقایان مسؤل معمولاً به درهای بسته می‌خورد. اصولاً دولت‌مردان تدبیر و امید علاوه بر شاهکارهای اقتصادی، ید طولایی در پاسخگو نبودن به افکار عمومی داشت. برای همین لیست بالابلندی از گلایه‌های مردم حالا روی دست ماست. کمپین‌هایی که تک‌تک آنها نشانه‌ی روشنی از «درد» است. درد یک خانواده؛ درد یک پدر. درد مردان غیرتمند ایرانی که از گرانی‌ها به شکوه آمده‌اند.

 

جدول زیر تنها ۱۰ کمپین پرامضای مردم ثبت‌شده در «فارس من» درخصوص گرانی‌های ایجادشده در دولت روحانی است:

 

عنوان  تعداد حامیان پیوند

از افزایش قیمت چادر تا قُرق بازار توسط مانتوهای نامتعارف

۶۶۶

لینک

گرانی قیمت پوشک برای چیست؟

۵۰۴ لینک

دولت بعد از بورس بازار ارز، طلا و مسکن را اصلاح کند

۳۷۸ لینک

چرا با کاهش قیمت دلار، کالاها ارزان‌تر نمی‌شود؟

۳۶۷ لینک

چرا قیمت‌ها با افت قیمت دلار کاهش نمی‌یابد؟

۳۱۳ لینک

گرانی میوه تمامی ندارد

۳۰۶ لینک

مسئولین قضایی و مجلس با مسببین گرانی برخورد کنند

۳۰۰ لینک

تناقض در اعلام قیمت کالا در صداو سیما با سامانه ۱۲۴

۲۸۹ لینک

درخواست مهار گرانی‌های لحظه‌ای

۲۸۹ لینک

ضرورت مقابله با گرانی پوشک بچه

۲۸۶ لینک

 

درد روشن است؛ تواتر مطالبات مردم در «فارس من» بویژه در گلایه از گرانی‌ها نمودار خیلی حرف‌ها است. رئیس‌جمهور آینده کار ساده‌ای نخواهد داشت. آواربرداری از مشکلات عدیده اقتصادی به این سادگی‌ها نیست. پیگیری مطالبات شما هم‌چنان ادامه خواهد داشت. همکاران من بویژه حالا در آستانه انتخابات ایده‌های نامزدهای مدعی ریاست این جمهوری را برای پاسخگویی به خواسته‌های شما جویا خواهند شد.

 

«برای رئیس‌جمهور آینده» سلسله گزارش‌های فارس من است. گزارش‌هایی که می‌خواهد داغ‌ترین مطالبات و نیازهای لاینحل مردم را در دولت روحانی برای نامزدهای انتخابات 28 خرداد بازخوانی کند. به امید آنکه ایده یا برنامه معتبری برای رفع و رجوع آنها وجود داشته باشد. اخبار تکمیلی را در فارس دنبال کنید.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها