يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۵۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام روانبخش در مردم مسجد نورالاصفیاء تهران؛
حجت الاسلام و المسلمین روانبخش در پاسخ به سوالات جمعی از حاضران در جمع نمازگزاران مسجد حضرت نورالاصفیاء تهران گفت: گزینه اصلی جبهه مقابل آقای همتی است و مهرعلیزاده را در نهایت به نفع او کنار می‌کشانند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش روز جمعه سیزدهم خرداد ماه در جمع مردم مومن مسجد حضرت نورالاصفیاء تهران با تکیه بر آیه «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم» خاطر نشان کرد: سنت‌های الهی دو دسته است: مطلق و مشروط. مثلا سنت هدایت بشر مطلق است یعنی خداوند هدایتگران را می فرستد چه مردم استقبال کنند و چه نکنند.


عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان این‌که سنت نصرت الهی مشروط است؛ بیان کرد: همان‌طور که خداوند می‌فرماید «ان تنصروالله ینصرکم» تغییر سرنوشت ملتها نیز از سنتهای مشروط الهی است یعنی اراده خدا مبتنی به خواست مردم است.

وی افزود: قرن‌ها پیامبران و اولیاء خدا تلاش کردند تا جامعه اسلامی تشکیل دهند. نمونه‌اش حضرت صادق (ع) است که ایشان را قائم آل محمد می‌خوانند اما چون مردم نمی‌خواستند، غالبا این زحمات به نتیجه نمی رسید تا اینکه به حضرت امام رسید.

حجت الاسلام و المسلمین روانبخش در ادامه سخنان خود، فضای حاکم بر کشور در رژیم شاهنشاهی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: قبل از انقلاب ابعاد سیاسی، اجتماعی، حقوقی و فرهنگی دین از صحنه خارج شده بود. فساد غوغا میکرد. مراکز رسمی فساد و فحشاء در شهرها برقرار بود! انتخابات واقعی در کار نبود، هنوز درب صندوق ها باز نشده بود، در رادیو برنده را اعلام می کردند!

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان این‌که امام خمینی (ره) توانست به پشتوانه مردم تغییر ایجاد کند؛ اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا به جایی برسیم که مردم خودشان تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به وضعیت معیشتی و اقتصادی فعلی کشور افزود: امروز همه ناراحتیم اما آیا تقصیر این انقلاب و نظام است؟ آیا شاخص‌هایی که رهبری فرمودند، در انتخاب‌مان رعایت شد؟ اگر ما تصمیم نگیریم، دیگران تصمیم می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین روانبخش در پاسخ به سوالات جمعی از حاضران در جمع نمازگزاران مسجد حضرت نورالاصفیاء تهران گفت: گزینه اصلی جبهه مقابل آقای همتی است و مهرعلیزاده را در نهایت به نفع او کنار می‌کشانند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری همچنین عملکرد آقای محسن رضایی در انتخابات غیرشفاف دانست و سپس خاطر نشان کرد: رئیسی و جلیلی هر دو در یک مسیر و مکمل یک‌دیگرند. بعد از مناظرات اتفاق مبارکی خواهد افتاد و از این دو، یک نفر می ماند. علامه مصباح فرمودند: آقای جلیلی هوای نفس ندارد.

وی همچنین حجت الاسلام رسایی را برادر انقلابی توصیف کرد که زبان گویایی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها