کد خبر: ۴۸۷۶۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
پس از انتصاب سیدابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه چهره جدیدی از دستگاه قضا به مردم نشان داده شد. مبارزه با فساد در دستور کار قرار گرفت، علاوه بر برگزاری چند دادگاه اختلاس چندهزار میلیارد تومانی، تعدادی از مقام‌های ارشد متخلف قوه قضاییه از جمله معاون اجرایی سابق این قوه را محاکمه کرد و دو سند تحول قوه قضاییه و امنیت قضایی را ابلاغ نمود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سیدابراهیم رئیسی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداخت و به ادعا‌های کذب دو تن از نامزد‌های حاضر در استودیو به‌صورت اجمالی پاسخ گفت.

می‌گویند وقتی حریف در منطق قوی است و نمی‌توانی در مقابلش دوام بیاوری، او را تخریب کن! . این همان کاری است که این روز‌ها با آقای رئیسی می‌شود. ظریفی می‌گفت، به راستی آبشخور این ادعا‌ها کجاست؟ . روزی آقای روحانی ادعا‌هایی را مطرح کرد، امروز هم همتی و مهرعلیزاده، حتماً برای فردا و فردا‌های دیگر هم کسان دیگری خواهند بود که ادعا‌های مشابهی را مطرح کنند.

چنانچه به سرمنشاء این ادعا‌ها نظری بیندازیم خواهیم دید که اصل تخریب از سوی دشمنان نظام است و آن‌ها که این ادعا‌ها را در انتخابات ۹۶ و ۱۴۰۰ به آقای رئیسی نسبت می‌دهند در حقیقت کار چاق کن‌های منافقین هستند. یکی از کانال‌های تلگرامی وابسته به سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در یک ماه گذشته به دفعات از کلید واژه «شش کلاس سواد» برای آقای رئیسی استفاده کرده و استفاده از این کلید واژه مربوط به قبل از مناظره اول کاندیدا‌ها بوده است. حال، همین کلید واژه ـ که ادبیاتش مربوط به منافقین است ـ در مناظره اول توسط مهرعلیزاده به آقای رئیسی نسبت داده می‌شود! .

آقای همتی، سوابق سیدابراهیم رئیسی در قوه قضاییه را زیر علامت سئوال می‌برد؛ امری که در انتخابات ۹۶ نیز به حربه آقای روحانی تبدیل شده بود. آنجا هم مشخص بود که منشا چنین‌اتهاماتی منافقین هستند. آقای رئیسی در پاسخ به‌اتهام‌زنی عبدالناصر همتی، تصریح کرد: «در سال‌هایی که در قوه قضائیه بوده‌ام نسبت به هر حوزه‌ای که مسئولیت داشته‌ام پاسخگو هستم و حتماً باید نسبت به دوران مسئولیتم در دادستانی کرج و تهران پاسخگو باشم. »



«مسئولیتم در دادستانی کرج و تهران»، عطف به سال ۱۳۵۹ است که آقای رئیسی تنها ۱۹ سال داشت و از ماموریت مسجد سلیمان به کرج بازگشت و به‌عنوان دادیار دادستانی کرج منصوب شد. آقای قدوسی دادستان انقلاب وقت با توجه به قاطعیت و کار حرفه‌ای آقای رئیسی، یکسال بعد‌ایشان را به‌عنوان دادستان کرج منصوب می‌کند.

در میزان قاطعیت و کار حرفه‌ای‌ایشان در امر قضا همان بس که امام خمینی(ره) نیز بوی اعتماد کامل داشت و چند بار نیز از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی مورد قدردانی قرار گرفت.

علیرغم داشتن سن کم، سخت‌ترین امورات قضا بوی سپرده می‌شد به طوریکه امام(ره) در ۱۱ دیماه ۱۳۶۷ طی حکمی به آقای نیری و رئیسی ـ که در آن زمان معاون دادستان انقلاب تهران بود ـ ماموریت داد تا «فارغ از پیچ و خم‌های اداری» بسرعت به پرونده‌های متهمین در زندان‌های کشور رسیدگی کنند. این همان دورانی است که موج‌اتهامات را متوجه آقای رئیسی کرد.

دوران موفقیت‌ها پس از انتصاب آقای رئیسی به ریاست قوه قضائیه برکسی پوشیده نیست. پس از عزیمت‌ایشان از مشهد به تهران، چهره جدیدی از قوه قضاییه به مردم نشان داد. مبارزه با فساد در دستور کار قرار گرفت، علاوه بر برگزاری چند دادگاه اختلاس چندهزار میلیارد تومانی، تعدادی از مقام‌های ارشد متخلف قوه قضاییه از جمله معاون اجرایی سابق این قوه را محاکمه کرد و دو سند تحول قوه قضاییه و امنیت قضایی را ابلاغ کرد.
لذا بی‌حکمت نیست که سیدابراهیم رئیسی بی‌وقفه آماج این تهمت‌ها قرار می‌گیرد.
می‌گویند: هر که در این بزم مقرب‌تر است جام بلا بیش‌ترش می‌دهند.

*عباس منصوری*
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها