أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۷۶۹۴
زمان انتشار: ۱۸:۰۲     ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اولین اقدام دولت تمرکززدایی و دادن قدرت به شهرستان‌ها است، ادامه داد: ما شهرستان‌ها را به کانون معین تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی تبدیل خواهیم کرد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 به نقل از مهر؛ علیرضا زاکانی بعدازظهر پنجشنبه در سیمای قزوین و در گفتگو با مردم استان قزوین اظهار کرد: ما با انقلاب اسلامی یک پیام بزرگی را صادر کردیم و جهانیان این پیام را دریافتند.

وی افزود: تلفیق پیگیری آزادی به معنای درست آن با عدالت و جمع این دو با معنویت یک امکانی را فراهم کرد تا راه گمشده بشریت فراروی جامعه جعلانی گشوده شود.

داوطلب ریاست جمهوری تصریح کرد: اعتراض به‌نظام شاهنشاهی و به استکبار بین‌المللی و همچنین نظام سلطه با انقلاب اسلامی معنای خاص خود را یافت.

وی بیان کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی تنها بخش کوچکی از کشور پیشرفته و بخش بزرگی در فقر بود اما انقلاب اسلامی چهره کشور را تغییر داد.

زاکانی با بیان اینکه ما ناظر به مشکلات بررسی می‌کنیم تا ببینیم چگونه می‌توان راه پیش رو به بهترین جا رساند، ادامه داد: بزرگ‌ترین رسالت یک انقلابی، تحقق شعارهای انقلاب در آزادی، استقلال، معنویت و پیشرفت انقلاب اسلامی و الگو قرار دادن آن جهت تکثیر و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.

وی با بیان اینکه درگیر مافیاهای مختلف هستیم، عنوان کرد: دنیاپرستان قدرت‌گرا، قدرت‌گرایان بی‌مغز، دنیا خواهان قدرت پرست، قدرت پرستان بی‌فکر و عالمان بی‌عمل شرایطی را برای ما فراهم کرده‌اند که گرفتار یک مافیای هفت‌سر شویم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید بکوشیم این مافیا را بشکنیم و این نمی‌شود مگر اینکه دولت دست به یک اقدام اصلاحی همه‌جانبه بزند.

وی گفت: اگر بتوانیم با یک اقدام اصلاحی همه‌جانبه، یک شرایط نوینی را برای کشور فراهم کنیم حتماً خواهیم توانست از تجربه ۴۲ ساله استفاده و قله‌های افتخار را با سرعت فتح کنیم.

فوری‌ترین کار ما تحول در عرصه مدیریت اقتصاد است

زاکانی بیان کرد: فوری‌ترین کار ما تحول در عرصه مدیریت اقتصاد است؛ در این عرصه آغاز کار مربوط به جهش تولید و برداشتن موانع آن و کمک کردن به رونق تولید است.

وی ادامه داد: هرچه به درد تولید می‌خورد به درد ما در اقتصاد خواهد خورد و هر آنچه در برابر آن است ما با آن مخالف هستیم.

این داوطلب ریاست جمهوری افزود: باید با یک آمایش دقیق سرزمین و یک برنامه درست پیشران‌های درست را در اختیار شهرستان‌ها قرار دهیم و کارگاه‌های کوچک را آن‌گونه تنظیم کنیم که متن جامعه برای تولید قیام کند.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند از جیب شما کشور را اداره کند و این همین کاری که در این هشت سال بر سر مردم آمد و این یک فاجعه بزرگ است، اظهار کرد: تورم، بیکاری، فقر، فساد، اعتیاد، مشکلات متعدد مربوط به این بی‌برنامگی است.

زاکانی با اشاره به اینکه اولین اقدام دولت تمرکززدایی و دادن قدرت به شهرستان‌ها است، ادامه داد: ما شهرستان‌ها را کانون معین تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و کانون دقیق هزینه کرد و به‌کارگیری امکانات و داشتن اختیارات اجرایی می‌کنیم.

۲۰ سال کشور منتظر توزیع قدرت و تمرکززدایی است

وی عنوان کرد: برنامه توسعه سوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه یعنی ۲۰ سال کشور منتظر توزیع قدرت و تمرکززدایی است و حتی قوانین و سیاست‌های ابلاغی کشور نیز همین را می‌خواهد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: بودجه کشور به ۴ صورت پروژه‌های ملی، پروژه ملی –استانی، بودجه وزارتخانه‌ها و بودجه استانی تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه کل بودجه استان‌ها تنها ۱۰ درصد است، خاطرنشان کرد: ۱۲ درصد در وزارتخانه و ۷۸ درصد اعتبارات توسط پروژه‌های ملی و ملی-استانی از قبل تعیین تکلیف شده و این با استقلال و پیشرفت شهرستان‌ها منافات دارد.

زاکانی با بیان اینکه اولین وعده ما تمرکززدایی و محور قرار دادن شهرستان‌ها است، اضافه کرد: نمره مقام معظم رهبری و مردم نمره ممتازی است اما مسئولین اجرایی نمره قابل قبولی ندارند.

وی با اشاره به اینکه تا وقتی دولت اصلاح نشود کشور اصلاح نمی‌شود، گفت: آمایش سرزمین و اختصاص مأموریت‌ها برای هر شهرستان یک موضوع جدی است.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید حداقل‌ها را برای عموم مردم برای یک زندگی آبرومند تأمین کنیم، اظهار کرد: شرایط را به سمتی می‌بریم که در همان سال نخست با فناوری‌های دقیق و با تجمیع اطلاعات مجوزها در بخش تولید در یک مرحله مجوز به داوطلبین داده شود.

وی افزود: اگر شفافیت و عدم فساد شرایط را به سمت رونق تولید ببرد یک انقلاب در کشور شکل گرفته است.

جهش تولید با دولت الکترونیک همراه می‌شود

زاکانی بیان کرد: ما مصمم هستیم این جهش تولید و دادن مسئولیت برای هر منطقه خاص را با دولت الکترونیک همراه کنیم و بتوانیم این مسیر را آن‌گونه دنبال کنیم که مسیر و خروجی آن افزایش کارایی و خدمت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه اولین کار ما انتخاب مسئولین شایسته برای کشور است، تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم به مردم خیانت کنیم بلکه معتقدیم خیانت‌های صورت گرفته به مردم تا به امروز باید به پایان برسد.

این نماینده ادوار مجلس گفت: چرخه اقتصاد نیازمند یک تحول است تا با خلق ثروت و توزیع مناسب آن‌کسی در معیشت در سختی قرار نگیرد و پرونده مشکلاتی مثل اشتغال مسکن و تورم برای همیشه بسته شود.

وی اظهار کرد: بهداشت برای همه رایگان است اما دردادن خدمات سرپایی و درمانی بستری و بیماری‌های صعب‌العلاج و بیماری‌های خاص برنامه‌ریزی دقیقی را انجام دادیم تا مریض و بیمار جز درد بیماری درد بی‌پولی و نداری را نکشد.

این داوطلب ریاست جمهوری با بیان اینکه توجه ما معطوف به رشد آگاهی و معرفت است، افزود: تعلیم و تربیت از مسجد، خانه، مدرسه و فضای مجازی شکل می‌گیرد و همه این عرصه‌ها باید دچار تحول شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سیاست و امنیت دقت ما به این است که با حاکمیت مردم‌سالاری دینی گام برداریم، تأکید کرد: مردم باید بدانند که دولت نوکر آن‌ها و در خدمت آن‌ها است و دولت را باید در رفع آلام و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی پشتیبان مردم دانست.

زاکانی خاطرنشان کرد: یک نهادسازی نوین را آغاز خواهیم کرد تا نخبگان و مردم بر کارکردهای مسئولین نظارت داشته و آن‌ها را بازخواست کنند این در حالی است که مهم‌ترین جز امربه‌معروف، امربه‌معروف مسئولین است و اگر این محقق شد کسی نمی‌تواند خیانت کنند.

وی با بیان اینکه باید دست‌به‌دست هم داده و علیه پلشتی‌ها و ناکارآمدی‌ها قیام کنیم، تصریح کرد: تلاش من بر زمین زدن مافیا بوده و امروز باید مسیری را طی کنیم که نتیجه آن شکستن کمر این مفسدان است.

این داوطلب ریاست جمهوری بیان کرد: باید همه همت کرده و به میدان بیاییم و با تحقق مردم‌سالاری دینی برای خود انسجام و اقتدار ملی را رقم بزنیم و بتوانیم حرف انقلاب را در سراسر جهان دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم ظرفیت‌های بزرگ منطقه را در اختیار سرآمدی نظام انقلاب اسلامی قرار دهیم.

زاکانی گفت: با مدیریت جهادی و تفکر انقلابی پیشرفت کشور را دنبال کنیم و باید به دنبال عزت کرامت و پیشرفت کشور باشیم و نیاز است تا همه باهم حرکت کنیم.

این داوطلب ریاست جمهوری عنوان کرد: باید با تکیه بر جوانان و ایجاد میدان و ظرفیت برای ظهور و بروز اقوام و مذاهب و به‌کارگیری همه داشته‌ها در اقصی نقاط کشور تغییر را در کشور دنبال کرد.

وی در پایان یادآور شد: آینده از آن ملت ایران است و امیدوارم به‌زودی این سیاهی و ناکامی‌ها رخت بربندد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها