کد خبر: ۴۸۷۷۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
فهرست انتخاباتی شورای موسوم به ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، روز گذشته درحالی منتشر شد که این فهرست با انتقاد برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ای منتسب به جبهه انقلاب همراه بود. دو نفر از اعضای این فهرست، ناصر امانی و جعفر تشکری هاشمی از مدیران شهرداری تهران در زمان محمدباقر قالیباف هستند. عضویت این دو مدیر قالیبافی در فهرست انتخاباتی شورای شهر اصولگرایان درحالی صورت می‌گیرد که این افراد در زمانی نه چندان دور به حمایت از عیسی شریفی، قائم مقام شهرداری تهران پرداخته و اتهامات او را خلاف واقع خواندند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، فهرست انتخاباتی شورای موسوم به ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، روز گذشته درحالی منتشر شد که این فهرست با انتقاد برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ای منتسب به جبهه انقلاب همراه بود.

دو نفر از اعضای این فهرست، ناصر امانی و جعفر تشکری هاشمی از مدیران شهرداری تهران در زمان محمدباقر قالیباف هستند. عضویت این دو مدیر قالیبافی در فهرست انتخاباتی شورای شهر اصولگرایان درحالی صورت می‌گیرد که این افراد در زمانی نه چندان دور به حمایت از عیسی شریفی، قائم مقام شهرداری تهران پرداخته و اتهامات او را خلاف واقع خواندند.

در جلسه‌ای که به تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ صورت گرفت؛ مدیران شهرداری و شهرداران مناطق با حضور در دفتر کار عیسی شریفی، بابت اتهاماتی که آن روزها پیرامون نقش شریفی در تخلفات «هولدینگ یاس» مطرح بود به دلجویی از وی پرداختند. [1]


در این جلسه ناصر امانی، معاون وقت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، با رد اتهامات شریفی گفت: "پیش‌بینی می‌شد بلایی که بر سر اغلب نیروهای کارآمد می‌آورند و مورد تخریب و آماج قرار می‌دهند، روزی بر سر فردی مانند شریفی که محور اجرایی مدیریت شهری بوده است هم آورده شود."

وی با بیان این‌که بار اصلی فعالیت‌های اجرایی به عنوان «قائم مقام» پس از دکتر قالیباف در راهبری پروژه‌های کلان بر دوش آقای شریفی بوده است؛ تصریح کرد: " شریفی انسانی شریف است که همیشه پشت پرده و غیرعلنی و به دور از خودنمایی در مسیر تحقق پروژه‌های بزرگ شهری قدم برداشته است؛ اما فضای نامطلوب رسانه‌ای کشور با اهداف سیاسی تصویر این مرد عمل را تخریب کرد."

نکته جالب ماجرا اینجاست که امانی در حالی در این جلسه، شریفی را «قائم مقام» شهردار تهران خطاب می‌کند که بعدها پس دستگیری شریفی، اصل منصب قائم مقامی وی را از اساس رد می‌کند! [2]

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرناپلاس که از شریفی با عنوان قائم مقام شهرداری تهران یاد می‌کند؛ می‌گوید: "شما می‌گویید قائم مقام، من می‌گویم آیا شما می‌توانید حکمی پیدا کنید که آقای قالیباف، آقای شریفی را قائم مقام خود کردند؟ یک حکم در حد یک پاراگراف پیدا کنید که آقای شریفی قائم مقام آقای قالیباف بوده است."

جعفر تشکری هاشمی نیز یکی از اعضای لیست انتخاباتی شورای ائتلاف است که در جلسه مدیران شهرداری و شهرداران مناطق تهران پس از بازگشت شریفی به کشور حضور داشته است.

تشکری که در آن زمان معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران بود؛ اتهامات شریفی را بداخلاق‌‌های سیاسی خواند و بیان کرد: "متأسفانه فضای سیاسی حاکم بر جامعه به گونه‌ای ناسالم و مسموم شده است که در حق مردان جنگ و جبهه، همانانی که جانشان را بر طبق اخلاص گذاشته‌اند هم به راحتی بی انصافی می‌شود مورد هجمه و آماج سیاسی قرار می‌گیرند."

 اگرچه جرائم شریفی در آن زمان «اتهام» تلقی می‌شده؛ با این حال جای سوال است این آقایان بر چه اساسی اتهامات شریفی را بدون آن‌که هنوز در مرجع قضایی بررسی شود؛ خلاف واقع خوانده و در قامت دفاع از وی برآمدند؟!

منابع:

[1]: خبرگزاری مهر / کد خبر 3998291

[2]: خبرگزاری ایرنا / کد خبر 83399999
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها