يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۰۲۷
زمان انتشار: ۲۰:۳۷     ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
ابهام در شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری؛
صبح امروز معاون وزیر کشور خبر از شمارش نود درصدی آرا داده بود و آماری شبیه به همین آمار نهایی را می‌داد. مردم منتظر بودند تا تاثیر ده درصد باقی مانده آرا را در نتایج نهایی ببینند اما این اتفاق صورت نگرفت. بعبارتی طبق اطلاعیه وزارت کشور می‌بایست 3165861 رای که هنوز خوانده نشده بود تعیین‌وتکلیف شود اما در آرای تکمیلی صرفا 440 رای به میزان قبلی اضافه شد و این موضوع نشان از عدم تعیین وضعیت 2725613 رای در بین 10درصد آرا دارد.

به گزارش پایگاه 598، دقایقی قبل وزیر کشور پشت تریبون حاضر شد و نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. اما در اتفاقی عجیب، مجموع آرای نامزدهای انتخاباتی و رای‌های باطله با رقم اعلامی به عنوان آرای ماخوذه هم‌خوانی ندارد. 

مجموع آرای سیدابراهیم رئیسی، محسن رضایی، عبدالناصر همتی، قاضی زاده هاشمی و آرای باطله رقم ۲۸۴۹۲۷۵۶ را نشان می‌دهد. اما وزیر کشور عدد ۲۸۹۳۳۰۰۴ رای را به عنوان آرای ماخوذه به مردم اعلام کرد.

اختلاف این دو عدد با یکدیگر رقمی بیش از ۴۴۰ هزار رای است که مشخص نیست این تعداد رای متعلق به چه کسی باید باشد.

همچنین صبح امروز معاون وزیر کشور خبر از شمارش نود درصدی آرا داده بود و آماری شبیه به همین آمار نهایی را می‌داد. مردم منتظر بودند تا تاثیر ده درصد باقی مانده آرا را در نتایج نهایی ببینند اما این اتفاق صورت نگرفت. بعبارتی طبق اطلاعیه وزارت کشور می‌بایست 3165861 رای که هنوز خوانده نشده بود تعیین‌وتکلیف شود اما در آرای تکمیلی صرفا 440 رای به میزان قبلی اضافه شد و این موضوع نشان از عدم تعیین وضعیت 2725613 رای در بین 10درصد آرا دارد.

وزارت کشور در توضیح اختلاف مجموع آمار آرای نامزدها با آمار نهایی اعلام کرده «تعدادی از تعرفه‌های اخذشده توسط رأی‌دهندگان، با توجه به تعدد صندوق‌های آراء، سهواً به صندوق‌های دیگر ریخته شده و تعدادی نیز توسط افراد از شعبه خارج شده است.» که این موضوع غیرعادی بنظر می‌رسد و انتظار می‌رود شورای نگهبان از کنار این مسئله به سادگی عبور نکند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها