يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۱۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۰۱ تير ۱۴۰۰
پارسا به بیان توضیحاتی در خصوص باید‌ها و نباید‌های تغذیه از نظر طب ایرانی در دوران کرونا پرداخت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، الهام پارسا متخصص طب ایرانی با اشاره به شرایط کرونایی موجود در کشور، اظهار کرد: طب ایرانی در شرایط کنونی توصیه می‌کند که در مکان‌های عمومی تا جایی که ممکن است دست کم یک متر با دیگران فاصله داشته باشیم و از دست دادن، در آغوش گرفتن و بوسیدن یکدیگر تا پایان همه گیری کرونا خودداری کرده و دیدار‌های غیر ضروری را باید حذف کرد.

او با اشاره به اینکه هنگام عطسه و سرفه با دستانمان و یا قسمت بالایی آستین یا گودی آرنج جلوی بینی و دهان را باید گرفت، افزود: دستمال‌های مصرف شده را باید در یک کیسه نایلونی قرار داد و آن را در نهایت در سطل زباله انداخت، توصیه می‌شود تا سالمندان بالای ۶۰ سال، بیماران مبتلا به آسم، برونشیت، مبتلایان به بیماری‌های قلبی- عروقی و بیماری‌های خاص مانند سرطان، ضعف سیستم ایمنی و چاقی مفرط بیشتر از خود در دوران کرونا مراقبت کنند.

این متخصص طب ایرانی با اشاره اینکه برای مدت محدود از مراجعه به مکان‌های زیارتی و مقدس و محل‌های پر رفت و آمد مانند بازار باید خودداری کرد، ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از کرونا توصیه می‌شود تا افراد هفته‌ای یک یا دو بار ماهی کباب شده را در سبد غذایی قرار دهند.

او با اشاره به اینکه باید از پودر کتان، تخم خرفه و جوانه گندم در رژیم غذایی به درستی استفاده کرد، بیان کرد: حذف یا محدود کردن مصرف فست‌فود، حذف خامه و مارگارین، حذف یا محدود کردن غذا‌های سرخ شده را باید در دستور کار قرار داد، منابع پروتئین شامل گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، حبوبات و سویا به میزان کافی مصرف شود و مصرف گوشت قرمز به حداکثر دو بار در هفته محدود شود.

پارسا با اشاره به اینکه همراه غذا از لیمو ترش تازه، آب نارنج و یا پیاز استفاده کنیم و بهتر است در هنگام طبخ غذا افزودن روغن، ادویه و نمک را به انتهای پخت موکول کنیم، گفت: هفته‌ای یک یا دو بار از آجیل و مغز‌ها استفاده کنیم، تا بدن در بهترین شرایط خود قرار گیرد.

او عنوان کرد: بهتر است بدانیم که خواب کافی از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح از نکات مهم و ضروری در ایجاد ایمنی بدن است. همچنین فعالیت بدنی حداقل نیم ساعت در روز را توصیه می‌‌شود و باید سعی کنیم تا از استرس دوری کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها