أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۸۲۳۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۰۳ تير ۱۴۰۰
بر اساس گزارش سالانه موسسه پژوهش اعتبار سوئیس، نوع سیاست و رویکر دولت ها باعث اختلاف شدید طبقاتی و شکاف عمیق ثروت در دوره کرونا شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، موسسه پژوهش اعتبار سوئیس اعلام کرد: بیماری کووید 19 باعث نابرابری شدید مالی در دنیا شده به طوری که تعداد میلیاردرهای جهان با 5.2 میلیون نفر افزایش به رقم 56.1 میلیون نفر رسیده است.

بر اساس گزارش سالانه موسسه پژوهش اعتبار سوئیس؛ با بیان اینکه نابرابری مالی پس از بیماری کووید 19 درسال 2020 به طرز عجیبی بیشتر شده است،اعلام کرد: 45.8 درصد ثروت جهان در اختیار 56.1 میلیون نفر میلیاردر جهان است که 1.7 میلیون نفر آنها در آمریکا زندگی می کنند.

جزئیات این گزارش نشان می دهد که 56.1 میلیون نفر در جهان سرمایه ای بیش از یک میلیون دلار جمع کرده اند و یک درصد این افراد در سال 2020 به این ثروت رسیده اند.

این گزارش تاکید می کند که این شکاف عمیق ثروت در دوران کرونا ناشی از نوع سیاست کشورها و رویکرد بانک های مرکزی کشورها در مواجهه با این بیماری بوده است.

همچنین در این گزارش آمده است که تاثیر بیماری کووید 19 بر افزایش ثروت برخی افراد به دلیل تاثیر خود بیماری و یا اثر مستقیم آن بر اقتصاد نبوده است بلکه نتیجه اقدامات کشورها برای مقابله با این بیماری و نیز سیاست های بانک مرکزی مانند کاهش نرخ بهره به ثروت اندوزی این افراد منجر شده است.

برعکس، این بیماری نوظهور اقتصاد خانواده های فقیر را بسیار بدتر کرده است و تاثیر آن در کشورهایی که دولت هایشان به رغم قرنطینه اجباری، کمک حمایتی برای جبران درنظر نگرفته بیشتر بوده است.

پژوهش نشان می دهد دولت هایی که خسارت افرادی که درآمدشان کم شده و یا شغلشان را از دست دادند را جبران کرد اثرات این بیماری در اقتصاد خانوارها کمتر بوده است.

این پژوهش همچنین به این نتیجه رسیده است، افراد ثروتمندی که سرمایه های خود را در بورس گذاشته بودند به استثنای نیمه نخست سال 2020 که سرمایه اشان کم شد، اما با رشد بورس پس تا پایان سال سرمایه اشان روند صعودی داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها