امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۸۸۲۶۷
زمان انتشار: ۲۱:۵۷     ۰۴ تير ۱۴۰۰
در برنامه «بدون تعارف» مطرح کرد:
رئیس‌جمهور منتخب گفت: هر کس در هر جایی که هست، باید این روابط ناسالم را سد کند، به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم این روابط ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران در برنامه «بدون تعارف» بخش خبری ۲۰:۳۰ با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره تشکیل کابینه، گفت: گمانه زنی‌هایی که در رسانه‌ها می‌شود، دقیق نیست و من خواهش می‌کنم که دوستان به خودشان زحمت ندهند، اگر پیشنهادی دارند، حتماً ما را مطلع کنند.

وی افزود: ما سامانه‌ای ایجاد و شاخصه‌های را در آنجا اعلام می‌کنیم تا همه نخبگان، صاحبنظران، دغدغه‌مندان مردم، انقلاب، پیشنهادات و نظراتشان را ارائه دهند، ما به نظرات مردم احترام می‌گذاریم.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران تصریح کرد: گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی هر کس که پیشنهادی دارد، بدهد اما اینکه گمانه‌زنی کنند که آقای زید، عمر یا چه کسی، هم اینکه او اسمش مطرح شود و چیزی اتفاق نیافتد، بعداً موجب مشکل شود، به نظرم به جای این گمانه‌زنی‌ها، پیشنهاد درستی بدهند.

رئیسی در پاسخ به این سوال مجری که آیا شما اهل کار سفارشی هستید، گفت: اگر توصیه به حق است، کسی نامه‌ای می‌نویسد، یا کسی می‌گوید، توصیه به حق می‌کند و توصیه به حق این است که اینجا دارد حقی ضایع می‌شود، یا یک حقی داده نمی‌شود، اینجا توصیه به حق است.

وی تصریح کرد: تواصی به حق اشکال ندارد، اما اگر کسی بخواهد حقی را باطل کند، باطل را حق کند، ظلمی شود، پارتی بازی و یا روابط ناسالمی را برقرار کند و یا بخواهد دنبال رانت و رانت‌خواری و ارتباطات ناسالم باشد، حتماً باید جلوی آن گرفته شود.

رئیسی افزود: بنده نه خودم، بلکه باید همه دولت جلوی هر رابطه ناسالمی حساس شود، کسانی که وضعیت را به صورتی که الان هست کشانده‌اند که مردم ناراضی‌اند، روابط ناسالم است، باید جلوی روابط ناسالم گرفته شود.

وی اضافه کرد: هر کس در هر جایی که هست، باید این روابط ناسالم را سد کند، به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم این روابط ادامه پیدا کند.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران همچنین حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را زمان‌بر دانست و گفت: به لطف خدا مردم عزیز ما از موضوعات آگاهی دارند، چیزی که باید بدانند این است که من و همکارانم تلاش شبانه‌روزی‌مان را برای اینکه زمینه رفع مشکل بیکاری را فراهم کنیم، به کار خواهیم بست تا اشتغال نیز ایجاد شود، این مسئله هم زمان‌بر است.

رئیسی اضافه کرد: امیدواریم ان‌شاءالله مثل زمان برخی از موارد که مردم را ناامید می‌کند، نباشد، بلکه بسیار زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم، به نتیجه برسیم. این تصور هم بی‌جا نیست، زیرا وقتی انسان انگیزه‌، برنامه و نیروی جوان کارآمد داشته باشد، انجام این کارها کار سختی نیست.

وی همچنین درباره ملاقات‌هایش با چهره‌های مختلف طی روزهای اخیر اظهار داشت: مسئولان مختلف درخواست ملاقات داده‌اند، اما بنده سعی می‌کنم ملاقات‌هایم صرف ملاقات تبریک نباشد، چون چیزی از اینگونه ملاقات‌ها عاید مردم نمی‌شود، نشست ما با هر کسی باید ثمره‌ای برای دولت آینده و مردم داشته باشد.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران با بیان اینکه بنده ملاقات‌هایم را به یک نشست کاری تبدیل کرده‌ام، گفت: یعنی اگر نشست‌هایی با آقایان مسئولین دارم، بحث‌ها در زمینه این است که چگونه می‌توانیم با هم همکاری کنیم؛ تقریباً بدون استثنا هر ملاقاتی تاکنون، برگزار شده، کاری بوده و زمینه‌های همکاری بادستگاه مربوطه را فراهم کرده است و از این به بعد همین طور خواهد بود.

رئیسی به دیدارهایش با برخی وزاری دولت فعلی نیز اشاره و تأکید کرد: در دیدارهایی که با آقایان وزرا داشتم گزارشی از عملکردها و اینکه در مجموعه‌شان چه کارهایی انجام شده و باید انجام شود، مطرح شده است.

وی تصریح کرد: مثلاً در این جلسات درباره این بحث شده که چه کارهایی قصد داشتند انجام دهند و چه نقایصی در کارهایی که می‌خواستند انجام دهند، وجود داشته است، سعی شده دیدارها غالباً تشریفاتی و صِرف تبریک نباشد، آقایان محبت دارند، اما مردم از ما توقع دارند که نشست‌ها، کاری باشد.

تکمیل می‌شود…

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها