يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۲۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۰۵ تير ۱۴۰۰
در تصادف یک دستگاه اتوبوس در یزد که حامل سربازان معلم بود، سه سرباز، یک درجه‌دار نیروی انتظامی و کمک راننده جان باختند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، در سانحه رانندگی که صبح روز گذشته رخ داد و یک دستگاه اتوبوس ولوو که از مبدا زاهدان به مقصد آباده در حرکت بود و در جاده یزد-دهشیر به علت نقص فنی به وجود آمده، با جدول وسط جاده برخورد کرد و واژگون شد و اتوبوس پس از واژگون شدن با یک دستگاه تریلی که در مسیر مخالف جاده پارک شده بود، برخورد کرد، 5 نفر جان باختند و 30 نفر مجروح شدند.

طبق پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، 3 تن از جان باختگان سرباز معلم، یک نفر درجه‌دار نیروی انتظامی و فرد دیگر کمک راننده بود که اسامی آنان طیب شه بخش، ‏راشد پاهنگ، ‏عبدالرحمن دلیری،‌ سروان ناهیدی و ‏ناصر گلستا‌ن‌زاده است.

 سرنشینان این اتوبوس شخصی نیز مشمولان سهمیه آموزش و پرورش بودند که برای طی دوره آموزشی از زاهدان عازم آباده در استان فارس بوده که دچار این سانحه شدند.

گفتنی است؛ عوامل نیروی انتظامی نقص در سیستم فنی ترمز این اتوبوس و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه را علت حادثه بیان کرده‌ است.

در روز چهارشنبه 2 تیر نیز اتوبوسی که حامل خبرنگاران و کارکنان محیط زیست در محور ارومیه-نقده بود دچار سانحه شد. در آن حادثه 2 نفر از خبرنگاران کشوری جان باختند و 21 خبرنگار دیگر دچار مصدومیت شدند.

آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه و سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی دستور پیگیری و رسیدگی ویژه به روسای کل دادگستری‌های آذربایجان غربی و یزد و رئیس پلیس راهور ناجا صادر کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها