أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۳۷۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۰۷ تير ۱۴۰۰
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت‌: در صورت تامین بدنه کارت ملی هوشمند در کمتر از ۵ ماه فرآیند صدور آن پایان می‌یابد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، در مورد آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند گفت: تا پایان هفته گذشته تعداد ۵۱ میلیون و صد و چهل وپنج هزار و هشتصد و چهل کارت ملی صادر شده است.

ابوترابی در مورد تعداد افراد در انتظار صدور کارت ملی هوشمند گفت:در حدود ده میلیون نفر کارت هوشمند خود را دریافت نکرده اند که در صورت تامین بدنه کارت ملی کمتر از ۵ ماه با ظرفیت ماهانه ۲ و نیم میلون کارت  آن ها نیز صادر خواهد شد.

وی در مورد تاریخ پایان فرآیند صدور کارت ملی هوشمند گفت: ما ماهانه توان تولید دو نیم میلون صدور کارت را داریم، اما مساله مهم تامین بدنه است که اگر این مهم محقق شود ثبت احوال می‌تواند در کمتر از ۵ ماه کارت ملی هوشمند افراد باقی مانده را نیز صادر کند.

سخنگوی سازمان ثبت احول در مورد صدور شناشنامه در روزهای انتخابات گفت: به ترتیب شناسنامه‌های صادر شده در روز ۲۷ خرداد ماه ۱۶۸۲ تعویضی و ۲۵۹۹ المثنی بوده است. همچنین در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه تعداد ۴۰۷ تعویضی و تعداد ۸۷۶ المثنی برای هموطنان صادر شده است.

وی پیش از این در گفت‌وگو با میزان با بیان این نکته که سازمان ثبت احوال متولی صدور کارت ملی است، گفت: تامین بدنه و تولید تراشه به عهده ثبت احوال نیست، کارت ملی هوشمند تولید داخل، مشابه نمونه خارجی است و همه نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است و چاپخانه‌ها دولتی متولی تولید آن است که در صورت تامین اعتبارات و تامین مواد اولیه  و در نهایت تولید آن روند صدور کارت ملی هوشمند نیز از سوی سازمان ثبت احوال کشور تسریع خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها