أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۵۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۱۲ تير ۱۴۰۰
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران انجام داد:
مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان تهران اعلام کرد: با شیوع پیک پنجم کرونا کتابخانه‌های تهران و مناطق قرمز تعطیل شد.

به گزارش پایگاه 598، محمدهادی ناصری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره وضعیت فعالیت کتابخانه‌­های استان تهران از نظر سطح هشدار شیوع کرونا در پیک پنجم اظهار داشت: با توجه به وضعیت جدید شیوع بیماری کرونا در سال ۱۴۰۰،کتابخانه‌های مناطق قرمز تعطیل شد. تغییر وضعیت سطح هشدار شهرهای تهران در سامانه­‌های رسمی وزارت بهداشت قابل مشاهده است.

وی درباره استان و شهرستان‌های قرمز توضیح داد: وضعیت فعالیت شهرستان­‌های تهران، شمیرانات، پردیس، رباط کریم، فیروزکوه، پیشوا، شهر ری، پاکدشت، شهریار، دماوند و فیروزکوه به این صورت است: تعطیلی کتابخانه‌ها و عدم امانت‌دهی کتاب، عدم امکان حضور اعضاء در کتابخانه‌ها، عدم حضور کتابداران در کتابخانه‌­ها و انجام دورکاری، ارائه خدمات فرهنگی به صورت مجازی خواهد بود.

براساس این گزارش، پیش تر اعلام شده بود با ابلاغیه ستاد ملی کرونا مبنی بر تغییر رسته خدماتی کتابخانه های عمومی، فعالیت کتابخانه‌های عمومی در دوران کرونا تغییر کرد.

در شهرهایی با سطح هشدار قرمز:
کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه آنها تعطیل است و ارائه خدمات کتابخانه‌ای بصورت مجازی و غیرحضوری انجام می‌شود.

در شهرهایی با سطح هشدار نارنجی:
کتابخانه‌ها در تمامی ایام هفته بصورت حضوری خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌دهند. در این وضعیت سالن‌های مطالعه؛ فعالیت بخش‌های کودک و امانت کتاب به کودکان و نیز اجرای برنامه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت، فعال خواهند بود. همچنین  مراسمات و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها و ادارات شهرستان به صورت حضوری با تعداد حداکثر ۲۰ نفر قابل انجام است. کتابخانه‌های سیار به طور کامل فعالیت خواهند کرد.

در شهرهایی با سطح هشدار زرد:
کتابخانه‌ها در تمامی ایام هفته بصورت حضوری خدمات کتابخانه‌ای (امانت، نشریات و ...) ارائه می‌دهند. در این وضعیت سالن‌های مطالعه با ۵۰ درصد ظرفیت، فعال خواهند بود. همچنین  مراسمات و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها و ادارات شهرستان به صورت حضوری با تعداد حداکثر ۳۰ نفر قابل انجام است. فعالیت بخش‌های کودک و امانت کتاب به کودکان و نیز اجرای برنامه‌ها با ۳۰درصد ظرفیت خواهد بود. کتابخانه‌های سیار به طور کامل فعالیت خواهند کرد.

در شهرهایی با سطح هشدار آبی:
با حفظ و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کتابخانه‌ها با حضور همه پرسنل، تمامی خدمات را ارائه می‌دهند.

لازم به ذکر است پیش از این به دلیل قرار گرفتن کتابخانه‌های عمومی در گروه ۳ مشاغل در اکثر ایام سال ۹۹ تعطیل بودند و فعالیت‌های خود را بصورت مجازی انجام می‌داند. با نظر ستاد ملی کرونا و تغییر گروه مشاغل کتابخانه‌های عمومی به گروه ۲، از این پس خدمات کتابخانه‌ای بیشتری به عموم مردم ارائه خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها