يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۵۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۱۲ تير ۱۴۰۰
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۵۹ درصد افزایش به ۱۷۸۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، در حالی که دلار تضعیف شده و سرمایه گذاران احتمال می دهند فدرال رزرو در حال بررسی احتمال انقباضی کردن سیاست پولی پس انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا باشد، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۵۹ درصد افزایش به ۱۷۸۷ دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز با ۰.۳۷ درصد رسد به ۱۷۸۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

آمارهای منتشر شده از بازار کار آمریکا نشان داد که بخش غیرکشاورزی اقتصاد این کشور در ماه گذشته میلادی ۸۵۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده، هرچند که نرخ بیکاری از ۵.۸ درصد در ماخ قبل به ۵.۹ درصد رسیده است. مقام های فدرال رزرو اخیرا پیشنهاد کرده اند که بانک مرکزی آمریکا امسال باید شروع به کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه نماید.

اما فیلیپ استریبل استراتژیست ارشد بازارهای مالی در موسسه بلو لاین فیوچرز معتقد است بعید است این آمارها فدرال رزرو را نسبت به انقباضی کردن سیاسی پولی اش متقاعد نماید.

وی افزود، عامل دیگر تقویت قیمت طلا این بوده که بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند بازار کار آمریکا فرصت های شغلی بیشتری را ایجاد کند.
پس از انتشار این گزارش میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و همچنین ارزش دلار شاهد افت بوده و سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است.

عامل دیگری که سرمایه گذاران رصد می کنند شیوع سویه جدید ویروس کرونا در آسیا و اروپاست که موجب توقف برنامه های بازگشایی اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان شده است.

این نگرانی ها در کنار آمار پایین واکسیناسیون در برخی از نقاط آمریکا ممکن است برخی سرمایه گذاران را متقاعد سازد که فدرال رزرو در زمینه افزایش نرخ بهره محتاطانه عمل خواهد کرد و همین مسئله سبب افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها