أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۸۶۲۲
زمان انتشار: ۲۳:۵۷     ۱۲ تير ۱۴۰۰
دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی، استاد دانشگاه و مسول ستاد مردمی منطقه13 تهران آیت الله رییسی درنمازجمعه 11 تیرماه 1400 شهر ورامین با موضوع :"تحلیل انتخابات خرداد1400 و انتظارات از دولت منتخب در گام دوم انقلاب"ایراد سخن داشت . سپس خطبه های نمازجمعه توسط ایت الله دکتر سید محسن محمودی در مسجد جامع صاحب الزمان ( عج) ورامین خوانده و آنگاه نمازجمعه به امامت ایشان برپاشد.

به گزارش پایگاه 598، دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی، استاد دانشگاه و مسول ستاد مردمی منطقه13 تهران آیت الله رییسی درنمازجمعه 11 تیرماه 1400 شهر ورامین  با موضوع :"تحلیل انتخابات خرداد1400 و انتظارات از دولت منتخب در گام دوم انقلاب"ایراد سخن داشت . سپس خطبه های نمازجمعه توسط ایت الله دکتر سید محسن محمودی در مسجد جامع صاحب الزمان ( عج) ورامین خوانده و آنگاه نمازجمعه به امامت ایشان برپاشد.

دکتر هاشمی فشارکی انتخابات خرداد 1400 را یک حماسه بی نظیر ملت ایران نامید وآنرا شایسته تکریم دانست. ایشان شرایط پیش از برگزاری انتخابات چنین برشماری کرد : " بحران جهانی کرونا ، که طبق انتخابات جاهای دیگر دنیا با 10 تا 15 درصد حداقل بایستی کمتر حاضر میشدند ، افزایش تحریمهای دشمنان ایران ، علیرغم همه امتیازاتی که مذاکره کنندگان به قربانگاه بردند، سو مدیریتها وکاهلی های مدیریان دولتی در برابر مشکلات اقتصادی ، فشارمعیشتی بی سابقه برمردم با تورم های چند برابری در ملک ، خودرو ، لوازم کار وزندگی ، سکه وارز ، تبلیعات بی سابقه دشمنان با شعار رای بی رای برای اسقاط مشروعیت مردمی نظام ، رفتارهای جریان حاکم بر دولت با ایجاد تردید حضور ویا عدم حضور در انتخابات ، تلاشهای یک فرد مغرور که بر چهره نظام پنجه کشیده وبدنبال فشار برای تایید صلاحیت و امتیاز خواهی بود با القای من رای نمی دهم ، نارضایتی شدید مردمی که رییس جمهور فعلی رای داده بودند و کاهش محبوبیت وی و دولت مستقر به 7 درصد ، پمپاژ شدید شبهه در فضای مجازی ، القای بدبینی به افراد صالح موجود در میان نامزدهای انتخابات ، که قبلا به دیگری رای دادیم اینگونه رفتار کرد ، مشکل تبلیغات انتخاباتی بعلت شرایط کرونا که امکان دمیدن شور و نشاط را کاهش داده بود ." در روز انتخابات نیز قصور مجریان ستاد انتخابات کشور با دو سه ساعت دیر زمان شروع کردن رای گیری سبب نارحتی مردم و انصراف برخی گردید ؛ قطع سرورهای مرکزی ستاد انتخابات کشور، مشکل ایجاد کردن برای برخی از ارای ثبت الکترونیکی نشده ، مشکل در مشابهت تعرفه های رای رایت جمهوری با صندوق های رای سایر انتخابات شورای شهر و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اشتباه انداختن ارا به صندوق دیگر، ضعف درجمع اوری صندوق های رای و نحوه اعلام تجمیع شمارش آرا و حواشی دیگر " که پیامدهای منفی را بهمراه داشت . و با شرایط خاصی که وجود داشت ، نبایستی بیش از 10 الی 12 ملیون رای دهنده به پای صندوق رای می آمدند . با چنین شرایط اگر نیم و حتی یک سوم نیز کاهش می یافت چیزدور از ذهن نمی بود و به همین جهت نیز دشمنان کشور از نتایج انتخابات مبهوت شده و با تحلیلهای خود بدنبال فرافکنی می باشند.

این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت : در این انتخابات 29 میلون نفر از 59 ملیون نفر واجد شرایط رای با چنین شرایطی که عرض شد، پای صندوق های رای حاضر شدند و حضور 49 درصدی را رقم قابل قبولی باید دانست ، در دوره های قبلی نیز ما مشارکت 51 و 53 درصدی آنهم در شرایط طبیعی را داشته ایم ومشارکت دراین انتخابات نزدیک به ان انتخابات بوده است و دیگر اینکه در مقایسه با مشارکت بسیاری کشورهای دیگر که 33 تا 60 درصد داشته اند از میانگین مشارکت قابل قبولی تلقی میشود ؛ بخصوص اینکه در شرایط کرونا درکشورهایی که انتخابات برگزارشده است ، مشارکت حدود 30 الی 35 درصدی بوده است و مشارکت مردم ما نمره بالاتری اخذ کرده است ، دیگر اینکه در برابر این حجم از تهاجم وموانع حضور، درصد بسیار معنادار و ارزشمندی بوده است . وبدین سبب حماسه بی نظیر و پیروزی ملت ایران در این صحنه تاریخ ساز کشور تلقی میشود . وبایستی شکرانه حضور برگزار کرد و این به سبب عنایات الهی و رهنمودهای رهبرانقلاب و حضور هشیارانه مردم بوده است .

 

ایشان پیام دیگر نتایج انتخابات را چنین بیان داشت : 3 ملیون رای به نماینده جریان اصلاح طلبانی که دولت را در اختیار داشته اند ، نشان از ریزش شدید .و رویگردانی مردم از این صاحبان حرفهای بی عمل و مشکل دارمی باشد .  اما مهمترین ثمره و میوه شیرین این انتخابات ، نوع انتخاب مردم و در برگزیدن فرد اصلح ، علیرغم همه فرافکنی ها ، اتهامات بی اساس و بی حرمتی های صورت گرفته به شخص آیت الله رییسی می باشد، که فراتر از انتظار بوده است . 18 ملیون رای اگاهانه یعنی کسب 62 درصد ارا ؛ رییس جمهور منتخب را بهمراه داشته است . بعد دو سه دهه سیطره جریانات لیبرالی و زوایه دار رای به گفتمان انقلابی صورت گرفته است . دولت انقلابی با مدیریت انقلابی و روحیه احیا ارزشهای انقلاب و چرک زدایی های از پیکره چله اول انقلاب را خواهد داشت .

 

دکترهاشمی فشارکی در ادامه اظهار داشت : هنگامه تغییر فرا رسیده و نیاز به تلاش مسولان جدید و همیاری مردم دارد . نخستین مساله نیز توجه عملی به شعارهای سال ، می باشد . سال جاری که سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی هاست ، بایستی در دولت جدید بسرعت ملاک عمل قرار گیرد . حمایت از تولیدات کشاورزی ، تولیدات صنعتی و کارگاههای کوچک وبخصوص نیازهای ضروری مردم در اولویت قرار گیرد تا فشار اقتصادی و معیشتی را کاهش دهد . و پشتیبانی های لازم از مراکز تولیدی و مراکز کشاورزی صورت گیرد . با دفع مدیران مانع تولید و رفع ضوابط مانع رشد تولید ، حذف رانتهای واردات ، بخش مانع زدایی شعار سال جامه عمل پوشد .

 

 

ایشان در بخش پایانی سخنرانی خود ؛ رسالت و ویژگیهای مسولان دولت اینده را براساس بیانیه گام دوم انقلاب که ضمن تشریح آن مثالهایی نیز زدند، بیان چنین بیان داشت : دلهای مسولان بایستی بطور دایم باید برای رفع محرومیت بتپد ، طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مقامات ، دفع صاحبان حرفهای بی عمل ، حراست از دستاوردهای انقلاب ، مرز بندی با دشمنان ، مجاز نبودن مذاکره با امریکا بعلت زیان بار بودن آن ، دنبال راه حل مسایل کشور در داخل ، تداوم یافتن از مظلومان ومحرومان ، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ، بکار گیری مدیران جوان انقلابی می باشد .

 

دکتر هاشمی فشارکی درپایان اظهار داشت : بایستی بسرعت با بازسازی ویرانی های بوجود آمده از سوی دولت تدبیر؛ از مشکلات فعلی خارج شده و ایران قوی را با زیرساختهای مقاوم ، مدیران مقاوم و مردم مقاوم ساخته و وارد ایجاد تمدن نوین اسلامی شده و زمینه ساز ظهور مهدوی (عح) گردیم . ان شاالله

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها