يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۷۲۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۱۴ تير ۱۴۰۰
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر محموله واکسن تولیدی که در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد، قبل از برچسب گذاری و کد گذاری انجام تست پایداریش به مدت ۱۵ روز طول می‌کشد و بعد از آن برچسب گذاری می‌شود و قابل توزیع در شبکه بهداشت و درمان کشور است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، روز گذشته مینو محرز و پیام طبرسی از اعضای تیم تحقیقات تولید واکسن کووایران برکت با گلایه از عدم توزیع این واکسن توسط وزارت بهداشت؛ ادعا کرده بودند که ۴۰۰ هزار دوز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل داده شده اما گزارشی در مورد توزیع آن به این مجموعه داده نشده است.

کیانوش جهانپور در خصوص این ادعا، گفت: به نظر می‌رسد اطلاعات برخی از افراد در مورد فرایند تولید و توزیع واکسن دقیق نیست و به علاوه در حال حاضر تمرکز ما بر واکسینه کردن افراد بالای ۷۰ سال و تزریق دز دوم است و طبیعتا برای دز دوم از واکسن‌های خارجی که در دز اول مورد استفاده قرار گرفته اند، استفاده می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: انجام تست پایداری هر محموله واکسن تولیدی‌ای که در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد به مدت ۱۵ روز طول می‌کشد، بعد از این تست، برچسب گذاری و کد گذاری انجام می شود و در شبکه بهداشت و درمان کشور توزیع می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: تا امروز آنچه که به وزارت بهداشت تحویل داده شده ۳۲۰ هزار دز واکسن بوده، که توزیع آن‌ها انجام شده است و بقیه آن‌ها که حدود ۲ میلیون دز هستند، تا زمانی که تست پایداریشان به پایان نرسد و برچسب گذاری نشوند، قابل توزیع در شبکه‌های بهداشتی نیستند.

وی افزود: محموله‌ای که در خرداد ماه تولید شده است بعد از انجام تست پایداری و آزمایش‌های فنی برچسب گذاری و طی روزهای آینده توزیع می‌شوند و بقیه محموله‌های تولیدی هم همین مراحل را طی می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها