أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۷۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۱۵ تير ۱۴۰۰
یکتا جمالی، پریسا جهانفکریان و گلاره ناظمی ۳ تن از ورزشکاران کشورمان که در روز‌های گذشته هرکدام به نحوی و با کسب موفقیتی بزرگ خبرساز شدند و واکنش‌های مختلفی را هم از سوی مردم به ویژه در شبکه‌های مجازی ایجاد کردند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از شهرآرانیوز؛ دنیای ورزش و ورزشکاران کشورمان، در روز‌های گذشته خبر‌های خوب زیادی را به گوشمان رساندند؛ خبر‌هایی که همه آن‌ها به نوعی نشان از یک موفقیت بزرگ داشت. موفقیتی که در ادوار گذشته کمتر به چشم دیده بودیم، کمتر تکرار شده بود و کمتر توجه‌ها را به خودش جلب کرده بود، اما مطلقا دلیلی نبود برای موجود نبودن آن‌ها و حالا گذر زمان خیلی خوب توانست این استعداد و توانایی بالقوه را برای همه به نمایش بگذارد. اگر شما هم پیگیر اخبار روز‌ها و ماه‌های گذشته در فضای مجازی بوده باشید، حتما نام یکتا جمالی، پریسا جهانفکریان و گلاره ناظمی به گوشتان خورده است. ۳ تن از ورزشکاران کشورمان که در روز‌های گذشته هرکدام به نحوی و با کسب موفقیتی بزرگ خبرساز شدند و واکنش‌های مختلفی را هم از سوی مردم به ویژه در شبکه‌های مجازی ایجاد کردند.

یک اتفاق ارجمند!

بدون شک، یکی از دلایل بیشتر مطرح شدن و بیشتر دیده شدن موفقیت ورزشکارانی مانند یکتا جمالی و پریسا جهانفکریان، حضور آن‌ها در رشته‌ای بوده که پیش از این چندان به نفع زنان خودش را نشان نداده است. لابه‌لای همین خبر‌های موفقیت‌آمیز بود که یک ویدیو از صحبت‌های داریوش ارجمند درباره حضور زنان در رشته وزنه‌برداری هم دست به دست شد که از دیدگاه شخصی خودش می‌گفت مبنی بر اینکه مخالف حضور زنان در رشته‌هایی نظیر وزنه‌برداری است. صحبت‌های ارجمند در یک زمان کوتاه، موجی از واکنش‌های منفی را ایجاد کرد، به ویژه بعد از موفقیتی که یکتا جمالی کسب کرد. به هر حال تناقض عجیب و جالبی شد؛ درست بعد از همه‌گیر شدن صحبت‌های داریوش ارجمند در این‌باره و مخالفت‌هایی که با او شد، موفقیت‌های زنان ورزشکارمان در رشته وزنه‌برداری یکی پس از دیگری حسابی خبرساز شد. موفقیت‌هایی که البته بیشتر از یک اتفاق خوب در حوزه ورزشی بود و تاریخ‌سازی‌هایی با خود به همراه داشت.

مرسی یکتا

یکی از این اتفاق‌های خوب را یکتا جمالی رقم زد. دختر شانزده ساله‌ای که قرص و محکم پای وزنه ایستاده بود، اعتماد به نفس از چشمانش می‌ریخت و با کلی اعتماد و انگیزه خم شد و مچ دست‌هایش را روی میله‌های آهنی گذاشت و توانست اولین مدال وزنه‌برداری بانوان ایران را در مسابقات قهرمانی جوانان جهان کسب کند و بعد به سوی مربی‌اش بدود و او را در آغوش بگیرد. او برای اولین مرتبه بود که در مسابقات جوانان جهان شرکت کرده بود و مدال برنز او، اولین مدال بانوان ایران در قهرمانی جوانان جهان است.

پریسا هم راهی توکیو شد

جمالی اولین بود، اما به طور قطع آخرین نفر نخواهد بود. در دو سه روز گذشته خبر حضور یکی از ورزشکاران خانم دیگرمان در رشته وزنه‌برداری در المپیک هم خبر خوش‌حال‌کننده دیگری بود که دست به دست در فضای مجازی چرخید. پریسا جهانفکریان کسی بود که بعد از حذف سهمیه ورزشکاران ساموآ، سهمیه المپیک را دریافت کرد. هرچند در ابتدای کار حضور او در رقابت‌های جذاب و پرهیجان توکیو که امسال به دلیل کرونا با حاشیه‌های فراوانی روبه‌رو شد، با، اما و اگر همراه بود و شک و شبهه، اما در نهایت خبر رسید که با تصمیم فدراسیون وزنه‌برداری او به عنوان نخستین وزنه‌بردار ایران در این رشته راهی میادین توکیو خواهد شد.
 
او در اواخر فروردین به دلیل مصدومیت از فهرست اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا کنار گذاشته شده بود و بعد از اینکه به این مسابقات اعزام نشد از فدراسیون انتقاد کرد که همین مسئله باعث شد او به کمیته انضباطی فراخوانده شود و حاشیه‌هایی برایش رقم بخورد. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره حضور او در مسابقات گفت: «بر اساس اظهارنظر پزشک جراح مبنی بر آمادگی جهانفکریان برای شروع فیزیوتراپی و تمرینات آمادگی، وی از چند روز آینده زیر نظر پزشک و مربیان تیم ملی در اردو حضور خواهد یافت.»

جام جهانی برای همه داوران، سقف همه آرزوهاست

این اتفاقات خوب را اگر فقط حضور مستقیم به عنوان یک ورزشکار در زمین ورزش در نظر نگیریم، برای موفقیت گلاره ناظمی هم که در روز‌های گذشته خبرساز شد باید خوش‌حال باشیم. شاید بپرسید او از چه نظر تاریخ‌ساز شده است که باید خدمتتان عرض کنیم او اولین داور زن ایرانی است که از او دعوت شد تا در رقابت‌های جام جهانی فوتسال مردان ۲۰۲۱ در لیتوانی قضاوت کند.
 
او در مصاحبه خود با ورزش ۳ گفت: «در این دوره برای اولین بار است که دو داور از ایران برای قضاوت در جام جهانی انتخاب شدند و این هم نشان‌دهنده موفقیت داوران ایرانی و فعالیت‌های آن‌هاست که چه در فوتسال خانم‌ها و چه در فوتسال آقایان، داوران ایرانی مورد نظر فیفا و‌ای اف سی هستند و حالا هم که می‌بینم خود را مجاب می‌کنند تا دو داور از ایران انتخاب کنند.»
 
شاید بد نباشد اهمیت این قضیه را جدای از بحث ملی و جمعی آن از نگاه خودشان هم بخوانیم: «برای من به عنوان یک داور این اهمیت زیادی دارد که در دوران حرفه‌ای کارم به بازی‌های جام جهانی بروم و آنجا به قضاوت بپردازم و حالا با این انتخاب خوش‌حالم که به امید خدا به مهم‌ترین هدفم در دنیای داوری خواهم رسید. جام جهانی برای همه داوران، سقف همه آرزوهاست. در این بیست سالی که من دوران حضور در داوری و قضاوت را پشت سر گذاشتم، همیشه چشم به حضور در جام جهانی به عنوان بزرگ‌ترین آرزوی ورزشی داشتم.»

برای یکتا و پریسا و گلاره

اتفاق‌های اخیر در فضای مجازی هم بازتاب‌های زیادی داشت. کاربران زیادی بودند که شده با یک هشتگ و یک توییت کوتاه، خوش‌حالی خود را بابت اتفاق‌های اخیر ابراز کردند و به آن‌ها تبریک گفتند. کاربری نوشته است: «وسط این همه اخبار ناامیدکننده خبر مدال‌آوری دختر وزنه‌بردار ایران حال آدم رو خوب می‌کنه.» و دیگری خطاب به یکتا جمالی گفت: «خانوم جمالی دم شما گرم که شایستگی دخترای ورزشکارمون رو به جهان ثابت کردی.»
 
کاربر دیگری هم نوشت: «وقتی دست‌یافتنی‌ها برای بخشی از جامعه دست‌نیافتنیِ مادام‌العمر بوده، وقتی شرایط به گونه‌ای رقم خورده که مردممان برای دستیابی به حداقل‌ها و ضرورت‌های زندگی در حال جنگیدن هستن، کوچک‌ترین قدمی که موفقیت فردی یک انسان تلاشگر برای دستیابی به اهدافش باشد، چه مرد و چه زن امید و انگیزه و انرژی مضاعفی برای همه می‌سازد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها