أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۸۶۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۱۷ تير ۱۴۰۰
به گفته وزیر دولت افغانستان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی، گفت: در شش ماه گذشته، ۶۲۴۸۰ خانواده و تنها در یک ماه گذشته، ۳۲۳۸۴ خانواده در اثر جنگ در ۲۵ ولایت، از منازل خود آواره شده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، «غلام بهاءالدین جیلانی»، وزیر دولت افغانستان در امور رسیدگی به حواث طبیعی، گفت که در دو سال گذشته، به دلیل ادامه‌ جنگ در افغانستان، حدود ۵ میلیون نفر از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

جیلانی امروز پنجشنبه در یک نشست خبری افزود: «در شش ماه گذشته، ۶۲۴۸۰ خانواده و تنها در یک ماه گذشته، ۳۲۳۸۴ خانواده در اثر جنگ در ۲۵ ولایت، از منازل خود آواره شده‌اند.»

به گفته‌ او، برای ۵۲۰۹۶ خانواده‌ای که از شش ماه پیش تاکنون از خانه‌های خود آواره شده‌اند، رسیدگی صورت گرفته و روند بررسی و پاسخ‌دهی ادامه دارد.

جیلانی، گفت که حدود ۲۰ هزار خانواده‌ای که تنها در یک ماه گذشته بی‌خانمان شده‌اند، رسیدگی شده و روند رسیدگی جریان دارد.

وی افزود: «تنها روز گذشته، همکاران ما در ۱۷ ولایت به خانواده‌هایی که خانه خود را از دست داده‌اند رسیدگی کردند. ما در هماهنگی با رهبری ولایت‌های مربوطه، روند کمک‌رسانی فوری را آغاز کرده‌ایم؛ اما نیاز به رسیدگی بیش‌تر است.»

به گفته‌ جیلانی، از دو سال پیش تاکنون، برای ۹۶ هزار خانواده گندم، برای ۴۲ هزار خانواده برنج، برای ۱۰۰ هزار خانواده مواد غذایی و برای ۱۰۰ هزار خانواده بسته‌های غیرغذایی فراهم شده و به ولایات‌ها فرستاده شده است.

وی افزود که یک 191 میلیون افغانی پول نقد نیز به ولایت‌ها فرستاده شده است.

وی تأکید کرد که با توجه به وضعیت موجود، نیاز است تا سازمان‌ها و کشورهای کمک‌کننده، در بخش رسیدگی به آوارگان در افغانستان، کمک کنند.

وزیر دولت افغانستان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی، گفت: «۵۰۰ میلیون افغانی نیاز داریم تا به آوارگان  ناشی از جنگ که در این اواخر منازل خود را ترک کرده‌اند، رسیدگی کنیم. این مقدار پول پیشنهاد شده و امیدواریم به زودی در اختیار ما قرار گیرد.»

این در حالی است که اخیرا، همه‌روزه چندین شهرستان به دست طالبان سقوط می‌کند و به دنبال آن، صدها خانواده‌ آواره می‌شوند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چندی پیش دولت آمریکا از تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان خواست تا از 9 هزار پناهنده افغان که زمان اشغال افغانستان با نظامیان آمریکایی همکاری داشتند، به طور موقت میزبانی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها