أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۸۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۱۷ تير ۱۴۰۰
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: گرانی لبنیات منتج به کوچک شدن سفره خانوار و کاهش سرانه مصرف می‌شود، از این رو پرداخت یارانه تنها راه حل این موضوع است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران: مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: گرانی لبنیات منتج به کوچک شدن سفره خانوار و کاهش سرانه مصرف می‌شود، از این رو پرداخت یارانه تنها راه حل این موضوع است.

علی احسان ظفری مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌‌های لبنی با اشاره به اینکه گرانی لبنیات، سرانه مصرف را هدف قرار می‌دهد، اظهار کرد: اخیرا در تنظیم بازار وزارت جهاد قیمت ۶ هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلو شیرخام تصویب شد که اعتراضات مکرر ناشی از غیرکارشناسی بودن مانع ابلاغ شد.

او افزود: هم اکنون باید قیمت شیرخام بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین شود که با این وجود دیگر نیازی به شوک به بازار نیست.

توزیع یارانه راهی برای ارتقای مصرف لبنیات

ظفری قیمت کنونی خرید هر کیلو شیرخام را ۵‌ هزار و ۲۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: ابلاغ قیمت ۶ هزار و ۴۰۰ تومان به ازای خرید هر کیلو شیرخام منجر به حذف لبنیات از سفره مصرفی خانوار می‎شود، از این رو دولت برای جلوگیری از سرانه مصرف باید اقدام‌ به توزیع یارانه کند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‎های لبنی ادامه داد: در سال ۸۹ با حذف یارانه محصولات لبنی، سرانه مصرف از ۱۳۰ کیلو به ۶۰ کیلو کاهش یافته است که دولت برای بازگشت سرانه مصرف به سال‌های قبل راهی جز پرداخت یارانه از دامپروری به صنعت ندارد.

به گفته او، در سال ۸۹ بدون مطالعه کارشناسی با حذف یارانه لبنیات، تیشه به ریشه مصرف خانوار زدند، در حالی که با گرانی لبنیات سفره ۸۵ میلیون ایرانی کوچک می‌شود.

ظفری در پایان تصریح کرد: علی رغم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده‌های دامی، سرانه مصرف کاهش محسوسی داشته است، در حالی که با اختصاص یک دهم این یارانه به شیر امکان خرید شیر، ماست و پنیر با قیمت مناسب برای تمامی خانوار وجود داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها