امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۸۹۰۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۲۰ تير ۱۴۰۰
در نشست بررسی اوضاع افغانستان مطرح شد:
دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان عنوان کرد: جنگ داخلی یا دو تکه شدن در افغانستان محتمل بوده و این اتفاق موجب قدرت گرفتن گروه‌های افراطی در پاکستان خواهد شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین راجه ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان عصر روز گذشته در نشست خبری درباره اوضاع افغانستان که در دفتر مجلس وحدت مسلمین پاکستان در قم برگزار شد، اظهار داشت: در چندین سال گذشته تحولات درونی افغانستان مستقیما بر پاکستان تاثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: آمریکا بدنبال جنگ اقتصادی با چین، قصد دارد پاکستان را دچار بحران کند تا از این طریق کریدور اقتصادی چین-پاکستان ناامن شود؛ تحولات اخیر در افغانستان چنانچه به جنگ داخلی و تجزیه افغانستان ختم شود اوضاع داخلی پاکستان را بشدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این فعال سیاسی اهل پاکستان عنوان کرد: حکومت پاکستان در موضع‌گیری های رسمی خود چنین اعلام می‌کند که مخالف تصاحب قدرت توسط یک گروه خاص در افغانستان است، بعبارتی همه گروه‌های مردمی باید در اداره کشور سهیم باشند.

وی افزود: قبل از حادثه 11 سپتامبر دولتی در پاکستان ساکن می شود که گوش به فرمان آمریکا بود؛ امروز آمریکایی ها بعد از 20 سال از افغانستان بازگشته و تاثیر آن در پاکستان هم خود را نشان می دهد.

دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان گفت: آمریکا به دنبال این بود که پاکستان را در سیستم تک قطبی جهانی هضم کند که بحمدالله شکست خورد.

وی ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها به طالبان مشروعیت داده‌اند؛ آمریکا داعش را در عراق و سوریه بوجود آورد و گروه‌های مختلف تروریستی دستپخت این دولت مستبد در منطقه است.

شرایط موجود ممکن است به تجزیه‌ی افغانستان ختم شود

حجت الاسلام والمسلمین جعفری خاطرنشان کرد: امروز گروه‌های مختلف افراطی در افغانستان جمع شده‌اند و مردم این کشور در خطر قرار دارند؛ اگر قرار باشد که مردم افغانستان زیر سلطه طالبان قرار گیرد، قطعا جنگ داخلی در این کشور به راه خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: پاکستان شاهراه ارتباط کشورهای مختلف با 5 میلیارد جمعیت بوده و چین در شرایط کنونی برای اینکه بخواهد قدرت جهانی شود، باید مناطق غربی خود را صنعتی کند.

دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان یادآور شد: اگر پاکستان دچار بحران شود، آمریکا می‌تواند جلوی فعالیت های تجاری چین را تا حدودی بگیرد.

وی تصریح کرد: جنگ داخلی یا دو تکه شدن در افغانستان محتمل بوده و اگر اینگونه شود، تأثیرات منفی روی مردم افغانستان خواهد گذاشت؛ در این صورت برای جمهوری اسلامی هم مشکلاتی پیش می‌آید.

حجت الاسلام المسلمین جعفری مطرح کرد: همانطور که تجزیه سوریه می توانست برای ایران مشکل ایجاد کند، تجزیه افغانستان هم می‌تواند برای کشورهای همسایه خطرناک باشد.

وی بیان کرد: اگر طالبان در افغانستان مسلط شود، پاکستان با مشکلات زیادی مواجه می شود و کشورهای منطقه اگر می خواهند این مشکل حل شود، باید کنار هم برای حل آن چاره بیندیشند.

دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان تصریح کرد: وقتی عمران خان اعلام کرد که ما به آمریکایی‌ها پایگاه نمی دهیم، مردم پاکستان از این تصمیم دفاع کردند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا ابرقدرت جهانی نیست و جبهه مقاومت امروز قوی شده و اگر تصمیم گیران منطقه گوش به فرمان حضرت آیت الله خامنه‌ای این رهبر الهی باشند، همانطور که در غرب آسیا حربه آمریکا با شکست مواجه شد، در افغانستان هم با امنیت مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به موضع دولت پاکستان درباره طالبان تاکید کرد: امروز در پاکستان اینگونه اعلام می شود که ما در افغانستان نظر مردم را به رسمیت می شناسیم و به نفع پاکستان نیست که یک گروه خاص در افغانستان حاکم باشد.

وی ابراز کرد: حزب وحدت المسلمین پاکستان جبهه مقاومت و منویات رهبر انقلاب اسلامی را به رسمیت می شناسد و در این مسیر حرکت می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها