أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۹۰۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۲۰ تير ۱۴۰۰
دبیر کل جنبش «النجباء» عراق به آمریکا هشدار داد که باید نظامیان این کشور از خاک عراق خارج شوند.

به گزارش پایگاه 598، «جوئی هود» دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا از گروه‌های عراقی که مواضع این کشور را هدف حمله قرار می‌دهند خواسته کاری با آمریکا نداشته باشند.

«اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش «النجباء» عراق با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود، به این اظهارنظر مسئول آمریکایی واکنش تندی نشان داد و گفت: «وقاحت وزارت خارجه شرور آمریکا به حدی رسیده است که از مقاومت عراق می‌خواهد که آنان را به حال خود رها کند».

الکعبی ادامه داد: «به آنان (آمریکاییها) می‌گوییم که ما را به حال خود رها کنید در قاموس مقاومت، به این معنی است که از عراق بروید و مداخلات آشکار و تخریبی خود را در کشورمان متوقف کنید».

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات عراق به خاطر آمریکاست، تصریح کرد: «چگونه شما را به حال خود رها کنیم، حال آنکه، خاک ما را اشغال و حاکمیت کشور ما را نقض کرده‌اید؟ چگونه رهایتان کنیم، وقتی که فرماندهان پیروزی و آزادسازی را به قتل رساندید».

دبیر کل النجباء در پایان تأکید کرد: «شما را رها نخواهیم کرد، مقاومت نیز خاری در چشم شما خواهد بود تا اینکه آخرین وجب از خاک عراق، از لوث شما آزاد شود... و جشن پیروزی و آزادی را بر روی اجساد سربازان اشغالگرتان برگزار خواهیم کرد».

این در حالی است که هود از گروه‌های عراقی که در هفته‌های گذشته مواضع آمریکا در عراق را هدف قرار داده‌اند به عنوان «شبه‌نظامیان» یاد کرده است. او گفت: «درک می‌کنم بعضی از این شبه‌نظامیان با کار‌هایی که ایالات متحده هنگام مبارزه با داعش انجام می‌دهد کاملاً مخالفند.»

هود در ادامه مدعی شد حملات مکرر گروه‌های عراقی به مواضع و نیرو‌های آمریکا «به نفع هیچ‌کس نیست وفقط به داعش آزادی عمل بیشتری می‌دهد.»

از زمان شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق، کاروان‌های لجستیکی متعلق به ائتلاف آمریکا به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند. گروه‌های مقاومت عراق تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیرو‌های بیگانه را از عراق اخراج کند.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و مشاوره‌دهی به نیرو‌های عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیرو‌های آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها