کد خبر: ۴۸۹۰۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۲۰ تير ۱۴۰۰
صبح امروز؛
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با بیان این‌که طرح 3070 جمعیت 70 میلیون مراجعه کننده را شامل می‌شود؛ بیان کرد: افزودن 18 خدمت دیگر به این 30 خدمت، 90 میلیون مراجعه را به شعب تامین اجتماعی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، صبح امروز نشست خبری مدیران سازمان تامین اجتماعی استان قم به صورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست علی‌اصغر دادخواه، مدیرکل تامین اجتماعی استان قم ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در استان قم از جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفر، 780 هزار را تحت پوشش خود دارد.

وی تعداد بازنشستگان گارگری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان قم را 50 هزار نفر عنوان و در ادامه خاطرنشان کرد: این تعداد به همراه اعضای خانواده‌های کارگران تحت پوشش بیمه به 98 هزار نفر می‌رسد.

دادخواه در ادامه افزود: حدود 14 هزار نفر از کارفرمایان قمی نیز حق بیمه خود و کارگران‌شان را به مجموعه تامین اجتماعی پرداخت می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را یکی از بزرگترین و بهترین طرح‌های سازمان تامین اجتماعی توصیف کرد و در ادامه تصریح کرد: اتفاق خوبی که در سال گذشته اتفاق افتاد؛ افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است که قریب به 13 سال در دست پیگیری بود.

وی با اشاره به طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دولت محترم، مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر کل سازمان تامین اجتماعی همت کردند که ماحصل دریافتی این دسته از افراد، افزایش 107 درصدی حقوق در فروردین 1400 نسبت به اسفند سال 1398 است.

دادخواه همچنین در تشریح خدمات حوزه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی ابراز داشت: در دولت IT طرح 3070 با تلاش‌های مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، مجموعه درمان و بخش بیمه‌ای عملیاتی شد که در قالب این طرح 30 خدمت سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با بیان این‌که طرح 3070 جمعیت 70 میلیون مراجعه کننده را شامل می‌شود؛ بیان کرد: افزودن 18 خدمت دیگر به این 30 خدمت، 90 میلیون مراجعه را به شعب تامین اجتماعی را کاهش می‌دهد.

وی با بیان این‌که طرح 3070 بیشترین ارباب رجوع را به خود اختصاص داده است؛ خاطرنشان کرد: در گذشته مجموعه‌های نظارتی و مردم مراجعه برای تمدید یا تعویض دفترچه‌های درمانی تا ساعتها معطل می‌شدند که با اجرایی شدن طرح 3070 دیگر شاهد چنین معضلی نیستیم. در استان قم ماهانه حدود 120 هزار نفر برای تعویض دفترچه و تمدید آن مراجعه می‌کردند که این عزیزان دیگر نیازی به مراجعه شعب تامین اجتماعی ندارند.

در ادامه این نشست داود علیمحمدی، مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان قم در تشریح عملکرد این سازمان گفت: علیرغم این‌که سازمان تامین اجتماعی سال بسیار سختی را پشت سر گذاشت؛ با این وجود اتفاقات خوبی نیز در این سازمان رخ داد.

وی از جمله این اتفاقات خوب را رایگان شدن هزینه درمان بیمه‌شدگان بالای 65 سال در مراکز دانشگاهی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی توصیف کرد و سپس افزود: یکی دیگر از خدمات سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان این است در هر شهرستانی که سازمان تامین اجتماعی بیمارستان ندارد، درمان بیماران در بیمارستان‌های دولتی رایگان باشد.

علیمحمدی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در استان قم همچنین توانست در ایام شیوع کرونا روند خرید تجهیزات پزشکی در قم را حدود 13 برابر کند.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان قم گفت: بیمارستان امام رضا(ع)، اولین بیمارستان سازمان تامین اجتماعی در کشور بود که معین درمان بیماران کرونایی شد و حدود 9 هزار بیمار مبتلا به کرونا به صورت سرپایی یا بستری به این بیمارستان مراجعه کردند.

وی در ادامه که تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان امام رضا(ع) را از ابتدای شیوع این بیماری در کشور؛ بالای 1600 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: این بیمارستان کمترین میزان مورتالیتی را نسبت به اعداد و ارقامی که در سطح کشور بوده؛ داشته است.

علیمحمدی با بیان این‌که در بحث نسخه الکترونیک حرکت‌های خوبی صورت گرفته است؛ ابراز داشت: هرچند هنوز در این زمینه مشکلاتی بسیاری وجود دارد که نیازمند ارتباطات درون و برون سازمانی هستیم تا تمام این مسائل حل شود.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان قم افزود: از 5 درصد نسخه الکترونیک در ابتدای سال 99 به بالای 98 درصد در خرداد امسال رسیدیم و این سیکل همچنان ادامه دارد.

وی در پایان تصریح کرد: امید است که با نسخه الکترونیک بهتر بفهمیم که در چه جاهایی مشکل داریم؛ چه دارویی و چه بیماری‌هایی بر اساس نوع تجویزها بیشتر مصرف می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها