يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۰۷۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۲۰ تير ۱۴۰۰
نماینده مردم میناب در مجلس بر استفاده از انرژی پاک (انرژی خورشیدی) برای تولید برق در کشور و حتی فروش به کشورهای همسایه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، حسین رئیسی نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با قطعی برق ما در روزهای گذشته در میناب و دیگر شهرهای حوزه انتخابیه مشکل داشتیم اما چند روزی است که این مسئله برطرف شده و ما قطعی برق نداریم.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده در ارتباط با قطعی برق عدم توجه به توسعه و افزایش نیروگاه‌هاست که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقلیم کشور ما بیشتر در حوزه کویری و گرم و خشک است و از این حیث نیروگاه‌های برق‌آبی برای تولید برق ما را با مشکل مواجه می کنند؛ لذا لازم و ضروری است تا ما توجه ویژه به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و حرارتی برای تولید برق داشته باشیم تا در فصول گرم سال که نیروگاه های برق‌آبی قادر به تولید برق نیستند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و حرارتی را وارد مدار کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: با توجه به ساعات بالای تابش خورشید در کشور ما، استفاده از انرژی پاک (خورشیدی) برای تولید برق برای ما بسیار به صرفه است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق نه تنها نیاز داخلی ما به برق را تامین می‌کند، بلکه ما می‌توانیم از این طریق صادرات برق هم داشته باشیم و این کار برای ما آورده اقتصادی هم خواهد داشت.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این در بحث استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی، این نیروگاه‌ها هیچ آلودگی زیست محیطی برای ما ندارند و بدون هیچ آلودگی و هیچ مشکل زیست محیطی ما می‌توانیم برق خودمان را تامین کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها