يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۱۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۲۲ تير ۱۴۰۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: روش کنونی بررسی طرح ها و لوایح در صحن علنی زمان بر است لذا باید شاهد افزایش فعالیت کمیسیون های مجلس باشیم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های قوه مقننه، گفت: اکنون تمام طرح ها و لوایح در صحن علنی مطرح می شوند و افراد می توانند نظرات خود را بیان کنند و این در حالیست که گزارش کمیسیون نسبت به موارد در پایان همه بحث ها طرح می شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روش کنونی بررسی طرح ها و لوایح در صحن علنی زمان بر است، اظهار کرد: در واقع امروزه نیازهای جامعه با بررسی های مورد به مورد در صحن علنی نمی تواند برآورده شود.

وی با بیان اینکه اگر کمیسیون ها محور فعالیت مجلس قرار بگیرند، نمایندگان نیز می توانند راحت تر نظرات خود را نسبت به مسائل مطرح کنند، ادامه داد: بر این اساس با اصلاح آیین نامه داخلی، نمایندگان در کمیسیون های اصلی و فرعی می توانند به بحث و بررسی دقیق تر طرح ها و لوایح بپردازند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بیش از 12 هزار عنوان قانونی در کشور وجود دارد، افزود: امروزه بسیاری از قوانین یاد شده تاریخ مصرفشان گذشته و حتی ناکارآمد هستند؛ حتی گاهی شاهد خلع های قانونی هستیم و با روش کنونی نمی توان همه آنها را بررسی و برطرف کنیم.

قادری گفت: اگر روند کنونی اصلاح نشود شاهد انتقادهای تند خواهیم بود زیرا اکنون در استان ها به دلیل خلع های قانونی شاهد بلاتکلیفی سرمایه گذاران هستیم؛ حتی می توان گفت قانون مناسب برای جذب سرمایه گذاری وجود ندارد و نهایتا این امر موجب شده سرمایه افراد به سمت و سوی دیگری سوق یابد که تامین منافع ملی را رقم نمی زند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین مجلس در راستای کمک به دولت باید درصدد تنقیح قوانین باشد و برای دستیابی به این مهم باید شاهد افزایش فعالیت بیشتر کمیسیون ها باشیم.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها