أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۹۳۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۲۴ تير ۱۴۰۰
دومین نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی رسانه ای اربعین با عنوان "به وقت اربعین" با محوریت حضور جمعی از مستند سازان و عکاسان اربعینی و همچنین حضور حجت الاسلام والمسلمین احمدی رئیس کمیته اموزشی و فرهنگی ستاد مرکزی اربعین برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، دومین نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی رسانه ای اربعین با عنوان "به وقت اربعین" با  محوریت حضور جمعی از مستند سازان و عکاسان اربعینی و همچنین حضور حجت الاسلام والمسلمین احمدی رئیس کمیته اموزشی و فرهنگی ستاد مرکزی اربعین برگزار شد.

حجت الاسلام احمدی در این نشست اظهار داشت: اربعین حسینی پیشران موثر در ظهور تمدن نوین اسلامی است و در این مسیر استفاده از ظرفیت هنر و انعکاس این حماسه بزرگ از عناصر تاثیر گذار می باشد. هنرمندان، مستندسازان و عکاسان در سالیان گذشته توانسته اند بسیاری از زیبایی های اربعین را به تصویر بکشند که نیازمند توسعه روایت اربعین هستیم.

وی گفت: مردم عراق این مراسم را هر سال با شکوه و عظمت خاصی برگزار می کنند و در سال گذشته که ایرانی ها به دلیل شرایط پیش آمد توفیق حضور نداشتند، عراقی ها در اظهارات خود از این موضوع ابراز ناراحتی و دلتنگی می کردند و امیدوارند تا امسال با بهبود شرایط شاهد حضور خیل زائران از کشورهای مختلف اسلامی به ویژه از ایران باشند تا بتوانند به زائران سیدالشهدا علیه السلام خدمت رسانی کنند.
وی با بیان اینکه باید مطالبه فراهم سازی شرایط زیارت از سوی فعالان رسانه ای پررنگ شود افزود: بعد فرهنگی و اهمیت زیارت اربعین در سلامت معنوی جامعه در اولویت این مطالبه گری ها هست که اصحاب رسانه می توانند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشند.

نشست عکاسان و مستندسازان اربعینی در قم برگزار شد

رئیس کمیته اموزشی و فرهنگی ستاد مرکزی اربعین بیان داشت: رارایزنی های مختلفی در طول سال برای آماده سازی شرایط جهت برگزاری مناسب مراسم اربعین  در جریان بوده و ادامه خواهد یافت و کمیته های مختلفی در نهادهای مرتبط تشکیل شده و انشاءالله ۲۸ تیر سالروز حرکت امام حسین علیه السلام از مکه به سمت عراق آغاز عملیات فرهنگی و  آموزشی اربعین می باشد.

ایشان با تاکید بر اهمیت حضور رسانه ها برای انعکاس این رویداد مهم جهان تشییع بیان داشت: در سال گذشته در خصوص حضور و فعالیت رسانه ها اقدامات لازم صورت نگرفت و امیدواریم امسال شاهد حضور پررنگ و موثر رسانه ها در این مراسم باشیم.

وی بیان داشت: هر سال شاهد حضور گسترده عکاسان ایرانی در مراسم اربعین حسینی هستیم که امسال نیز گروه های مختلفی از سراسر کشور آمادگی خود را برای این امر اعلام داشته اند و تلاش می شود تا در کمیته فرهنگی ستاد اربعین هماهنگی های لازم با طرف عراقی به منظور در اختیار قرار دادن شرایط لازم برای انجام رسالت خبری خبرنگاران و عکاسان خبری انجام شود.

حجت الاسلام احمدی بیان داشت: نگارخانه سایت الاربعین توسط تیمی متخصص راه اندازی شده و امروز این امکان فراهم است تا تولیدات اربعینی عکاسان در این سامانه بارگذاری شود.

وی با اشاره به ارائه طرح های مختلف در زمینه ساخت مستند و عکاسی به کمیته فرهنگی اربعین  تاکید کرد: کار گروهی با حضور فعالان و پیشکسوتان این عرصه برای بررسی این طرح ها باید تشکیل شود تا بهترین ها برای عملیاتی شدن برگزیده شود و آموزش و انتقال تجربیات موفق در عرصه رسانه در ارتقای این مهم نقش بسزایی دارد.

رئیس کمیته اموزشی و فرهنگی ستاد مرکزی اربعین همچنین عنوان داشت: میزبان اصلی مراسم اربعین حسینی عراقی ها هستند و آحاد مردم عراق برای خدمت رسانی به زائران کمر همت می بندند و با اعتقاد راسخ در این عرصه آماده اند.

در این نشست جمعی از عکاسان و مستندسازان باسابقه اربعینی به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص بایسته های رسانه ای برگزاری اربعین سال ۱۴۰۰ پرداختند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها