أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۹۶۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۳۱ تير ۱۴۰۰
اروپا زیر آب؛
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، سیل اخیر را "فاجعه" خواند و روزهای گذشته را "اوقات سخت و ترسناک" برای مردم توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، وقوع سیلاب در غرب آلمان از هفته پیش شروع و تا چندروز گذشته ادامه داشت. این سیل زندگی هزاران آلمانی را نابود کرد.

در همین خصوص تلویزیون دولتی آلمان با انتشار شماره حسابی، از مردم درخواست کمک نقدی به صلیب سرخ آلمان را خواستار شد.

شدت سیلاب به حدی بوده که تاکنون بیش از 180نفر درآلمان کشته و از سرنوشت حدود 1500 نفر خبری در دست نیست!

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، سیل اخیر را "فاجعه" خواند و روزهای گذشته را "اوقات سخت و ترسناک" برای مردم توصیف کرد. او همچنین بیان کرد: من از گزارش‌های دریافتی از مکان‌هایی که اکنون زیر آب هستند، شوکه شده‌ام.

از زمان شروع بارندگی، آب رودخانه‌ها فوران کرده و به معابر و منازل مسکونی هجوم برده است. اوضاع در شهرهای سیل‌زده به حدی وخیم است که دوویچوله از بوجود آمدن باتلاق در خیابانها خبر داده است. حتی بیمارستانها هم از سیل در امان نماندند و نفوذ آب به بخش های بیمارستانی، بیماران را به ترس وا داشت.

در برخی از مناطق اوضاع به کلی از دست نیروهای امدادی خارج شده. ویدئوی زیر تصویری از گرفتاری آتش نشان آلمانی در سیل را نشان میدهد که به کمک مردم نجات میابد.

گاردین در این باره نوشت: مثل اینکه بمبی منفجر شد! بازماندگان بدترین سیل در آلمان طی 200 سال گذشته راتجربه میکنند. همه چیز نابود شده است و دیگر چیزی از شهر باقی نمانده است.

گزارشها حاکی از آن است که معلولین در این شرایط به فراموشی سپرده شده و تعدادی از آنها در منازل خود زیر آب خفه شده اند.

فراتر از تلفات وحشتناک انسانی، جبران خسارات وارده به زیر ساخت‌ها از جمله جاده‌ها، پل‌ها و راه‌آهن، ماه‌ها به طول خواهد انجامید.

سیل در اروپا/ بیش از 180 نفر در آلمان کشته و از سرنوشت حدود 1500 نفر خبری در دست نیست!

وقوع چنین حوادثی در جهان، طبیعی به نظر میرسد؛ با نگاهی به عملکرد کشورهای دیگر در مواجه با چنین حوادث غیر مترقبه‌ای به ضعف آلمان در مدیریت چنین بحرانی پی میبریم. یکی از دلایلی که میتوان از علل ناتوانی دولت آلمان نامبرد، نبود ارتش است چراکه در تمام دنیا وظیفه ارتش در زمان صلح خدمات رسانی به مردم میباشد و این چیزی است که اوضاع را برای دولت آلمان سخت‌تر و برای مردم آن زجرآور کرده است.

مدت هاست که دانشمندان تغییرات آب و هوایی را به کشورهای اروپایی گوش زد میکنند. محققین به مقامات اروپایی نسبت به اثرات جبران ناپذیر بی توجهی به این رویداد طبیعی هشدار داده بودند.

دانشمندان روز جمعه با تایید وقوع تغییرات آب و هوایی در منطقه اروپایی بیان کردند که بطور کلی افزایش متوسط دمای کره زمین - اکنون حدود 1.2 درجه سانتیگراد بالاتر از متوسط قبل از صنعتی شدن - احتمال بارندگی شدید را افزایش میدهد. هوای گرم رطوبت بیشتری را در خود نگه می دارد، به این معنی که در نهایت آب بیشتری آزاد می شود. به گفته رویترز روز سه شنبه و چهارشنبه بارش بیش از 15 سانتی متری باران، شهر کلن آلمان را فرا گرفت.

یوهانس کواس، استاد هواشناسی نظری در دانشگاه لایپزیگ گفت: "وقتی چنین بارندگی شدیدی داری ، جو تقریباً مانند یک اسفنج است. شما یک اسفنج را فشار می دهید و آب به بیرون می ریزد." محققین همچنین افزودند که این بارندگی‌های بیامان حداقل چند هفته طول خواهد کشید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها