أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۹۶۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
نماینده مردم زابل عنوان کرد: به علت اینکه در مدت کوتاه باقی مانده از عمر دولت امکان بازخواست وزارت کشور وجود ندارد، استاندار از خلأهای قانونی جهت تسویه حساب استفاده می کند و باعث به وجود آمدن چالش های قومی و مذهبی می شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از نماینده، حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی در مورد عزل و نصب های اخیر در استان سیستان و بلوچستان گفت: دولتهای پیشین در ماههای پایانی عمر خود سعی می کردند شرایط را به نحوی پیش ببرند که امورات جاری با آرامش و بدون ایجاد چالش به سرانجام برسند، اما متاسفانه در روزهای آخر دولت فعلی شاهد انجام اقداماتی هستیم که بر خلاف عرف رایج است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بر خلاف انتظار، اقداماتی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است که هیچ توجیه منطقی و عقلانی ندارد و تنها می تواند حاصل تبانی یک جریان سیاسی خاص باشد تا باعث سنگین شدن صورتحساب دولت بعدی شوند؛ زیرا دولت سیزدهم در برابر این عزل و نصب ها دو راه بیشتر ندارد: یا باید این افراد را بر سر منصب خود نگه دارد که به دلیل تفاوت دیدگاه ها با این اشخاص باعث ایجاد چالش می شود و یا اینکه این افراد را عزل کند؛ که در صورت عزل این منصوبان دقیقه نودی، دولت گرفتار مشکلات دیگری می شود.

دهمرده این قبیل اقدامات را غیراخلاقی خواند و اضافه کرد: ما بارها به وزارت کشور تذکر دادیم که این اقدامات انجام نشود، اما متاسفانه مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی گفت: از آنجایی که عمر این دولت رو به اتمام است، فرصتی وجود ندارد تا وزارت کشور به خاطر اقدامات صورت گرفته مورد بازخواست قرار گیرد؛ به همین دلیل این افراد فرصت را مغتنم شمرده و با  کسانی که از جریانات سیاسی آنها نیستند تسویه حساب می کنند.

نمایندۀ مردم زابل اضافه کرد: این افراد عامدانه نام اشخاصی را برای مسئولیت مطرح می کنند که نمایندگان ملت در خصوص توانایی آنها تردید دارند و به همین جهت با این افراد مخالفت می کنند و همین امر باعث به وجود آمدن دوقطبی میان نمایندگان می شود.

دهمرده ادامه داد: مسئولیت هایی که مستقیما به وزارت کشور مربوط نمی شود (مثل: بخشدار، معاون استاندار) به راحتی به افراد مد نظر خودشان داده می شود و برای مسئولیت هایی که نیاز به حکم وزیر کشور است، استاندار حکم سرپرست صادر می کند و از این طریق به اهداف مد نظر خودشان می رسند.

وی در پایان گفت: باید از این افراد پرسید چرا با این اقدامات به دنبال ایجاد مشکل برای ایران اسلامی هستند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها