أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۸۹۷۳۸
زمان انتشار: ۲۱:۰۶     ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
در نخستین سالگرد پرتاب ماموریت فضاپیمای "تیان‌ون۱" (Tianwen-۱) تصویر تازه‌ای از تپه‌های شنی باد در مریخ، توسط مریخ‌نورد "ژورونگ" به مرکز کنترل در کره زمین منتقل شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، در نخستین سالگرد پرتاب ماموریت فضاپیمای "تیان‌ون ۱" (Tianwen-۱) تصویر تازه‌ای از تپه‌های شنی باد در مریخ توسط مریخ‌نورد به مرکز کنترل در کره زمین منتقل شد. ماموریت فضاپیمای "تیان‌ون ۱" (Tianwen-۱) در ژانویه سال ۲۰۱۶ به تصویب رسید و کاوشگر در ۲۳ جولای سال ۲۰۲۰ به فضا پرتاب شد و بعد از رسیدن آن، ماموریت خود را در سیاره سرخ آغاز کرد.

فضاپیمای "تیان‌ون ۱" (Tianwen-۱)   در تاریخ ۱۰ فوریه بعد از فعال شدن سیستم مهار ترمز برای کاهش سرعت فضاپیما، با موفقیت وارد مدار سیاره سرخ شد.

این فضاپیما مسافت ۴۷۵ میلیون کیلومتری را در طی ۲۰۲ روز طی کرد؛ فضاپیمای "تیان‌ون ۱" در تاریخ ۱۵ ماه مه، در یک منطقه  از پیش انتخاب شده و در قسمت جنوبی منطقه یخی این سیاره موسوم به "Utopia Planitia" فرود آمد.

مریخ‌نورد "ژورونگ" یا خدای آتش، این ربات شش چرخی که بخشی از ماموریت "تیان‌ون ۱"چین است عصر جمعه ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) روی مریخ فرود آمد.

تازه‌ترین تصویر مریخ‌نورد چینی از تپه‌های شنی کره مریخ

بعد از فرود مریخ‌نورد "ژورونگ" بر روی سطح مریخ، تصاویری از مریخ و سلفی‌هایی را به زمین ارسال کرده است.

فضاپیمای "تیان‌ون ۱" که ۴۸ ساعت یک بار مریخ را دور می‌زد، به مدار پایین‌تر منتقل می‌شود تا بتواند بهتر، داده‌های زیاد "ژورونگ" را به زمین منتقل کند. این مریخ‌نورد ۲۴۰ کیلوگرمی پس از خروج از فضاپیما حداقل سه ماه را صرف انجام مطالعات زمین‌شناسی و جستجوی یخ خواهد کرد. فضاپیمای تیان‌ون-۱ به گونه‌ای طراحی شده که حداقل یک سال مریخی یعنی ۶۸۷ روز زمینی کار می‌کند. این مدارگرد دارای دوربینی با وضوح بالا است و تحقیقات کانی‌شناسی و تحقیقات دیگری انجام می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها