أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۸۹۸۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، صبح امروز و در حضور اصحاب رسانه موزه پلیس راهور تهران بزرگ را که قدمت آن به بیش از صد سال می‌رسد افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، صبح امروز و در حضور اصحاب رسانه موزه پلیس راهور تهران بزرگ را که قدمت ان به بیش از صد سال می‌رسد افتتاح کرد.

سردار حمیدی گفت: اقدامات، طرح‌ها کارها و مجموعه فعالیت‌هایی که پلیس راهور تهران بزرگ در مدت این صد سال انجام داده در این موزه ثبت و نگهداری و در معرض دید قرار دارد.

وی گفت: اولین خودرو در سال ۱۲۷۹ وارد تهران شد که حدود ۱۲۱ سال پیش بوده و اولین شماره گذاری در تهران در سال ۱۲۹۸ انجام شد.

حمیدی ادامه داد: تا قبل از این تاریخ مشخصات خودروها روی بدنه خودرو نوشته می‌شد، تا مالک و آدرس آن شناسایی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: اولین تصادف مهم که منجر به فوت نوازنده‌ای به نام درویش خان شد در سال ۱۳۰۵ یعنی ۹۵ سال پیش روی داده است.

موزه پلیس راهورپایتخت افتتاح شد

سردار حمیدی بیان داشت: اولین گواهینامه رانندگی در سال ۱۳۰۷ به مدت یک ساله با شماره یک صادر شد یعنی نخستین گواهینامه ۹۳ سال پیش صادر شده است.

وی گفت: در این مجموعه تحلیل جهت، تعداد فوتی و افزایش جمعیت و تعداد وسایل نقلیه و روند کاهش تصادفات با رویکرد اقدامات ایجابی صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در این موزه از تجارب و نظر بسیاری از اساتید و محققان استفاده گردید و در مورد کتاب تاریخ شفاهی پلیس راهور فاتب از محققان و صاحبنظران و پژوهشگران استفاده و ثبت شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها